رژیم صهیونیستی مروان البرغوثی را به زندان دیگری منتقل کرد

رژیم صهیونیستی بار دیگر مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را از سلول انفرادی‌اش در زندان «ریمونیم» به سول انفرادی در زندان «الرمله» منتقل کرد.

به گزارش خبرآنلاین، قدوره فارس، رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی امروز یکشنبه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را از سلول انفرادی‌اش در زندان «ریمونیم» به سول انفرادی در زندان «الرمله» منتقل کرد.

فارس در ادامه اظهار کرد: انتقال البرغوثی پس از اظهارات اخیر ایتامار بن گویر (چهره افراطی و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) درباره حبس او در انفرادی انجام شد و از نظر من تلاش دیگری برای عرض اندام مقابل افکار عمومی «اسرائیل» است به ویژه که این اظهارات پس از گذشت حدود دو ماه از انتقال او از زندان «عوفر» به سلول انفرادی در «ایالون-الرمله» و پس از آن به سلولی انفرادی در زندان «ریمونیم» انجام شد.

به گزارش ایسنا، رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی گفت: عملیات گسترده نقل‌وانتقال، انزوای گروهی و سلول انفرادی که مسوولان رژیم اشغالگر در پیش گرفتند، در کنار شکنجه‌های برنامه‌ریزی شده، همگی در چارچوب تشدید تنش علیه تمامی اسرا از هفت اکتبر به بعد و نیز رهبران جنبش ملی اسیر آغاز شد.

او افزود: انتقال مکرر البرغوثی به سلول‌های انفرادی در کنار ممنوعین وکلایش از دیدار با او، نگرانی جدی را درباره جانش ایجاد می‌کند به ویژه که این مساله با اقدامات تحریک‌آمیز مستقیم و مستمر علیه او در رسانه‌های رژیم صهیونیستی همراه است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، فارس در ادامه تاکید کرد: حبس در سلول انفرادی، شکنجه و آزار و اذیت البرغوثی هرگز به عزم و اراده راسخ او برای تحقق آزادی و تعیین سرنوشت آسیبی نخواهد زد.

رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی در پایان نیز از نهادهای بین‌المللی و مسوولان داخلی مربوطه خواست به مسوولیت‌های خود متعهد بود و در بازدید از زندان‌ها شتاب ورزیده و تمامی اقدامات و موارد بی‌سابقه نقض حقوق اسرا را متوقف کنند.

البرغوثی چهره‌ای سیاسی و از رهبران برجسته جنبش فتح است که در انتفاضه اول در سال ۱۹۸۷ شرکت داشت، او یکی از چهره‌های برجسته انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ نیز هست، او بارها بازداشت و تبعید شده و هدف ترورهای ناموفق رژیم صهیونیستی قرار گرفته و اکنون با حکم پنچ حبس ابد در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد.

او تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بود تا اینکه اشغالگران او را ۱۵ آوریل ۲۰۰۲ در رام‌الله بازداشت کردند و او از آن روز تاکنون در حبس است.

او در سلول خود چندین کتاب تالیف کرده و توانست آنها را به بیرون از زندان منتقل کرده و منتشر کند که از جمله آنها «هزار روز در سلول انفرادی»، «پیمان» و «وحدت ملی، قانون پیروزی» هستند.

همچنین ۱۸ آوریل ۲۰۱۷ به مناسبت روز اسیر فلسطینی مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز از البرغوثی منتشر شد که در آن از «اقدامات وحشیانه اسرائیل» در داخل زندان‌ها صحبت کرد.

علاوه بر این، رساله دکتری او با عنوان «عملکرد قانونی و سیاسی شورای قانون‌گذاری فلسطین و نقش آن در روند دموکراتیک در فلسطین از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶» از او منتشر شده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =