اِن‌قُلت اصولگرایان درباره «سرلیستی قالیباف» به روایت ناظمی اردکانی /ذیل شورای ائتلاف عمل نخواهیم کرد

دبیرکل جبهه مردمی ایران قوی و دبیرکل جامعه اسلامی مدیران می گوید: در تشکیلات ما سرلیستی آقای قالیباف هنوز قطعی نشده است. در شورای مرکزی افرادی هستند که در خصوص اداره مجلس توسط آقای قالیباف اختلاف‌نظر دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بخش هایی از گفتگوی باشگاه خبرنگاران با محمد ناظمی اردکانی که سابقه حضور در دولت نهم را داشته و اکنون دبیرکل جبهه مردمی ایران قوی و دبیرکل جامعه اسلامی مدیران است را بخوانید؛

*جبهه مردمی ایران قوی مترصد این است که ببیند فهرستی که برای تهران، استان‌ها و شهرستان‌ها تنظیم می‌شود چگونه است و آیا آن افرادی که اصلح هستند و شایستگی لازم برای ورود به مجلس را دارند نظرشان را تامین می‌کند یا نه؛ به عبارتی باید دید چهره‌هایی که هم جامعه اسلامی مدیران و هم احزابی که در ائتلاف جبهه مردمی ایران قوی هستند آیا به فهرست‌های دیگر راه پیدا می‌کنند و باید دید که این فهرست‌ها سازمان رای بالاتری دارند و می‌توانند پیروزی را تضمین کنند که اگر این‌گونه باشد قطعا همراهی با ائتلاف صورت می‌گیرد. اگر احیانا نظر جامعه اسلامی مدیران و جبهه مردمی ایران قوی تامین نشود قطعا لیست جداگانه‌ای داده خواهد شد و چهره‌هایی که رای‌آور و شایسته هستند به جامعه و مردم معرفی می‌شوند.

* ذیل شورای ائتلاف عمل نخواهیم کرد. اگر نظر جامعه اسلامی مدیران و جبهه مردمی ایران قوی تامین شود همراهی و حمایت خواهیم کرد. اگر نظر اعضا و شورای مرکزی جامعه اسلامی مدیران و جبهه مردمی ایران قوی تامین نشود لیست مستقل خواهیم داد.

*{در پاسخ به این سوال که اینکه شورای ائتلاف در حدود یک ماه پیش اعلام کرد که آقای قالیباف به عنوان سرلیستشان است آیا باعث نشد تا در این شورا اختلافی به وجود بیاید؟}؛ اعلام نمی‌شد بهتر بود. سرلیستی که می‌خواهد اعلام شود در صورتی که اجماع وجود داشته باشد می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد و آن لیست هم رای‌آورتر خواهد بود و هم اینکه مشارکت بیشتر به‌دنبال خواهد داشت. برای مجلس یازدهم که آقای قالیباف سرلیست قرار گرفت ان‌قلت‌هایی وجود داشت، اما با تعاملاتی که صورت گرفت و اقداماتی که انجام شد تقریبا اجماع حاصل شد و مخالفت‌هایی که وجود داشته به حداقل رسید و الحمدالله لیست برای مجلس یازدهم رای آورد.

*{در پاسخ به این سوال که الان این اجماع برای سرلیستی آقای قالیباف وجود ندارد؟}: بعضی از جریان‌های اصولگرایی ان‌قلت‌هایی دارند و الان یک مقدار آن اختلافاتی که بود تشدید شده، اما به نظر می‌رسد با توجه به جایگاهی آقای قالیباف در ریاست مجلس دارد ضعف‌ها و قوت‌هایی که در اداره مجلس بوده را می‌توان رفع رجوع کرد و اگر اراده بر این باشد که قالیباف سرلیست قرار بگیرد با تعاملات، اختلافاتی که وجود دارد را می‌توان رفع رجوع کرد. اختلافات خیلی عمیق نیست.

*در جبهه مردمی ایران قوی و جامعه اسلامی مدیران سرلیستی آقای قالیباف هنوز قطعی نشده است. در شورای مرکزی افرادی هستند که در خصوص اداره مجلس توسط آقای قالیباف اختلاف‌نظر دارند ولیکن اگر شورای ائتلاف به این جمع‌بندی برسد که وی سرلیست باشد ما در شورای مرکزی خود در این باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

*جبهه شریان نسبت به سرلیستی آقای قالیباف به صورت جدی موضع دارد، اما پایداری و شورای وحدت اگر در ائتلاف قرار بگیرند ونظراتشان تامین شود و سرلیستشان آقای قالیباف باشد در این خصوص ما هم به این جمع‌بندی خواهیم رسید که این سرلیست را قبول کنیم.

*من به این جمع‌بندی رسیدم که حوزه انتخابیه خود را از تهران به اردکان انتقال دهم، چون درخواست‌هایی از اردکان که زادگاه بنده است وجود داشت. از طرفی هم مشکلاتی در روند صنعتی شدن اردکان پیش آمده و با توجه به تجربیاتی که در این زمینه داشتم به این تصمیم قطعی رسیدم که حوزه انتخابیه خود را از تهران به اردکان منتقل کنم.

*جریان انقلابی که مجلس یازدهم را شکل داد شعارها و اهدافی را مطرح کرد که در تحقق آن اهداف یا شعارها سستی‌هایی صورت گرفت و ناکارآمدی‌هایی به‌وجود آمد و حاشیه‌هایی هم داشت که آن حاشیه‌ها برای مجلس انقلابی خوش‌آیند جامعه نبود. در رابطه با همگرایی با دولت در جاهایی خوب بود، اما در جاهایی هم واگرا عمل کرد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =