آغاز تحصیل اولین گروه دانشجویان رشته فیزیوتراپی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

مدیرگروه فیریوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از پذیرش و آغاز به تحصیل اولین گروه دانشجویان در مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکترمیثم صادقی ثانی در تشریح این خبر اظهار داشت: همزمان با آغاز نیمسال دوم تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲، اولین گروه دانشجویان در مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی شامل ۱۲ نفر(۴ پسر و ۸ دختر) در دانشکده پیراپزشکی مجتمع آموزشی پردیس رحمتیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تحصیل خود را آغاز کردند.

وی افزود: این دانشجویان با جدیدترین و بروزترین تجهیزات آموزشی و درمانی خریداری شده در حیطه فیزیوتراپی، آموزش خواهند دید.

دکترصادقی ثانی اضافه کرد: همچنین کتب موردنیاز دانشجویان در رشته فیزیوتراپی، خریداری و دردسترس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پیش بینی شده در جهت رفع نیازها و ارتقا آموزشی و بالینی، ۴ مرکز آموزشی درمانی فیزیوتراپی در شهرکرد دایر گردد که ۲مرکز فیزیوتراپی تخصصی در رشته های نورولوژی و قلب و ریه، ۲ مرکز توانبخشی جنرال، حوزه زنان، سرطان ها و مشکلات کف لگن در دست اقدام و اجراست.

وی تصریح کرد: هم اکنون گروه فیزیوتراپی با ۳ عضو هیئت علمی، آموزش دانشجویان را عهده دار است وبه زودی ۲ عضو هیئت علمی دیگر نیز در این رشته جذب خواهد شد.

دکتر صادقی ثانی گفت: این دانشجویان پس از ۴ سال با فراغت از تحصیل میتوانند خدمات پیشگیری و درمان بیماری های اسکلتی عضلانی، قلبی ریوی، مغز و اعصاب و متابولیکی را به جامعه هدف ارائه کنند.

وی یادآورر شد: پیگیری دریافت مجوز پذیرش دانشجویان در دوره دکترای حرفه ای رشته فیزیوتراپی نیز در دست اقدام است.

به گفته وی؛ آیین معارفه دانشجویان جدیدالورود این رشته تحصیلی ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست، سرپرست و معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

در این نشست گزارشی از مراحل تاسیس رشته، برنامه های آموزشی، اهداف و رسالت دانشجویان، آیین نامه های آموزشی و برنامه های گروه جهت توسعه رشته و ارتقا آموزشی و بالینی برای دانشجویان ارائه شد.

مدیرگروه فیریوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان با تبریک موفقیت دانشگاه در پذیرش دانشجو برای اولین بار در رشته فیزیوتراپی گفت: تاسیس این رشته در دانشگاه حاصل قریب به یک دهه تلاش همه همکاران دانشگاهی در ادوار مختلف و در حوزه های ریاستی، معاونتی، دانشکده ای، بیمارستانی و خارج از دانشگاهی بود، که قابل تقدیر و تشکر است.
46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =