آثار هنرمندان واکنش به دغدغه‌های داخلی و جهانی بود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه شانزدهمین هنرهای تجسمی فجر در مجموعه فرهنگی هنری صبا (فرهنگستان هنر) این جشنواره را یک رویداد ویژه دانست و گفت: نمایشگاه فجر شانزدهم در کنار تمام خلاقیت‌های هنری، به دغدغه‌ها و مسائل روز جامعه ایرانی و جهانی توجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد خبری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز (جمعه ۱۳ بهمن‌) در جریان بازدید از نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از هنرمندان هنرهای تجسمی برای خلق یک جشنواره کم‌نظیر، افزود: تقریبا آثار حاضر در نمایشگاه امسال طبق گزارش‌های ارائه شده دو برابر آثار سال گذشته است.

او با تاکید بر اینکه هنرمندان برجسته‌ای در بخش رقابتی جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: کارهای جدید، فاخر و ارزشمندی در نمایشگاه بخش‌های رقابتی جشنواره (طوبای‌ زرین) به نمایش عمومی درآمده است.

اسماعیلی ضمن دعوت از اهالی فرهنگ و هنر و مدیران بخش‌های مختلف دولتی برای بازدید از نمایشگاه فجر شانزدهم گفت: این نمایشگاه در کنار تمام خلاقیت‌های هنری، به دغدغه‌ها و مسائل روز جامعه ایرانی و جهانی توجه کرده است. همچنین هنرمندان با استفاده از ظرفیت رسانه‌های هنری جدید به‌صورت ویژه به مسئله‌ غزه پرداخته‌اند.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود موضوع "جوانی جمعیت" در آثار ارائه‌شده در نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه در زمینه پیشرفت‌های عمومی کشور و دیگر موضوعات مهم، کارهای خوب و فاخری روی دیوار رفته که مایه افتخار است.

او تاکید کرد: هرگاه در عرصه هنرهای تجسمی شکوه و رونق وجود داشته باشد، سایر هنرهای تصویری نیز ارتقا پیدا می‌کنند. جشنواره هنرهای تجسمی فجر یک رویداد خاص است که در رشته‌های گوناگون فعالیت می‌کند و هر رشته یک دبیر دارد. همچنین این جشنواره امسال در تمامی استان‌های کشورمان یک دبیر دارد و خانواده بزرگی از هنرمندان ذیل این رویداد هنری جمع شده‌اند که به همه آن‌ها خداقوت می‌گویم.

اسماعیلی درباره افزایش جوایز و اعتبارات جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: سال گذشته در محل اهدای جوایز، میزان جوایز را بیشتر کردیم. به امید خدا امسال هم برخلاف مشکلاتی که داریم، تلاش می‌کنیم تجلیل شایسته‌ای از هنرمندان برگزیده داشته باشیم.

وزیر فرهنگ درباره حمایت از هنرمندان جوان گفت: امسال با ابتکار خوبی که در قرارگاه شهید آوینی صورت گرفت، از انجمن‌های هنرهای تجسمی حمایت ویژه‌ای به عمل خواهد آمد که جزئیات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره زمان برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر و قرار گرفتن آن در سایه جشنواره‌هایی چون تئاتر و فیلم فجر گفت: بخشی از جشنواره‌های فجر ما مثل موسیقی و مد و لباس با فاصله از ایام دهه فجر برگزار می‌شوند. دوستان باید این مسئله را تدبیر کنند. البته لذت‌بخش‌تر این است که همزمان با دهه فجر این اتفاقات فاخر رخ دهد اما در هر صورت ما تابع جمع‌بندی همکارانمان هستیم.

در این بازدید، مجید شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ در امور هنری و سینمایی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی، امیر عبدالحسینی دبیرکل فجر شانزدهم و محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ، محمدمهدی اسماعیلی را همراهی کردند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1868581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    ۝۝۝۝۝۝۝ ﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾ ۝۝۝ ﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾ ۝۝۝ یا الله به حق محمد و آل محمد از اختلاس و تورم نجاتمون بده ۝۝۝ و از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده. ۝۝۝ ﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾