واکنش منبع ایرانی به ادعای آمریکا درباره حمله به پایگاه های سپاه و نیروی قدس در عراق و سوریه

یک منبع ایرانی با اشاره به حملات شب گذشته آمریکا به سوریه و عراق گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس هیچگونه مرکز، پایگاه، پادگان و یا تاسیسات در عراق و سوریه ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک منبع امنیتی در مرکز مستشاری ایران در سوریه تاکید کرد که حملات به عراق و سوریه نقض آشکار حاکمیت دو کشور و تجاوز به خاک آن‌ها است.

بنابر گزارش ایسنا، وی گفت: تجاوز آمریکا را محکوم و ادعاهایی که به آن‌ها استناد می‌کند را رد می‌کنیم. این تجاوزها پیامدهای وخیمی برای نیروهای آمریکایی در منطقه دارد و پاسخ‌ها به این رفتارهای متجاوزانه افزایش خواهد یافت. دولت‌ها و مردم دو کشور هرگونه تجاوز و اشغالگری در خاک خود را نمی‌پذیرند.

این منبع امنیتی ایرانی خاطرنشان کرد: این تجاوز نشان می‌دهد که اشغالگران آمریکایی در راستای منافع امنیتی خود و منافع رژیم صهیونیستی در این دو کشور فعالیت می‌کند و آمریکا نیروی اشغالگر واقعی است. این تجاوز بر این مساله تاکید دارد که آمریکایی‌ها به هر بهایی که شده است باید از منطقه خارج شوند زیرا منجر به بی‌ثباتی و هرج و مرج شده‌اند.

وی افزود: مقابله مقاومت اسلامی عراق با اشغالگران آمریکایی در راستای حمایت از فلسطین بدون شک گسترده‌تر از قبل ادامه خواهد داشت. این تجاوز مانع مقابله مقاومت با دشمن در میادین مختلف نخواهد شد. گروه‌هایی که از عراق و سوریه دفاع کردند از ملت مظلوم فلسطین نیز دفاع می‌کنند هر چند بهای آن سنگین باشد.

این منبع ایرانی گفت: بار دیگر تاکید می‌کنیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس هیچگونه مرکز، پایگاه، پادگان و یا تاسیسات در عراق و سوریه ندارند. ادعاهای آمریکا دروغین و گمراه کننده بود و این امر برای همه آشکار است.

وی همچنین گفت: اقدامات پیشگیرانه گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه مانع خسارت‌های گسترده در پی این تجاوزها شد.

پیش از این ستاد فرماندهی تروریستی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) با تایید حملات هوایی در عراق و سوریه اعلام کرد چندین مکان مورد حمله قرار گرفته است.
ارتش آمریکا مدعی شده در این حملات ۸۵ هدف از جمله پست‌های فرماندهی و اطلاعات، انبارهای مهمات، هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات لجستیکی گروه‌های مقاومت هدف قرار گرفته‌اند.

رسانه‌ها شامگاه جمعه از حملات هوایی به مناطقی در حومه استان دیرالزور سوریه و القائم عراق خبر داده بودند.

شبکه خبری الجزیره گزارش کرد مناطق «حیدریه و الشبلی» در المیادین در حومه دیرالزور سوریه هدف حمله قرار گرفتند.

منابع محلی هم گزارش کردند اطراف شهر البوکمال در شرق دیرالزور نزدیک مرز سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفت.

هم‌چنین گزارش‌هایی از حمله به القائم در استان الانبار واقع در غرب عراق منتشر شد. در همین حال منابع امنیتی عراقی اعلام کردند اهداف بمباران شده توسط هواپیماهای آمریکایی در القائم قبلا تخلیه شده بودند.

پنتاگون اعلام کرده این حملات در واکنش به حمله به نیروهای آمریکایی پایگاه «برج ۲۲» در اردن انجام شده است که به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ۴۰ تن دیگر منجر شد.

در همین حال جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: امروز به دستور من، نیروهای آمریکایی به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه حمله کردند.
به گفته وی این حملات برای مدت زمانی ادامه خواهد یافت.

وی در عین حال مدعی شد: آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1868450

برچسب‌ها