سرمایه‌گذاری خارجی ۹ برابر در استان سمنان افزایش یافت

معاون اقتصادی استاندار گفت: سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری تحقق یافت که در سال جاری به 17/5 میلیون دلار افزایش‌یافته که موجب افزایش ۹ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،مصادف با اولین روز ایام فرخنده دهه فجر آیین افتتاح هم‌زمان و آغاز عملیات پروژه‌های اقتصادی و عمرانی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در محل سالن همایش‌های شهید مطهری اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان برگزار شد.

در این جلسه نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان، فرماندار سمنان، معاونت امور هماهنگی و اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولین استانی و عامه مردم حضور داشتند.

محمدرضا صادقی معاون استاندار سمنان نیز پیرامون اقدامات سیاسی، عمرانی، امنیتی و اقتصادی صورت‌گرفته استان سمنان گفت: در این ایام با احتساب پروژه‌های اقتصادی و عمرانی مجموعه استان ۷۶۹ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتبار این پروژه‌ها ۴ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان است که نسب به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: در پروژه‌های کلنگ‌زنی ۷۹ پروژه عمرانی و اقتصادی باارزش ۲ هزار ۸۱۱ میلیارد تومان با ۵۳ درصد افزایش بودجه و سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته است کلان پروژه‌های سرمایه‌گذاری دهه فجر که در سفر ریاست‌جمهوری به استان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصادی بحث سرمایه‌گذاری خارجی طی سال گذشته ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اقتصادی تحقق یافت که در سال جاری این سرمایه‌گذاری به 17/5 میلیون دلار افزایش‌یافته است که موجب افزایش ۹ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲ شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1868385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =