کریستوفر نولان بهترین کارگردان سال شد/ جادوی «اوپنهایمر» اثر کرد

کریستوفر نولان جایزه بهترین کارگردان سال را برای «اوپنهایمر» از انجمن کارگردانان آمریکا دریافت کرد.

به گزارش خبرآنلاین،انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) در هفتاد و ششمین دوره جوایز خود، بهترین‌های سال را انتخاب کرد.

در بخش اهدای جوایز برای تعیین بهترین کارگردان سال این کریستوفر نولان بود که برای ساخت فیلم «اوپنهایمر» موفق شد یورگوس لانتیموس برای «بیچاره‌ها»، مارتین اسکورسیزی برای «قاتلان ماه کامل»، گرتا گرویگ برای «باربی» و الکساندر پین برای «جاماندگان» را پشت سر بگذارد.

در میان نامزدهای اسکار اما، آکادمی به جای «باربی» و «جاماندگان» ۲ تولید خارجی یعنی ژوستین تریه برای «آناتومی یک سقوط» و جاناتان گلیزر برای «منطقه مورد علاقه» را انتخاب کرده است.

جایزه مایکل آپتد برای موفقیت کارگردانی در اولین فیلم بلند سینمایی یک کارگردان هم به سلین سانگ برای «زندگی‌های گذشته» رسید و موفق شد تا کورد جفرسون برای «داستان آمریکایی»، مانولا مارتلی برای «شیلی ۷۶»، نورا نیاسری برای «شیدا» و ای.وی.راکول برای «هزار و یک» را پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در میان برندگان تلویزیونی کریستوفر استورر برای «خرس» با دریافت جایزه دستاورد کارگردانی در سریال‌های کمدی پیروز میدان شد و در بخش سریال درام هم پیتر هار برای «آخرین بازماندگان ما» گوی رقابت را از دیگر نامزدها که همگی برای «جانشینی» نامزد شده بودند، ربود.

جایزه بخش مستند هم نصیب مستیسلاف چرنوف برای «۲۰ روز در ماریوپول» شد.

لزلی لینکا گلاتر، رییس این انجمن، مراسم را با قدردانی از اعتصاب انجمن بازیگران و نویسندگان که به مدت ۶ ماه موجب توقف تولید استودیوهای بزرگ شدند، شروع کرد و با تاکید بر اینکه سال پیش بسیار چالشی بود، عنوان کرد که انجمن کارگردان‌ها اولین اتحادیه آمریکاست که بر مرزهای هوش مصنوعی و حفاظت از قرارداد در مورد فناوری تاکید دارد.

امسال جاد آپاتو پس از ۴ بار حضور به عنوان میزبان این مراسم، بار دیگر مجری مراسم اهدای جوایز DGA بود. او مراسم را با مونولوگی آغاز کرد که جو بایدن و دونالد ترامپ را مسخره می‌کرد.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =