واکنش سرلشکر سلامی به درگذشت آیت‌الله نمازی/ رئیسی، قالیباف و جنتی هم پیام دادند

در پی درگذشت آیت‌الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری شخصیت های سیاسی کشور در پیام هایی جداگانه تسلیت گفتند.

در پی ارتحال آیت‌الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام‌جمعه و نماینده سابق ولی‌فقیه در کاشان، ابراهیم رئیسی سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیام هایی جداگانه به شرح زیر صادر کرده اند:

متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم پارسا، حضرت آیت‏‌الله عبدالنبی نمازی «رحمت الله‌ علیه»، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، موجب تأثر و اندوه خاطر شد.

این روحانی مجاهد و انقلابی که از مبارزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود، پس از کسب فیض از محضر اساتید بزرگ حوزه‌‏های علمیه نجف اشرف و قم، در کنار ترویج و تبیین معارف اسلامی و تربیت طلاب و شاگردان، با قبول مسئولیت‌‏های مختلف قضایی، سیاسی و فرهنگی از جمله دادستانی کل کشور، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کاشان، خدمات ماندگاری از خود برجا گذاشت که یقیناً توشه‌‏ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب ضایعه فقدان این عالم وارسته را به حوزه‏‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، شاگردان، علاقه‌مندان به‏ ویژه بیت مکرم و سایر بازماندگان آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و هم‏نشینی با ائمه اطهار علیهم‏ السلام را مسألت دارم.

متن پیام سرلشکر سلامی:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم ربانی، فقیه مجاهد و پارسا ، آیت‌الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام‌جمعه و نماینده سابق ولی‌فقیه در کاشان، موجب اندوه و تاسف فراوان گردید.

کارنامه این روحانی مبارز و استاد جلیل‌القدر اخلاق در عرصه‌های مختلف ترویج علوم و معارف دینی و پاسداری از انقلاب اسلامی به ویژه حضور و همراهی با رزمندگان اسلام در دفاع مقدس ۸ ساله و سپس نقش آفرینی‌های ارزنده و ماندگار در حوزه آموزش های عقیدتی و سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه الهام بخش پاسداران رشید و جوان امروز مرزهای عقیدتی انقلاب است و نام آن عالم فرزانه را با عزت و عظمت در این سرزمین زنده نگه خواهد داشت .

این مصیبت جانکاه را به مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای ( مد ظله العالی ) ، خانواده معزز ، شاگردان ، همرزمان و ارادتمندان آن فقید سعید در حوزه‌های علمیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز مردم شریف، نجیب و ولایت مدار استان‌های بوشهر و اصفهان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از پروردگار متعال برای ایشان علو درجات و هم‌نشینی با مولا الموحدین علی علیه السلام و برای بازماندگان مکرم صبر و اجر طلب می‌کنم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

متن پیام آیت الله جنتی :

بسم‌الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون درگذشت عالم وارسته و متواضع آیت الله آقای حاج شیخ عبدالنبی نمازی نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این روحانی خدوم که از مبارزان فعال در نهضت امام خمینی(ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر نمایندگی چهار دوره مجلس خبرگان رهبری، در فعالیت های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله قاضی‌ شرع‌ دادگاههای‌ انقلاب‌ اسلامی؛ دادستان‌ کل‌ کشور؛ نمایندگی مجلس شورای اسلامی ؛ عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌؛ امام جمعه کاشان و نماینده ولی فقیه در این شهرستان و تدریس و تألیف ، عمر خود را وقف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج معارف اهل بیت «علیهم السلام» کرد و خدمات ماندگاری از خود بر جا ی گذاشت.

اینجانب این ضایعه را به محضر حضرت ولی عصر(عج) ، رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»، نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم. از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان محترم ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

متن پیام قالیباف:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال عالم فاضل و روحانی وارسته، آیت‌الله حاج شیخ‌ عبدالنبی نمازی، عضو مجلس‌ خبرگان رهبری و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه ‌قم موجب تأسف و تأثر شد.

این فقیه پارسا و مهذب از مبارزان دوران نهضت‌ اسلامی بودند که علی‌رغم دستگیری، تلاش چشمگیری در روشنگری مردم داشتند و پس از پیروزی انقلاب با حضور فعال در جبهه‌ها در دوران‌ دفاع مقدس و خدمتگزاری در عرصه‌های ترویج شعائر مذهبی، معارف‌ دینی ‌و همچنین به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه سابق کاشان و مسئولیت‌های قضایی، خدمات شایان و کارنامه ارزشمندی از خویش برجای گذاشتند.

ضمن عرض تسلیت به روحانیت و حوزه‌های محترم علمیه، مردم شریف استان بوشهر و بیت معزز، علو درجات و رضوان‌ الهی برای این روحانی جلیل‌القدر و صبر و اجر برای بازماندگان از درگاه خداوند رحمان مسألت می‌کنم.

۲۱۹۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1866496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =