۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
مشاور اوربان: اروپا به زانو درآمده است

مشاور ارشد نخست‌وزیر مجارستان گفت اروپا به دلیل موضع آمریکا در قبال جنگ اوکراین، به زانو درآمده است.

به گزارش خبرآنلاین «بالاز اوربان» مشاور ارشد «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان که صرفا تشابه فامیلی دارند، در کتاب جدیدش می‌نویسد سیاست «بلوک-ایسم» یا تشکیل ائتلاف‌های ژئوپلیتیکی راه‌حلی برای درگیری‌های کنونی نیست.

طبق گزارش راشا تودی، مشاور ارشد نخست‌وزیر مجارستان گفت: «بلوک-ایسم» ایالات متحده را تقویت نمی‌کند اما به روندهای تغییر جهانی شتاب می‌دهد. این موضوع هم‌چنین برای مجارستان که عضوی از اتحادیه اروپا و ناتو است، خطرناک می‌باشد.

بالاز اوربان تصریح کرد: ما شاهد هستیم که اروپا اساسا به دلیل نگرش‌های آمریکا در قبال جنگ روسیه و اوکراین به زانو درآمده است.

به گزارش ایسنا، سرنوشت کمک‌های آمریکا به عنوان حامی اصلی کی‌یف، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای مستقل را پیشنهاد داده‌اند که کمک‌ها به تل‌آویو را در نظر دارد اما ارائه کمک‌ها به کی‌یف را شامل نمی‌شود. کاخ سفید و مجلس سنای آمریکا با چنین لایحه‌ای مشکل دارند و حتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده که لایحه مجلس نمایندگان آمریکا را وتو خواهد کرد.

مشاور ارشد نخست‌وزیر مجارستان هم‌چنین تاکید کرد: انقلاب‌های صنعتی کنونی براساس فناوری‌هایی هستند که به مواد خامی نیاز دارند که در اروپا در دسترس نیستند، بنابراین این قاره آسیب‌پذیر است. با این حال، روسیه فرو نپاشید و توانست به اقتصاد خود تنوع ببخشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1870402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    دارند روس ها رو سرکار میزارند