آیین اختتامیه دومین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها

آیین اختتامیه دومین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها از سری برنامه‌های سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با حضورمسولین استانی، دانشگاهی و هنرمندان و علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و همزمان با ولادت باسعادت حضرت سید الشهدا، امام حسین علیه السلام و روز پاسداربرگزار و آثار برگزیده معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، آیین اختتامیه دومین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها در سالن آمفی تئاتر فرزانگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور دکترعاصمه قاسمی، مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده برگزار و داستان نویسان برتر معرفی شدند.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در این مراسم استان سمنان را استانی دانشگاهی معرفی کرد و گفت: با توجه به پیشینه علمی و فرهنگی سمنان و حضور پژوهشگران، اندیشمندان، مولفین، نویسندگان و داستان نویسان ممتاز، استان سمنان در عرصه‌های علمی و فرهنگی و هنری از استان‌های برجسته کشور محسوب می شود.

هاشمی با اشاره به موضوعات جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها اظهار کرد: محورهای انتخاب شده یادآور فرهنگ ایثار و شهادت، میهن دوستی و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران است و بار مسوولیت مسوولین را سنگین تر می‌کند چون همه ما امانت دار و مدیون خون شهیدان والامقام در عرصه‌های مختلف به منظور استقرار، پیشرفت و اعتلا جمهوری اسلامی ایران هستیم.

استاندار سمنان به بیان برخی از ویژگی‌های استان سمنان پرداخت و معرفی سمنان را به عنوان پایتخت کتاب کشور در رقابت با120شهر دیگر و همچنین انتخاب این استان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه جاده ابریشم که با عضویت بیش از 20 کشور در چین مستقر است را دلیل بر ممتاز بودن شاخصه‌های علمی و فرهنگی استان دانست.

وی با اشاره به دستاوردهای استان سمنان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی افزود: سمنان از معدود استان‌هایی است که مصوبات دوره اول سفرریاست محترم جمهور در آن بطورکامل محقق شده و به زودی میزبان حجت الاسلام ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم در دور دوم سفر به استان خواهد بود.

هاشمی از خلق حماسه‌ایی ماندگار توسط مردم استان با حضور در راهپیمایی 22بهمن تقدیر کرد و آن را از اتفاقات خوب در این استان دانست و گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهمترین رخداد سیاسی کشور در ماه آینده است و مشارکت قوی دانش آموزان و دانشجویان را خواستار شد.

وی در اهمیت انتخابات 11 اسفند ماه به تاکید رهبر معظم انقلاب به این رخداد مهم اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سخنان خود در روزهای آغازین امسال چهار خصوصیت؛ مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای واقعی و امنیت را برای انتخابات پیش‌رو برشمردند.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، در آیین اختتامیه دومین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها این رویداد را از اقدامات ابتکاری و ارزشمند دانشگاه آزاداسلامی در سطح ملی دانست و گفت: جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها نسل جوان ما را با مفاهیم ایثار، شهادت و شهدا آشنا میکند.

مطیعی به جمله «کسی که شهید نبود، شهید نمیشود» ازسپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی؛ اشاره کرد و گفت: مفهوم این جمله یک قاعده عقلی و فلسفی است، یعنی اگر کسی بخواهد به حیطه معنوی شهدا وارد و به شهدا ملحق شود، باید سنخیتی با شهدا داشته باشد.

وی افزود: بدون سنخیت، همراهی و همزبانی با شهدا در دایره و حیطه خاصی که شهدا به آن نظارت و عنایت ویژه دارند نمیتوانیم ورود پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه: براساس وعده الهی شهداء زنده هستند و بر رفتار و اعمال ما نظارت دارند تاکید کرد: ارتباط با شهدا از طریق خوانش خاطرات آنها، حضور در گلزار شهدا، قرایت و اهدای فاتحه و صلوات امکان پذیر است و فیوضات و ثمرات معنوی این ارتباط در زندگی انسان مشهود خواهد بود.

امام جمعه سمنان حضور با شکوه و جمعیت فاخر مردم استان سمنان در راهپیمایی 22 بهمن را نشات گرفته از حس وظیفه شناسی مردم نسبت به شهدا دانست و تصریج کرد: با مشارکت قوی و حضور در پای صندوق‌های رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مجلسی کارآمد که توانایی کامل برای رفع مشکلات موحود در جامعه را خواهد داشت تعیین می کنیم تا مدیون خون شهدا نمانیم.

دکتر مهدی منصوری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این مراسم اظهار کرد: موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در 3 سال اخیر اقدام به برگزاری مجموعه جشنواره های علمی، فرهنگی و هنری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های کشور کرده و دومین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها در ذیل برنامه‌های سومین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه برگزار شد.

منصوری با بیان حمایت نهادها و سازمانهای فرهنگی و آموزشی برای مشارکت در برگزاری این جشنواره تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره کل آموزش و پرورش استان، بنیاد شهید وامورایثارگران استان، موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سازمان بسیج اساتید استان، سازمان بسیج دانشجویی استان، حوزه هنری استان و صدا و سیمای مرکز استان سمنان از جمله حامیان برگزاری این جشنواره هستند.

آیین اختتامیه دومین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌هاآیین اختتامیه دومین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌هاآیین اختتامیه دومین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌هاآیین اختتامیه دومین جشنواره داستان نویسی به یاد لاله‌ها

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =