«جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسپیریت سال 2011 با «ملانکولیا» و «پسری با دوچرخه» رقابت می کند.

به گزارش خبرآنلاین، نامزدهای جوایز فیلم اسپیریت که از آن به عنوان معادل اسکار در جامعه مستقل سینما یاد می‌شود معرفی شدند و «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در بخش بهترین فیلم خارجی (غیرآمریکایی) با «ملانکولیا» لارس فون تریر، «شرم» استیو مکوئین، «پسری با دوچرخه» برادران داردن و «تیراناسور» پدی کانسیدین رقبات می‌کند.
 
«هنرمند» ساخته میشل هازاناویسیوس و «پناه بگیر» ساخته جف نیکولز رکورددار نامزدی این جوایز شدند. این دو درام که تفاوت بسیاری با هم دارند هرکدام در پنج رشته از جمله بهترین فیلم و کارگردانی نامزد شدند. دیگر نامزدهای جایزه بهترین فیلم «50/50» کمدی با موضوع سرطان، درام‌های خانوادگی «تازه‌کارها» و «فرزندان» و اکشن «راندن» هستند.
 
تنها فیلم‌هایی نامزد جوایز اسپیریت می‌شوند که بودجه آنها کمتر از 20 میلیون دلار باشد و تهیه‌کننده آن آمریکایی باشد. نامزدهای این جوایز را سه‌شنبه آنتونی مکی و کیت بکینسل در سالن «لندن وست هالیوود» معرفی کردند.
 
در میان کمپانی‌های تولید فیلم، محصولات «فاکس سرچ‌لایت» در مجموع با فیلم‌های «فرزندان»، «مارتا مارسی می مارلین»، «Cedar Rapids»، «زمینی دیگر»، «بُرد/بُرد» و «شرم» در 14 رشته نامزد شده است. (فیلم «درخت زندگی» محصول فاکس سرچ‌لایت به دلیل بودجه‌اش نامزد نشده است.) «سونی پیکچرز» با 9 رشته نامزدی و «کمپانی واینستین» و «فوکوس» هرکدام با شش رشته دیگر رکوردداران بودند.
 
«تازه‌کارها»، «فرزندان»، «مارتا مارسی می مارلین» و «راندن» هر کدام در چهار رشته و «50/50» نیز در سه رشته نامزد جایزه اسپیریت شدند.
 
فیلم‌هایی که قرار نگرفتن نام آنها در میان نامزدهای بهترین فیلم شگفتی‌ساز بود کمدی عاشقانه «دیوانه‌وار» و «نیمه شب در پاریس» ساخته وودی آلن بودند، البته فیلم آلن در رشته بهترین فیلمبرداری برای داریوش خنجی و بازیگر نقش مکمل مرد برای کوری استال نامزد شد.
 
رقبای هازاناویسیسوس و نیکولز در بخش بهترین کارگردانی مایکل میلز برای «تازه‌کارها»، الکساندر پاین برای «فرزندان» و نیکلاس ویندینگ رفن برای «راندن» بودند.
 
طبق معمول جوایز اسپیریت سعی در معرفی فیلم‌های جمع و جورتر و دست اندرکاران آنها دارد. در بخش بهترین بازیگر دامین بشیر برای بازی در فیلم «یک زندگی بهتر» با موضوع مهاجرت ساخته کریس ویتز با ژان دوژاردن برای «هنرمند»، رایان گاسلینگ برای «راندن»، وودی هارلسن برای «Rampart» و مایکل شانن برای «پناه بگیر» رقابت می‌کند.
 
در بخش بهترین بازیگر زن لارن آمبروز برای «به من فکر کن»، ریچل هریس برای «انتخاب طبیعی»، آده‌په‌رو اودویه برای «مطرود»، الیزابت اولسن برای «مارتا مارسی می مارلین» و میشل ویلیامز برای «هفته من با مریلین» نامزد شده‌اند.
 
جایزه رابرت آلتمن به «Margin Call» ساخته جی.سی. چاندور رسید. این جایزه هر سال به فیلمی با بهترین گروه بازیگران اهدا می‌شود.
 
نامزدهای جایزه بهترین فیلم اول «زمینی دیگر» ساخته مایک کاهیل، «در خانواده» ساخته پاتریک وانگ، «Margin Call» ساخته جی.سی. چاندور، «مارتا مارسی می مارلین» ساخته شان درکین و «انتخاب طبیعی» ساخته روبی پیکرینگ هستند. جایزه این بخش به کارگردان و تهیه کننده اهدا می‌شود.
 
49 عضو کمیته فیلم مستقل در مجموع 277 فیلم ارسالی را برررسی کردند و در نهایت 44 فیلم در رشته‌های مختلف نامزد جایزه اسپیریت شدند.
 
جوایز بیست و هفتمین دوره جوایز اسپیریت روز 25 فوریه (یک روز قبل از اهدای اسکار) در ساحل سانتامونیکا اهدا می‌شود.
 
فوریه گذشته «قوی سیاه» ساخته دارن آرونوفسکی برنده جایزه بهترین فیلم شد.
 
ورایتی / 29 نوامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =