پیش بینی قیمت دلار ۳ اسفند ۱۴۰۲ / جدال سنگین در بازار ارز؛ برنده بازار کیست؟

قیمت دلار در پنجمین روز هفته با افزایش ۵۰۰ تومانی مسیر صعودی را طی کرد و به کانال بالاتر برگشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند رفت و برگشتی قیمت در بازار ارز، طی روزهای اخیر به الگویی مشخص و قابل پیش‌بینی تبدیل شده است.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: معامله‌گران، بازار کم‌عمق معاملات ارز را متاثر از عقب‌نشینی بازیگران ارزی برای دوری از رکب بازارساز می‌دانند.

قیمت دلار در روز چهارشنبه نوسان افزایشی داشت و با رشد پلکانی و افزایش ۵۰۰ تومانی به کانال بالاتر برگشت. قیمت دلار امروز در پله اول کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله شد. روند معاملات ارز در تعادل میان عرضه و تقاضا قرار دارد و بازار، چندان رقابتی نیست.

معامله‌گران، حضور بازارساز را قوی عنوان می‌کنند و معتقدند هر نوسانی در این بازار به خواست سیاست‌گذار است و تنها چالش روزهای اخیر برای بازارساز، روند تقاضا در مقطع حساس روزهای پایانی سال است.

پیش بینی قیمت دلار

به اعتقاد معامله‌گران، منطقه‌ پایین کانال ۶۰ هزار تومانی به محدوده حیثیتی سیاست‌گذار تبدیل شده است. برخی فعالان بازار ارز معتقدند سرمایه‌های خرد در شرایط اقتصادی نامساعدی که مردم دارند از این بازار رخت بربسته است.

کارشناسان اقتصادی با استناد به روند کاهشی و افزایشی قیمت دلار در سال‌های گذشته می‌گویند،‌ الگوی فعلی روند بازار ارز، مشابه سال‌های اخیر است. به این صورت که، دلار کاهشی می‌شود و با ارزش ذاتی خود، فاصله ۲۰ درصدی می‌گیرد، اما حرکت بعدی با رشد شارپی و سقف‌زنی شروع می‌شود.

با توجه به اینکه در مقطع زمانی مهمی برای تقاضای ارز هستیم، نرخ دلار در سامانه نیما در روز چهارشنبه افزایشی شد. کارشناسان اقتصادی این افزایش را متاثر از رشد تقاضا می‌دانند.

گفتنی است چهارشنبه دوم اسفند، درهم با افزایش ۶۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۵۴۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن، قیمت تتر هزار تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومانی قرار گرفت. روز چهارشنبه پوند انگلیس کاهش ۵۰۰ تومانی داشت و با رقم ۷۱ هزار و ۸۵۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو کاهش ۴۳۰ تومانی داشت و به قیمت ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =