عدد واقعی دلار مشخص شد/ پیش‌بینی مهم یک فعال اقتصادی از نرخ دلار در روزهای آینده

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح می‌کند: در مجموع من اعتقاد دارم نرخ ۵۴، ۵۵ هزار تومان برای دلار، نرخ مناسبی در شرایط کنونی است.

سعید اشتیاقی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به این‌که من سیاست تثبیت نرخ ارز را به طور صددرصد تایید نمی‌کنم، تصریح می‌کند: ما به‌عنوان کاسب دوست داریم با یک مبلغی مثل ۵۰ هزار تومان ارز بخریم، با ارز ۵۰ هزار تومان هم کالا بفروشیم و ۵۰ هزار تومان هم پولش را دوباره از مردم بگیریم.

وی با بیان این‌که در یک سال گذشته این اتفاق افتاد و سیاست تثبیت موفق بود، می‌گوید: البته در برهه‌ای که بانک مرکزی می‌گوید نرخ تورم ۴۰ درصد است و پایه پولی ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده، ما هم نظرمان این بود که باید ۱۰ درصد روی قیمت ارز می‌آمد.

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین می‌افزاید: این‌گونه اختلاف بین ارز نیمایی و بازار آزاد کمتر می‌شد، تقاضاهای فیک از سر نیما برداشته می‌شد و این موضوع برای بخش تولید هم خیلی خوب بود و تولیدکننده ارز خود را راحت‌تر دریافت می‌کرد.

اشتیاقی عنوان می‌کند: با همه این تفاسیر البته در رابطه با بازار ارز باید اتفاقات منطقه را هم در نظر بگیریم که در تلاطم‌های بازار ارز اثر داشته است.

عضو اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح می‌کند: در مجموع من اعتقاد دارم نرخ ۵۴، ۵۵ هزار تومان برای دلار، نرخ مناسبی در شرایط کنونی است.

مشروح اظهارات سعید اشتیاقی را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =