روزنامه کیهان نوشت:

همکار فراری نشریات زنجیره ای از وضعیت مالیخولیایی درون محافل ضد انقلاب در سربالایی مقابله با جمهوری اسلامی خبر داد. ابراهیم نبوی می گوید این محافل همدیگر را پاره پاره می کنند.
وی در سایت روزآن لاین با اشاره به برخی افشاگری های متقابل طیف های اپوزیسیون درباره زد و بندهای همدیگر و اینکه «اگر به جان هم نیفتیم و همدیگر را پاره نکنیم واقعاً گناه بزرگی کرده ایم»، می نویسد: فلان آقایان حق دارند [...] همدیگر را آویزان کنند وسط اینترنت. مثلاً ما سبزها خیلی آدم های نازنینی هستیم. یک شبکه تلویزیونی داریم به اسم رسا که همه سبزها به آن فحش می دهند، بعضی ها هم از آن استفاده می کنند و به آن فحش می دهند، یا مثلاً وب سایت جرس که ماه قبل همه اعضا و کارکنانش داشتند از گرسنگی تلف می شدند، تا عده ای از ایرانیان که حاضرند جان شان را برای جنبش سبز بدهند، ولی ترجیح می دهند پول شان را بدهند بروند مسافرت، چون یک انسان که می خواهد جانش را بدهد، حداقل قبل از مردن باید یک سفر رفته باشد، تصمیم گرفتند به اندازه ای که جرس زنده بماند به او کمک مالی کنند.
همکار مهاجرانی در پروژه تاریخی درازگوش تروا ادامه می دهد: آیا وقتی ما فریاد زدیم و می زنیم و خواهیم زد که اگر موسوی دستگیر بشه ایران قیامت می شه، و حالا موسوی 8 ماه است دستگیر شده، نباید هفته ای شش بار یواشکی و زیرجلکی به او متلک بگوئیم و هفته ای یک بار هم مستقیماً دهنش را از پشت دیوار و از راه دور آسفالت کنیم؟ خوب در این وضع طبیعی است وقتی من می بینم که طرفداران کروبی به موسوی بد می گویند من هم هرچه دهانم بیاید بطور آشکار به واحدی و بطور پنهان به خود کروبی می گویم. بالاخره ما باید همه حرف هایمان را بزنیم و اگر دست مان رسید آبروی همدیگر را ببریم. می زنیم از همین حالا پدر هم را درمی آوریم، که اگر در جنبش بعدی پیروز نشدیم حداقل روی همدیگر را کم کرده باشیم. البته توجه دارید که ما در دنیای آزاد زندگی می کنیم و باید همدیگر را نقد کنیم، به هم تهمت بزنیم، به هم فحش خواهر و مادر بدهیم و حالا که طبق قانون کشتن دیگری ممنوع است، حداقل چیزی از طرف باقی نگذاریم که اگر فردا مشکلات مان حل شد، طرف نتواند از جایش بلند شود.
وی با هجو اپوزیسیون خارج نشین سابقه دار نوشت: البته باور کنید که ما تجربه نداریم، وگرنه این دوستان اپوزیسیون قدیمی که سی سال است در محیط دموکراتیک دارند همدیگر را جر می دهند، ببینید چقدر با هم دوست هستند؟ مثلاً یک اتحاد جمهوریخواهان درست می کنند که 290 تا عضو دارد، 390 تا جناح، بعد یک گروه سلطنت طلب داریم که اینها همه شان وجه اشتراک شان این است که با رضا پهلوی و فرح پهلوی مخالفند، در عوض یک گروه بزرگ از طرفداران جمهوری هستند که طرفدار سلطنت طلبان هستند. این سلطنت طلبان اکثراً طرفدار انتخابات آزاد برای برگزیدن پادشاه هستند. خودشان هم نامزد پادشاهی هستند. ما باید از این دوستانی که از بیست سالگی در محیط دموکراتیک بزرگ شدند و با لیبرالیسم و دموکراسی و تسامح و تساهل بزرگ شدند و اکثراً طرفدار براندازی و انقلاب هستند یاد بگیریم. مثلاً از همین حزب کمونیست کارگری که 120 نفر هستند و 270 تا رادیو و تلویزیون و نشریه دارند که به هم فحش می دهند. مدتی قبل وقتی انقلاب تونس پیروز شد راه افتاده بودند بروند تونس برای تشکیل حزب که یکی از آنها که تازه پانزده سال است از ایران آمده و فارسی را می تواند با لهجه سوئدی حرف بزند، به آنها گفت که ایران یک جای دیگر است(!)
ابراهیم نبوی همچنین تصریح کرده است: باز هزار بار خدا را شکر، نه، دو هزار بار خدا را شکر که اصلاح طلبان حداقل با هم وحدت نظر دارند، حالا اینکه یک عده از آنها با خاتمی مخالف اند، یک عده رهبرشان گنجی است، یک عده رهبرشان موسوی است، یک عده رهبرشان مشارکت است، یک عده از مشارکتی ها طرفدار شاخه جوانان هستند، عده ای هم طرفدار شورای مرکزی هستند. اما هرچه باشند به قانون اساسی و مبارزه در درون نظام اعتقاد دارند. البته همه شان اینطور نیستند، خیلی هاشان لائیک هستند، اکثراً سکولار هستند، عده ای از آنها معتقدند هر اصلاحاتی باید بعد از اعدام موسوی صورت بگیرد. البته اینها فقط شامل بیست درصد اصلاح طلبان می شود، هشتاد درصد آنها به خاتمی اعتقاد دارند، از این هشتاد درصد تعدادی شان به خاتمی قبل از 18 تیر اعتقاد دارند، عده ای به خاتمی بین 18 تیر تا اردیبهشت 79، عده ای معتقدند خاتمی خوب است بخاطر کارهایی که نکرد. ولی همه که این طوری نیستند، شاید چهل درصد اصلاح طلبان خاتمی را کاملاً قبول دارند و معتقدند تنها اشکالش کارهایی است که کرده، در حالی که عده ای معتقدند خاتمی مهم ترین کارش کارهایی است که کرده و مهم ترین عیبش حرف هایی است که زده. اما بیست درصدی هستند که بدون هیچ شک و تردیدی خاتمی را قبول دارند، آنها مدتهاست که دارند فکر می کنند حرف بزنند یا نه، کاری بکنند یا نه و عاشق این هستند که خاتمی بشود رئیس جمهور بعد از نیم ساعت استعفا بدهد.
/17217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    8 0
    مگر نمیگویید مالیخولیایی هستند؟ پس حتما این حرفش هم مالیخولیایی است.