فصل تازۀ «کارآگاه حقیقی»؛ جذابیت رازهایی که از ماوراء می‌آیند

فصل چهارم کارآگاه حقیقی با چشم‌انداز تاریک و یخ‌زده و با ترکیب معماهای جنایی و رازهای ماوراءطبیعی، یکی از بهترین ماجراهای کارآگاهی است که تا کنون دیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،فصل نخست سریال «کارآگاه حقیقی» در سال ۲۰۱۴ پخش شد و تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت. بازی درخشان مک‌کانهی، فضای رازآلود و روایت منسجم و گیرا، این سریال را به یکی از بهترین سریال‌های کارآگاهی تاریخ تبدیل کرده بود.

فصل دوم در سال ۲۰۱۵ به هیچ وجه نتوانست موفقیت قبلی را تکرار کند، اما فصل سوم که در سال ۲۰۱۹ پخش شد، بازگشتی موفق به همان حال و هوای مجذوب‌کنندۀ فصل نخست بود.

به گزارش فرادید؛حالا فصل چهارم با عنوان فرعی «سرزمین شب» (Night Country) از راه رسیده است؛ با بازی بی‌نقص جودی فاستر و فضاسازی وهم‌آلود و رازآمیزی که از یک ماجرای کارآگاهی در بهترین سطح انتظار داریم.

شاید بشود گفت اولین برگ برندۀ این فصل از سریال، لوکیشن آن است؛ همان چیزی که در عنوان فصل هم به آن اشاره شده است. ماجرای این فصل در شهری خیالی با نام «اِنیس» در شمال آلاسکا اتفاق می‌افتاد (گرچه محل فیلمبرداری عمدتا در ایسلند بوده است)؛ سرزمینی یخ‌زده که چرخۀ شبانه روز در آن چند ماه طول می‌کشد و حالا نوبت شب فرا رسیده است.

بنابراین کل سریال در فضایی شبیه به آخرین سکانس‌های فیلم «درخشش» استنلی کوبریک رخ می‌دهد: تاریک، برفی و پر از ترس و معما. این از آن سریال‌هایی است که انگار واقعا برای تماشا کردن در شب‌های سرد زمستانی ساخته شده‌اند.

در ابتدای قسمت اول رفتار عجیب و وهم‌آور یک گله گوزن نشان داده می‌شود و بعد از آن، شاهد اتفاقات عجیبی هستیم که در یک مرکز تحقیقاتی مربوط به قطب شمال رخ می‌دهند.

فصل تازۀ «کارآگاه حقیقی»؛ جذابیت رازهایی که از ماوراء می‌آیند

کمی بعد، به کارآگاه لیز دانوِرس (جودی فاستر) اطلاع داده می‌شود که همۀ اعضای این مرکز تحقیقاتی به طرز مشکوکی گم شده‌اند؛ آن‌ها حتی آخرین وعده‌های غذایشان را روی میز گذاشته‌اند و ناپدید شده‌اند؛ اما آنچه که این گم شدن را ترسناک‌تر می‌کند، پیدا شدن یک زبان بریده در یکی از سالن‌های مرکز تحقیقاتی است.

خیلی زود پای یک پلیس محلی دیگر به ماجرا کشیده می‌شود؛ او فکر می‌کند این پرونده ممکن است به پروندۀ بی‌نتیجۀ یک قتل که چند سال قبل اتفاق افتاده ارتباطی داشته باشد.

در نهایت قسمت اول با یک غافلگیری به پایان می‌رسد؛ دانشمندان گم شده به نحوی اسرارآمیز پیدا می‌شوند، اما در وضعیتی تکان‌دهنده و ترسناک که باعث پیچیده‌تر شدن معماها می‌شود.

سریال از نظر کشش داستانی هیچ چیز کم ندارد؛ هر نکتۀ تازه‌ای که آشکار می‌شود، راز تازه‌ای را هم به دنبال می‌آورد و این روندی است که مخاطب را قدم به قدم بیشتر در عمق داستان فرو می‌برد؛ امکان ندارد که قسمت اول را تا پایان تماشا کنید و بعد بی‌صبرانه مشتاق تماشای قست بعد نباشید.

عناصر زیادی در قسمت اول هستند که نشان می‌دهند انگار یک روح شرور غیرانسانی در حال هدایت ماجراست، اما در عین حال می‌توان تصور کرد که همۀ این‌ها حاصل شرارت‌هایی انسانی باشند که از مرزهای هر شرارت قابل تصوری فراتر رفته باشند. یک جنبۀ اساسی جذابیت این فصل از سریال، همین آمیختگی و مبهم شدن مرز بین رازهای جنایی و رازهای ماوراءطبیعی است.

از همین حالا، حتی قبل از به پایان رسیدن ماه اول سال میلادی جدید، می‌توان با اطمینان گفت که این فصل از «کارآگاه حقیقی» قطعا در فهرست بهترین سریال‌های امسال جای خواهد داشت؛ سریالی که واقعا اسم برازنده‌ای دارد: یک داستان کارآگاهی «حقیقی».

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =