انتخابات خانه مطبوعات چهارمحال وبختیاری لغو شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: انتخابات خانه مطبوعات این استان به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد نامزدهای انتخاباتی لغو شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی افزود: با پایان مهلت نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات خانه مطبوعات استان در دهم بهمن، ۲۴ نفر از اعضای این خانه، نام خود را در فهرست نامزدها به ثبت رساندند که تا ۱۵ بهمن، هفت نفر از ثبت‌نام‌کنندگان از ادامه حضور در جمع نامزدها انصراف دادند.
وی تصریح کرد: از ۱۷ نفر باقی‌مانده در جمع نامزدها و تا پایان مهلت تغییر نقش نامزدها، نام سه نفر برای شرکت در انتخابات بازرسان و اسامی ۱۴ نفر دیگر برای عضویت در هیات مدیره خانه مطبوعات به ثبت نهایی رسید.
احمدی با اشاره به اینکه مراحل بررسی شرایط نامزدها بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات خانه مطبوعات از همان ابتدای نام‌نویسی آنان آغاز شد، گفت: با انجام این مرحله، تعداد دیگری از ثبت‌نام‌کنندگان در بخش هیات مدیره به دلیل نداشتن شرایط لازم کاندیداتوری از گردونه خارج شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نداشتن بیمه رسانه‌ای را دلیل اصلی عدم امکان شرکت تعداد دیگری از نامزدها بیان کرد و افزود: این مورد با توجه به تبصره یک ماده ۲۱ اساس‌نامه خانه مطبوعات برای کسانی که در رسته‌ روزنامه‌نگار در انتخابات خانه مطبوعات نامزد می‌شود، الزامی است.
وی ادامه داد: بر همین مبنا پس از حذف این افراد، تعداد داوطلبان این دوره از انتخابات خانه به حدنصاب تعیین‌شده یعنی ۲ برابر اعضای هیات مدیره و بازرسان نرسید و برگزاری انتخابات در ۱۸ بهمن لغو شد.
احمدی افزود: با توجه به شرایط پیش‌آمده و لغو این انتخابات و همچنین پایان ماموریت و مسئولیت هیات مدیره خانه مطبوعات طبق ماده ۲۷ اساس‌نامه این خانه، پیگیری‌های لازم درباره چگونگی ادامه فعالیت خانه در استان از معاونت امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است.
وی با تأکید بر اینکه تمامی مباحث مربوط به چگونگی پذیرش افراد برای نامزدی انتخابات خانه مطبوعات در اساس‌نامه این خانه ذکر شده است، اظهار داشت: لازم است داوطلبان، مطالعه کامل و دقیقی از این شرایط داشته باشند به ویژه آنکه ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و بیمه رسانه‌ای به‌روز شده و نبود مغایرت در نوع بیمه اعلامی از موارد مهم در این رابطه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین از اهالی رسانه‌ای استان خواست نسبت به تکمیل پرونده در سامانه جامع رسانه‌ای کشور و رعایت نظم خبرنگاری توجه جدی‌تری داشته باشند.
خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به عنوان موسسه‌ای فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیر تجاری و مستقل از میان دست اندرکاران مطبوعات و رسانه‌های استانی دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تشکیل می‌شود تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به موجب اساس‌نامه اهداف مورد نظر را دنبال کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =