در شرایطی که قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به حدود 1680 دلار کاهش پیدا کرده است قیمت سکه در ایران سربالایی می رود.

قیمت هر سکه بهار آزادی در بازار تهران امروز به 627 هزار تومان افزایش پیدا کرده است این در حالی است که قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرده و از مرز 1770 دلار به حدود1680 دلار در هر اونس رسیده است.
این افزایش قیمت سکه در بازار داخلی ناشی از رشد قیمت دلار در بازار ارز بوده است، معاملات امروز در بازار ارز با دلار 1370 تومان آغاز شده است و این در حالی است که در پایان معاملات روز پنج شنبه قیمت هر دلار به 1356 تومان رسیده بود.
نکته جالب توجه آنکه معاملات آتی سکه در بورس کالا امروز از مرز 850 هزار تومان نیز عبور کرده است، ادامه این روند به نوعی تداعی کننده خاطرات سال 73 و تبعات اجرای سیاست تعدیل قیمت ارز است که در نهایت با جهش 49 درصدی تورم در سال 74 همراه شد.
تمامی کارشناسان اقتصادی هشدار داده اند در صورتی که بانک مرکزی نتواند این روند رو به رشد قیمت دلار و طلا را در بازار خنثی کند، باید منتظر شکست برنامه هدفمند سازی یارانه ها و سیاست های تثبیتی بود که طی سالهای اخیر برای مهار قیمت ها و جلوگیری از افزایش تورم به کار گرفته شده است.
/22231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    9 1
    سکه نسبت به قیمتهای جهانی 15% حباب دارد نه دلار به عبارتی سکه حدودا با قیمت دلاری 1550 تومان معامله می شود در حالیکه دلار در حال حاضر 1370 تومان است
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    7 0
    تاریخ دارد تکرار می شود. مردم فکر خودتان باشید.
    • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
      4 5
      نمی دانم مقصود شما از تکرار تاریخ کدام قسمت آن است که به مردم هشدار می دهید ؟ هشدار دادن در صورتی که مبتنی بر واقعیت و مدارک باشد به جا و صحیح و در غیر این صورت مشوش کردن اذهان مردم است.
    • بدون نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
      2 1
      این هم در مورد تاریخی که پرسیده بودند. امیدوارم کمکی به همه باشد. 1-خاطرات سال 73 و تبعات اجرای سیاست تعدیل قیمت ارز است که در نهایت با جهش 49 درصدی تورم در سال 74 همراه شد. (((مقاله بالا))) 2-طبق جدولهای اعلام شده در (((بعضی رسانه ها ))) و آمار بانک مرکزی (هر چند محدود) در سال ۷۱ دلار رسمی از ۶ تومان به ۱۴۵ تومان (معادل با ۲۲۶۷ درصد یا ۲۲.۶۷ برابر افزایش) و در ۴ فروردین سال ۸۱ دلار رسمی از ۱۷۵ تومان به ۷۹۵ تومان (معادل با ۳۵۳ درصد یا ۳.۵۳ برابر افزایش) جهش داشته است حالا بهر دلیل. من که حاضر نیستم معطل بمانم تا بانک مرکزی طبق معمول اینکار را کند. گوشی دست همه آید. پدرم گول خورد کافیست. آقای بهمنی هم دوره دیده همان افراد بانکی می باشد. تاریخ در حال تکرار شدن میباشد.
  • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    8 1
    نه عزیز من حبابی در کار نیست،این امور نشان دهنده نزول ارزش پول ملی است.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    5 0
    متاسفانه بانک مرکزی نشون داده که خودش خواستار گرانی ارز و سکه است.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    5 0
    تكرار تاريخ يعني رسيدن دلار هفت توماني به هزاروسيصدوهفتاد تومان فعلا