هفته نامه مثلث نوشت:

وقتی خودش وزنه می زد یکه و تنها بود، درد رشته‌اش را می‌شناخت. با کمترین امکانات روی تخته می‌رفت و قلق‌های فنی کارش را خودش پیدا می‌کرد اما وقتی رئیس‌فدراسیون شد این‌بار همه تجربیات هرکولی‌اش را در اختیار تیم گذاشت دومدال‌آور سرشناس که هر کدام به تنهایی می‌توانند از نام و اعتبار او و کشورشان دفاع کننددر دوره او مدال آوردند. ایفل و الیزه در پاریس دو هفته پیش زیرگام‌های محکم و استوار وزنه‌برداران ایرانی لرزید تا از همین حالا و فقط در فاصله کمتر از 240 روز تا المپیک، پایتخت انگلستان (لندن) هم احساس خطر بکند و فرش قرمزی به افتخار غول‌های پارسی نقش راهشان کند. گفت‌وگوی حسین رضازاده، هرکول دیروز از نظرتان می‌گذرد.

همیشه می‌گفتید آرزو دارید پسرتان ابوافضل رکورد شما را بشکند، همین باعث شده بود تا عده‌ای بگویند شما دوست ندارید رکوردتان توسط سایرین بشکند،‌اما یکی از مهم‌ترین اتفاقات مسابقه‌های جهانی، شکسته شدن رکورد، یک‌ضرب جهان، توسط بهداد سلیمی بود.
خدا را شکر که سرانجام رکورد یک‌ضرب من شکسته شد تا حرف و حدیث‌ها به پایان برسد. همیشه آرزو داشتم یک ایرانی بتواند رکوردم را بزند. در این مدت خیلی از بهداد حمایت کردیم تا به این رکوردها برسد. برایش پاداش تعیین کردیم هرکاری توانستیم برای تشویق او انجام دادیم تا توانست چندین‌بار در اردو به رکوردهای بالا برسد. بهداد می‌توانست حتی به رکورد 260 کیلوگرم در دو ضرب برسد، اما سرماخوردگی‌ای که بعد از اردوی سنندج پیدا کرد، او را عقب انداخت و باعث شد نتواند به این رکورد برسد.

خیالتان تا المپیک از بابت بهداد راحت است؟
در ورزش حرفه‌ای نمی‌توان پیش‌بینی کرد به‌خصوص در وزنه‌برداری.
بهداد اول راه است. او باید در این 10 ماه خوب کار کند تا رکورددار المپیک و دنیا باشد. من فقط امیدوارم خوب تمرین کند و خدا هم کمک کند که او آسیب نبیند.

مسابقات امسال در پاریس باکیفیت بود؟
باتوجه به سال قبل از المپیک این رقابت‌ها اهیت دو‌چندانی داشت و تمام تیم‌ها با قدرت کامل و قهرمانان المپیکی خود در آن حضور داشتند. وزنه‌برداران ما هم عملکرد فوق‌العاده داشند و کیانوش رستمی و بهداد سلیمی پس از سل‌ها به رکوردهای جهانی در دسته خود حمله کردند تا ثابت کند فقط آنها جرأت این کار را داشتند.

قبل از بهداد سلیمی، کیانوش رستمی کار خیلی بزرگی کرد.
شک نکنید، چون او در این مسابقات بعد از 13-12 سال پس از خودم به رکورد جهان حمله کرد و در دسته 85 کیلو شگفتی بزرگی رقم زد. کیانوش مزد زحماتش را گرفت هرچند آسیب دیده بود.

چرا اجازه دادید کیانوش رستمی باوجود مصدومیت به رکورد جهان حمله کند، مگر مدال طلایش قطعی نشده بود؟
طلای کیانوس رستمی حتمی شده بود و خودش هم می‌خواست رکورد جهان را بشکند. ما هم مانع او نشدیم، مطمئن هستم اگر مصدوم نبود می‌توانست آن را هم بالای سر ببرد. 219 کیلوگرم وزنه با ارزشی بود که تا به حال هیچ وزنه‌برداری به آن حمله نکرده بود.

در مورد قرارداد باقری گفتید به او زور می‌گویید و بدون قرارداد نگهش می‌دارید. واقعاً قرارداد ندارد؟
نه، باور کنید او قراردادی با ما ندارد. اصلاً از این حرف‌ها با هم نداریم، چون من می‌گویم به او زور می‌گوییم و به زور نگهش می‌داریم!

41301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    15 5
    المپیک لندن 8 ماه دیگر شروع میشود. آنوقت آقای رضا زاده میفرمایند بهداد باید در این((10 ماه))خوب کار کند!! نکند تاریخ شروع رقابت ها را هنوز نمیدانید؟!
  • احمد IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    17 1
    وقتي خودمان "رستم" را داريم، شايسته نيست از لقب "هركول" استفاده كنيم.
  • احسان IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    15 5
    آقای رضازاده این بار هم اگر می شد نمیگذاشتید بهداد رکورد بزند مطمئنم .
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    12 1
    با امید به کسب مدال در المپیک توسط وزنه برداران
  • بدون نام TH ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    17 5
    با سرنوشت علی‌ حسینی‌ بازی کرد
  • افشين IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    15 4
    هرگز هرگز هرگز همه مردم ايران واقعيت اتفاقات سعيد علس حسيني را مي دانند . خداوند از بانيان ان نگذرد ....