تابناک نوشت:

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با اعمال فشار به نوری مالکی نخست وزیر عراق از وی خواسته اند که کمپ اشرف اردوگاه سازمان منافقین خلق ایران را تعطیل نکند و همچنان پذیرای آنان در خاک عراق باشد.

 روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» خبری را منتشر کرده که بر اساس آن «استروس استیونسون» ، رئیس گروه عراق پارلمان اروپا گفته که دولت عراق باید ضرب الاجل تعیین شده برای گروهک منافقین خلق را لغوکند و اقدام آنان برای این کار باید با محکومیت مواجه شود .

دولت عراق تا 31 دسامبر سال جاری یعنی تا پایان سال ، به این گروهک مهلت داده است که خاک عراق را ترک کنند و گرنه پس از این تاریخ دولت عراق اردوگاه اشرف واقع در شرق استان دیاله عراق را پاکسازی خواهد کرد .

در همین حال دولت عراق هم در صدد است که چند تن از رهبران اصلی این گروهک را که با رژیم صدام در سرکوب ملت عراق دخالت داشته اند را محاکمه کند .

در حال حاضر بالغ بر 3000 نفر در اردوگاه اشرف حضور دارند که حدود 600 نفر آنان با توبه از کارهای پیشین آماده بازگشت به ایران هستند ، 900 نفر آنان دارای تابعیت اروپایی هستند و بقیه وضعیت نا مشخصی دارند .

این در حالی است که اعضای این گروهگ نه در عراق پناهنده هستند و نه شهروند این کشور هستند و نه ویزای اقامت در  این کشور را دارند و این در تناقض کامل با حقوق بین الملل خصوصی است .

در روز های اخیر سران این گروهک با هزینه مبالغ هنگفت برخی از شخصیت های آمریکایی و اروپایی به دفاع از گروهک تروریستی خویش واداشته اند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =