این نامزدهای متخلف، از ۲ دوره کاندیداتوری محروم می شوند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت:نامزدهایی که از قوانین مالی انتخابات عدول کنند از ۲ دوره کاندیداتوری محروم می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که، "اگر کاندیداهای انتخابات از قوانین مالی عدول کنند، چه جرایمی خواهند داشت؟" اظهار کرد: بر اساس آنچه در قانون آمده، مجازات درجه ۶ دارد و دو دوره از کاندیداتوری در هرگونه انتخاباتی محروم خواهند شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به قانون جدید انتخابات، یادآور شد: ما از کاندیداها یک شماره‌حساب اخذ کرده‌ایم و فردی را به عنوان حسابدار معرفی کرده‌اند و یک سامانه مالی انتخابات ایجاد کرده‌ایم که کاندیداها حتما باید منابع و هزینه‌های تبلیغات را از طریق حسابدار معرفی شده، در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند. به همین دلیل این قانون شفافیت و سامانه مالی انتخابات در این دوره بسیار مهم است و نامزدها هم به این عرصه جدید توجه دارند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: الآن در طول بررسی‌هایی که در هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان صورت می‌گیرد، حتما به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌شود. اگر تخلف انتخاباتی در سامانه مالی انتخابات و هزینه‌کرد در تبلیغات مرتکب شوید، برای آینده هم این موضوع ثبت می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که، "اگر پس از رای آوردن این موضوع مشخص شود چه اتفاقی می‌افتد؟"، گفت: این موضوع با شرایطی که گفتم در هیأت‌های اجرایی و نظارت و مراجع قضایی بررسی می‌شود و تصمیم‌گیری دارد.

اسلامی همچنین درباره شروع تبلیغات کاندیداها، بیان کرد: تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن آغاز می‌شود و تا نهم اسفند به مدت ۱۵ روز ادامه دارد. تبلیغات انتخابات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هم از سوم اسفند شروع می‌شود و تا نهم اسفند ادامه دارد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =