تصمیم رژیم صهیونیستی برای محاکمه بدون ادله اسرای فلسطینی

منابع رسانه‌ای از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای محاکمه سریع و بدون ادله اسرای وابسته به مقاومت فلسطین پرده برداشتند.

به گزارش خبرآنلاین، رژیم اشغالگر در حال بررسی امکان توقف محاکمه‌های جنایی صدها تن از اعضای مقاومت اسلامی حماس و محاکمه سریع آنها طبق قانون موسوم به «مبارزان غیرقانونی» است.

به گزارش ایسنا، طبق پیشنهادی که اشغالگران در حال بررسی آن هستند، قانون زندانی کردن «مبارزان غیرقانونی» به گونه‌ای اصلاح می‌شود که امکان تشکیل یک دادگاه ویژه نظامی و یا غیرنظامی برای محاکمه اسرای مذکور بر اساس اسناد و مدارک کتبی و بدون استماع ادله در دادگاه را فراهم می‌کند.

با این حال، منابعی در وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی به هاآرتص گفتند که گزینه ارجح انجام محاکمه جنایی علیه اعضای حماس است.

بازداشت و بازجویی از مبارزان مقاومت، رژیم صهیونیستی را با معضلات بزرگی مواجه کرده که در گذشته با آن مواجه نشده بود؛ پیچیده‌ترین آنها این است که چگونه صدها مبارز مقاومت را محاکمه کند و اینکه آنها تحت چه اتهاماتی باید محاکمه شوند.

هاآرتص در این باره نوشت: تصمیم نهایی با مشورت مقامات سیاسی و نهادهای مشاوره حقوقی اتخاذ خواهد شد و ممکن است این طرح با وجود مطرح بودن تبادل اسرا ناتمام بماند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات فلسطینی طوفان الاقصی تاکنون، ده‌ها فلسطینی را به بهانه ارتباط با جنبش حماس بازداشت کرده و آنها را مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =