۵ نفر
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
دلایل تغییر قیمت قوطی آهن

در این مقاله قصد داریم پس از معرفی قوطی آهن، دلایل تغییر قیمت آن را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید پراستفاده‌ترین و پرکاربرترین مقاطع صنعتی از آهن و فولاد ساخته شده‌اند. آهن و فولاد به دلیل داشتن ویژگی‌های مهمی مثل استحکام بالا برای ساخت بسیاری از مقاطع مثل قوطی آهن و لوله و پروفیل مبلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مقاطع در سایزها و ضخامت‌های گوناگونی به تولید رسیده و در تولید و ساخت محصولات و پروژه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قوطی آهن و انواع آن

قوطی آهن به پروفیل‌هایی گفته می‌شود که از جنس آهن و فولاد بوده و به شکل مربع و مستطیل تولید می‌شوند. این مقاطع به دو شکل سبک و سنگین تولید شده و برای کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل مبلی یا قوطی سبک در مواردی که نیاز به ظاهر زیباتر و ظرافت بیشتر باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما پروفیل سیاه یا قوطی سنگین در کاربری های ساختمانی و ساخت و ساز استفاده‌ی بیشتری دارد. در ادامه با این دو نوع استاندارد بیشتر آشنا خواهیم شد:

انواع قوطی آهن

همانطور که گفتیم قوطی آهن در دو استاندارد سبک و ساختمانی تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کمی بیشتر با این دو استاندارد آشنا می‌شویم:

  • قوطی ساختمانی

تولید قوطی با استاندارد ساختمانی به این معناست که پس از ذوب بیلت و شمش آن را به ورق سیاه تبدیل کرده و سپس با ورق سیاه، قوطی مورد نظر شکل بگیرد. این قوطی، ظاهری سیاه رنگ و زخمت داشته و بیشتر برای ساختمان‌سازی و ساخت و سازهای عمرانی به کار گرفته می‌شود. ضخامت این قوطی‌ها به طور معمول شامل 2، 2.5، 3 و در مواردی 4 میلی‌متر بوده و در سایزهای مختلفی به مرحله تولید می‌رسند. از جمله کاربردهای این قوطی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در و پنجره‌ی پروفیلی

  2. حفاظ در و پنجره یا تراس

  3. نرده‌ی راه‌پله

  4. راه پله‌ی فلزی

  5. اسکلت زیر شیروانی ساختمان

  6. پله‌ی فرار

  7. کلاف پنجره‌های دوجداره

  8. مبلمان شهری

  9. قفسه‌ی فروشگاهی

  10. چارچوب کمد دیواری

  • قوطی سبک یا مبلی

استاندارد سبک در قوطی‌های آهن یعنی تولید قوطی از ورق‌های روغنی که محصول نورد سرد شدن ورق‌های سیاه هستند. این قوطی‌ها ظاهری زیبا و تمیز داشته و برای استفاده در وسایل خانه و وسایل تزئینی مناسب هستند. این قوطی‌ها در سایزهای مختلف و با ضخامت‌های 0.5 الی 1.5 میلی‌متر تولید شده و در مواردی مثل موارد زیر کاربرد دارند:

  1. کانکس و کانتینر

  2. میز، صندلی و مبلمان اداری

  3. قطعات خودرو و موتورسیکلت

  4. لوازم آشپزخانه

  5. تجهیزات بیمارستانی

  6. استندهای فروشگاهی

  7. دکل‌های مخابراتی

  8. پایه کابینت آشپزخانه

  9. دستگیره‌های در

دلایل تغییر قیمت قوطی آهن

بررسی دلایل تغییر قیمت قوطی آهن

قوطی آهن که یکی از پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی است از ابتدای زمستان امسال دارای تغییر بوده و قیمت های متفاوتی را تجربه کرده است. این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و مجموعه‌ای از حوادث باعث آن شده باشند. در ادامه با عواملی که باعث تغییر قیمت قوطی آهن می‌شوند آشنا می‌شویم:

عرضه و تقاضا

یکی از مهمترین و معروف‌ترین دلایل تغییر قیمت در محصولات مختلف و به خصوص قیمت قوطی آهن تغییر میزان عرض و تقاضا است. عرضه و تقاضا به معنای میزان تولید کارخانه‌ها و میزان درخواست مشتریان برای خرید آن محصول است. زمانی که میزان تقاضا نسبت به عرضه بیشتر شود قیمت قوطی آهن رو به بالا می‌رود.

قیمت ارز

عدم دسترسی به بسیاری از مواد اولیه و حتی بسته‌بندی‌های مخصوص نیاز به واردات را در ایران تشدید کرده است. وارد کردن مواد مورد نیاز برای تولید محصولات مختلف به این معنی است که اگر ارز مورد استفاده (که معمولا دلار است) تغییر کند قیمت محصول تولید شده نیز دچار تغییر می‌شود.

قیمت جهانی آهن

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل و قوطی آهن تغییرات قیمت جهانی آهن است. این قیمت به دلایل مختلفی دچار تغییر شده و قیمت آهن در ایران را دچار تغییر می‌کند.

کارخانه تولیدکننده

برخی کارخانه‌ها به دلیل کیفیت، قیمت محصولاتشان متفاوت‌ است. آن‌ها برای تولید محصولات فولادی‌شان از فناوری‌های به روز استفاده می‌کنند که این امر هزینه‌هایی را در پی داشته و گاهی باعث گرانتر شدن محصولاتشان می‌شود.

با توجه به موارد گفته شده می‌توان پی برد که عوامل مختلفی باعث تغییر قیمت قوطی آهن در زمستان امسال شده اند. مهمترین معیار که در بسیاری از صنایع تاثیر بسزایی در تغییر قیمت دارد افزایش تقاضا و کاهش عرضه است.

دلایل تغییر قیمت قوطی آهن

بهترین راه برای استعلام قیمت قوطی آهن

همانطور که متوجه شدید قیمت قوطی آهن تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر داشته و نیاز است تا از راه‌های درست و مطمئنی قیمت آن را استعلام بگیریم تا به بهترین قیمت بازار برسیم. راه‌های زیادی برای استعلام قیمت قوطی آهن وجود دارد که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم:

  1. وبسایت: یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استعلام قیمت قوطی آهن مراجعه به وبسایت شرکت‌های بزرگ و قابل اعتماد است که آهن را با قیمت به روز وارد می‌کنند. البته توجه داشته باشید که به تاریخ به روزرسانی قیمت‌ها نیز دقت کنید.

  2. تماس تلفنی: مطمئن‌ترین راه برای استعلام قیمت قوطی و پروفیل آهن تماس با شرکت‌های معتبر و مهم این حوزه است که علاوه بر استعلام در لحظه قیمت قوطی آهن، امکان مشاوره در مورد خرید را به شما می‌دهد.

  3. پیامرسان‌ها: یکی دیگر از راه‌های سریع استعلام قیمت قوطی آهن پیام به اکانت شرکت‌های معتبر در پیامرسان‌های مختلف است.

  4. مراجعه حضوری: هرچند که مراجعه به شرکت‌ها برای استعلام قیمت کار منطقی‌ای به نظر نمی‌رسد اما گاهی ممکن است برای انجام کاری به شرکت‌های معتبر مراجعه کنیم. در این شرایط می‌توانیم علاوه بر انجام کارمان قیمت را هم استعلام بگیریم.

بنابراین بهترین راه برای استعلام قیمت، تماس با شرکت‌های معتبری چون صبا پروفیل است که یکی از مجموعه‌های بزرگ تولیدکننده برخی محصولات فولادی است. این مجموعه علاوه بر ارائه بهترین قیمت و کیفیت، بار ارسالی را تضمین کرده و اطمینان خاطر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =