جنگنده آمریکایی راهی عربستان‌سعودی می‌شود!/ عکس

برخی منابع رسانه‌ای روز سه شنبه از احتمال تجهیز نیروی هوایی عربستان به جنگنده‌های «اف-15 ایی‌ایکس‌ایگل» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت آمریکایی «بوئینگ» به دنبال ارائه جنگنده «اف-۱۵ ایی ایکس ایگل» خود به خریداران در خاورمیانه است. این نوع ارتقا یافته اف- ۱۵ در نمایشگاه دفاعی در ریاض به نمایش گذاشته شده و این کشور از جمله علاقه مندان به خرید این جنگنده است.

براساس گزارش فارس، هفته نامه «نشنال اینترست» روز سه شنبه در این زمینه نوشت، «اسعد الجمعی» رئیس شرکت بوئینگ درعربستان سعودی گفت: «نمایشگاه دفاعی ریاض رویداد مهم برای ما جهت ارتباط با شرکاست. ما مشتاقانه منتظریم که حمایت قوی بوئینگ از توسعه قابلیت‌های هوافضا و دفاعی عربستان سعودی در این کشور را برجسته کنیم.»

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی عربستان سعودی ممکن است به دنبال به روزرسانی ناوگان فعلی اف- ۱۵خود باشد و زمزمه‌هایی از خرید ۵۴ فروند اف-۱۵ ایگل به گوش می‌رسد.عربستان سعودی اولین جنگنده اف-۱۵ را سال ۱۹۷۸ خریداری کرد.

جنگنده آمریکایی راهی عربستان‌سعودی می‌شود!/ عکس

اف-۱۵ ای ایکس تنها گزینه‌ای نیست که ریاض در نظر دارد . این کشور در پی خرید جنگنده «یوروفایتر تایفون» نیز هست. عربستان سعودی به جنگنده رافال ساخت فرانسه نیز چشم دوخته است. خلبانان عربستانی از نظر کیفیت در حد متوسط هستند.

بوئینگ توانایی‌های جنگنده جدید خود را تبلیغ کرده و مدعی است که اف-15 ایی ایکس هرگونه شرایط آب و هوایی پرواز می‌کند.

این یک جنگنده چندمنظوره دو سرنشینه است که قابلیت‌های پیشرفته‌تری از جمله کنترل پرواز، مجموعه جدید جنگال، رادار و کامپیوتر پیشرفته دارد و از همه مهمتر حجم بیشتری از تسلیحات را حمل می‌کند.

«ریچارد ابولافیه» از تحلیلگران امور هوانوردی گفت: «سعودی‌ها جنگنده " اف-۱۵" را از ایالات متحده تهیه می‌کنند و البته اف-۳۵ نیز می‌خواهند، اما آنها مشتاق تامین نیازهای خود از منابع دوگانه هستند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1870094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =