فرمانده ناجا امروز گفته که مستندسازان و گروه‌های موسیقی با مجوز وزارت ارشاد می‌توانند با شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی رسمی و غیرفارسی همکاری کنند <BR>

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان، اهداف بلندمدتي براي تغيير روش زندگي و ترويج فرهنگ غرب را در ايران پيگيري مي‌كنند گفت: گروه‌هاي موسيقي و مستندسازان تنها با دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌توانند با شبكه‌هاي ماهواره‌اي خارجي رسمي و غيرفارسي همكاري داشته باشند.
اما بیش از یک ماه پیش هم سردار اسماعيل احمدي‌مقدم با اشاره به حضور برخي از بازيگران در شبكه‌هاي ماهواره‌اي با بيان اينكه پليس بر طبق قانون عمل مي‌كند، گفته بود که افرادي كه مايل به فعاليت در اين شبكه‌ها هستند بايد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هماهنگ و مجوزهاي لازم را كسب كنند و هر كسي كه مجوز لازم را نداشته باشد، نمي‌تواند در داخل و خارج مرزهاي ايران كار توليدي انجام داده يا دفتر نمايندگي داير كند.
وي با بيان اينكه شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌ زبان در خارج از كشور با اهداف مختلف تاسيس و بر اساس مقررات كشورهاي تاسيس‌كننده فعاليت مي‌كنند، گفت: طبيعتا مقرراتي در مورد همكاري با اين شبكه‌هاي ماهواره‌اي وجود دارد.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: همكاري مستندسازان، بازيگران و ... با اين شبكه‌هاي ماهواره‌اي منوط بر آن است كه آن شبكه‌ها اهدافي را عليه نظام در داخل كشور تعقيب نكنند. به گفته احمدي‌مقدم، اگر اين شبكه‌ها برنامه‌اي عليه نظام بسازند، طبيعتا همراهي با آنان مشكل دارد.
البته فرمانده نیروی انتظامی در آن زمان  همکاری با تمام شبکه های فارسی زبان را ممنوع ندانسته بود و تنها شبكه‌هاي VOA و BBC را بازوهاي دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكا نظير سيا و ... عنوان كرده بود و  و گفته بود که همكاري با اين شبكه‌ها همكاري با رسانه نيست، بلكه همكاري با سرويس‌هاي امنيتي دشمن است كه طبعا در اين موارد وزارت اطلاعات نظارت و برخوردهاي لازم را دارد.
سردار اسماعيل احمدي‌مقدم  امروز در گفت‌وگو با ایسنا درباره فعاليت و همكاري برخي خوانندگان زيرزميني داخل كشور هم  با شبكه‌هاي ماهواره‌اي گفت: شبكه‌هاي ماهواره‌اي خصوصا شبكه‌هاي فارسي زبان كه عمدتا از منابع مالي سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن تغذيه مي‌شوند با اهداف خاص و براي ايجاد تغييرات فرهنگي، اثرگذاري سياسي و گاها به عنوان اتاق فرمان اغتشاشات در داخل استفاده مي‌شوند. ومعمولا شبكه‌هاي ماهواره‌اي كار عمليات رواني را بر عهده دارند و آن شبكه‌هايي كه عمليات رواني انجام نمي‌دهند اهداف بلندمدت براي تغيير روش زندگي و ترويج فرهنگ غربي را پيگيري مي‌كنند.
فرمانده ناجا اساسا همكاري با اين شبكه‌ها را ممنوع  دانست،وگفت: با افرادي كه با اين شبكه‌ها همكاري مي‌كنند برخورد مي‌شود و همكاري با شبكه‌هاي خارجي رسمي و غيرفارسي نيز منوط به دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
 اما بعد از تمام این حرف ها دکتر قرایی مقدن جامعه شناس  در مورد این که چرا اصلا جوانان به دیدن شبکه های فارسی زبان علاقه مند شدند می گوید :"باید به جرات ابراز کنم که برنامه های صدا و سیما و امکانات موجود رسانه ای ما آنگونه که باید باشد و نیاز جوانانمان را برآورده کند نیست . باید بگویم که 70 در صد این برنامه به درد جوانان نمی خورد و البته بیش از 70 در صد آحاد مردم که جوانان هستند از این برنامه ها استفاده نمی کنند . از مسئولان صدا و سیما می پرسم کدامیک از برنامه های تلویزیونی به درونیات جوان و ایجاد شادی و نشاط در این قشر اهمیت می دهد .
ما می توانیم برنامه های بسیار با موسیقی های شاد طبق سنت و عرفمان بسازیم که جوانان را شاد کند . شبکه هایی مانند زمزمه ،فارسی 1،بی بی سی ،یورو نیوز،العربیه ،الجزیره و .... ضعف ما رادر ساختن برنامه های تلویزیونی فهمیده اند و دقیقا همانی را اجرا می کنند که می دانند ما از اجرای آن عاجز هستیم . ما عاجزیم از داشتن رنگ موسیقی و تنوع ،در دکور ،در داستان ،در موسیقی و ...
4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    43 0
    وقتی درصدا و سیما نشان دادن حتی الات موسیقی حرام است وقتی برنامه سازان ما دست به خود سانسوری میزنند تا جلوی پخش برنامه گرفته نشود وقتی اخبار را سانسور شده یا یک سویه نشان می دهند حتی فیلم های خارجی را تحریف شده یا با سانسور پخش میکنند ،ساختن برنامه های شاد و جوان پسند از این نوعی که اقایان می پسندند می شود دلقک بازی و مسخره چهره های معروف مثل خنده بازار که تاریخ مصرف انها به سر امده است