می‌توان برای رسانه‌ها در نمایشگاه رسانه‌های ایران دستور کار مشترک داشت

«عاطفه خادمی»، معاون امور اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، گفت: کلیدواژه و نکتۀ اصلی که می‌توانم دربارۀ نمایشگاه رسانه‌های ایران بگویم این است که اتفاقی که امروز به‌واسطۀ برگزاری نمایشگاه رقم خورده، خلق یک فعالیت و کنش متناسب با اقتضائات و تحولاتی است که در فضای اجتماعی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، وی یادآور شد: متناسب با تحولات جامعه ساختار برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران تغییر یافته است و متناسب با تغییر و تحولات شکل‌گرفته در دنیای امروز در ساحت رسانه هستیم و نمی‌توانیم هنگامی مثل گذشته وقتی در حال فعال کردن فضای نمایشگاه هستیم با خوانش قدیمی که از مفهوم نمایشگاه که صرفاً ناظر بر مطبوعات بوده، پیش برویم.
معاون امور اجتماعی وزارت ارشاد اظهار کرد: حضور انسان‌-رسانه‌ها در نمایشگاه البته رسانه به‌معنای عام آن که عرصۀ اجتماعی را مدیریت می‌کند و بر فضای اجتماعی تأثیرگذار است که البته مردم با آن مأنوس هستند و مصرف‌کنندۀ محتوای رسانه‌ها هستند و نمی‌توان نمایشگاهی را برگزار کرد که به این تحولات اجتماعی و نیاز مخاطبان بی‌توجه باشد.
خادمی ادامه داد: به‌عنوان یک مخاطب از فضای نمایشگاه و تغییر و تحولات آن لذت بردم زیرا آنچه‌ که در جامعه به‌عنوان مصرف رسانه‌ای در حال وقوع است معادل آن در نمایشگاه رسانه‌های ایران وجود دارد.
وی همچنین ادامه داد: قرار گرفتن انواع رسانه‌ها در کنار هم فرصت مغتنمی است تا فضای هم‌افزایی میان آنها را فعال کرد، مانند آنکه نسبت انسان-رسانه با فضای رسمی رسانه‌ها چگونه باید تعریف شود آیا می‌تواند ارتباطی برقرار کند یا خیر و یا مسائل مهم کشور که می‌تواند در دستور کار مشترک همۀ رسانه‌ها باشد ازجمله موضوعاتی است که می‌توان در دستور کار نمایشگاه رسانه‌ها قرار بگیرد و می‌توان به سمت یک نمونۀ موفق پیشرفت که در دستور کار نمایشگاه‌های آتی قرار بگیرد.
معاون امور اجتماعی وزارت ارشاد در رابطه با برگزاری نشست تخصصی که در نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور او انجام شد، گفت: به‌عنوان مسئول پیگیری قانون جوانی جمعیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک دغدغه دارند و آن پرداختن به مسئلۀ انگاره‌های ذهنی جامعۀ ایرانی در وجه فرهنگی اجتماعی در نسبت با مسئلۀ جمعیت است و در این نشست صحبت کردم فکر می‌کنم این کفایت نمی‌کند.
خادمی خاطرنشان کرد: وقتی از نمایشگاه رسانه‌های ایران بازدید کردن متوجه شدم که همۀ بخش‌ها به‌صورت موردی فعالیت رسانه‌ای می‌کنند به هریک از آن‌ها در طول روز به تولید خبر، تحلیل و مأموریت‌های خود به‌صورت برش‌های اختصاصی می‌پردازند و هر رسانه در غرفۀ خود یک مبحثی را دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: ناظر به حوزۀ مأموریتی خودم که جوانی جمعیت است فکر می‌کنم که می‌توانیم چنین مسئله‌ای و یا آسیب‌های اجتماعی را که از مسائل حائز اهمیت در کشور است می‌توانیم به‌صورت مشترک از ظرفیت همۀ رسانه‌های کشور فعال کنیم.
معاون امور اجتماعی وزارت ارشاد پیشنهاد کرد: می‌توان به همۀ کسانی که در نمایشگاه شرکت کردند، گفته شود که موضوع جوانی جمعیت را به‌صورت اختصاصی در دستور کار خود قرار دهید و از دوستان رسانه‌ای بخواهیم که نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند و به‌صورت مشترک تصویری از پرداختن به موضوع جمعیت و بازخورد پرداختن به آن توسط نمایشگاه را منتشر کنند و بگویند این تعداد رسانه به موضوع جمعیت با چه سرفصل‌هایی پرداختند.
خادمی افزود: توان در ادوار بعدی برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران می‌توان به این موضوع پرداخت دستور کار مشترک به رسانه‌ها ارائه کرد و درنتیجه خروجی آن می‌تواند حاوی ده‌ها راهکار و راهبرد برای حل مسئله باشد.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، از ۲۹ بهمن آغاز شد و تا چهارشنبه دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از یک‌شنبه، ٢٩ بهمن آغاز شده، تا فردا (چهارشنبه، دوم اسفند) در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

۵۷۵۷

کد خبر 1875266

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =