اختصاص بخش ویژه به هنرستان‌های هنرهای زیبا در جشنواره موسیقی فجر ۳۹

با هماهنگی دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری، دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران، در سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بخش ویژه‌ای برای اجراهای گروه‌های هنرستان‌های هنرهای زیبا اختصاص یافته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه هنرستان‌های هنرهای زیبا در تربیت هنرمندان متعهد و متخصص و به منظور ایجاد فرصت برای معرفی این جایگاه ارزشمند؛ با هماهنگی دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری و دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران، در سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بخش ویژه ای برای اجراهای گروه های هنرستان های هنرهای زیبا منظور شده است.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که در جشنواره موسیقی فجر بخشی ویژه به هنرستان‌ها اختصاص داده شده است، افزود: در سال‌های گذشته نیز اجراهایی از هنرستان‌ها در جشنواره به صورت دعوتی و پراکنده انجام می‌گرفت؛ لیکن امسال برای اولین بار با هماهنگی‌های صورت گرفته و بر اساس فراخوان اعلامی در ماه‌های گذشته، تمامی هنرستان‌های هنرهای زیبا می‌توانستند تقاضای اجرای گروهی هنرجویان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ستاد جشنواره نیز از بین درخواست‌های ارسالی تعدادی از گروه‌ها را برای اجرا در بخش هنرستان‌ها انتخاب کرد.

وی ادامه داد: بی شک این اجراها باعث ایجاد روحیه نشاط و امیدواری در جامعه می‌شود و از طرفی امید در دل هنرجویان جوان ایجاد می‌کند که هم دیده می‌شوند و هم به جامعه موسیقی معرفی خواهند شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اجرا در جشنواره موسیقی فجر صد درصد در آینده حرفه‌ای این هنرجویان تأثیر دارد؛ در واقع این اجراها می‌تواند حکم یک پایان‌نامه تحصیلی برای هنرجویان موسیقی باشد؛ آنان در صحنه مقابل تماشاگران به اجرا می‌روند و آموزش‌های خود را به صورت عملی در دید مخاطب قرار می‌دهند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری در پایان یادآور شد: قطعاً شور و حالی که هنرجویان با حضور در جشنواره پیدا می‌کنند در ایجاد انگیزه‌های مضاعف و حس رقابت در ایشان و معرفی به جامعه موسیقی مثال‌زدنی است و مطمئناً این بخش ویژه در دوره‌های بعدی با کمیت و کیفیت بیشتری برگزار می‌شود، انشاالله در سال‌های آتی سعی داریم این بخش ویژه در جشنواره تئاتر فجر و جشنواره تجسمی فجر نیز ایجاد شود.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1870269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =