تجربه­ ای نو در رزرو بلیط هواپیما داخلی و خارجی

یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین وسایل حمل‌ونقل برای سفر کردن هواپیما است. اگر می‌خواهید در کم‌تر از ۲ ساعت از شهر محل سکونت خود به شهرهای دیگر ایران سفر کنید، استفاده از هواپیما برای شما مناسب است. برای سفرهای خارجی نیز تنها کافی است که بر روی صندلی هواپیمای خود بنشینید تا در کم‌تر از چند ساعت به مقصد مورد نظرتان برسید.

مهم‌ترین نکته‌ای که به شما کمک می‌کند تا سفر راحت‌تری با هواپیما داشته باشید آشنایی با انواع بلیط هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی و نحوه رزرو آن است. اگر بتوانید انتخاب مناسبی در این زمینه داشته باشید سفرتان با هواپیما لذت‌بخش و راحت‌تر میشود. در این مقاله قصد داریم به بررسی شیوهای جدید و کارآمد برای رزرو بلیط هواپیما بپردازیم.

انواع روش‌های خرید بلیط هواپیما

قبل‌از گسترش اینترنت و گوشی‌هایش هوشمند شما مجبور بودید که به آدرس یک آژانس هواپیمایی و گردشگری که مجوز بند الف دارد، مراجعه کنید تا در آن آژانس بلیط مورد نظرتان صادر شود. این شیوه از خرید وقت زیادی از شما می‌گرفت و شما حق انتخاب زیادی برای پیدا کردن بلیط هواپیمای مورد نظرتان نداشتید.

با رشد و گسترش اینترنت وب‌سایت‌های مختلفی در زمینه فروش بلیط هواپیما ایجاد شدند. شما می‌توانستید با مراجعه به هر کدام از این وب‌سایت‌ها چندین بلیط هواپیما که متعلق به یک یا چند ایرلاین مختلف است را پیدا و خریداری کنید. در این شیوه؛ اگرچه که در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود، اما بازهم باید از میان چندین وب‌سایت مختلف بلیط مورد نظرتان را که با بودجه و علاقه‌تان تناسب دارد، پیدا کنید.

تجربه­ ای نو در رزرو بلیط هواپیما داخلی و خارجی

اما اگر وقت و حوصله کافی برای مراجعه حضوری به آژانس و همچنین سر زدن به تک‌تک وب‌سایت‌های فروش بلیط نداشته باشید، می‌توانید از شیوه سوم استفاده کنید. در این شیوه شما تنها کافی است که به یک وب‌سایت یا اپلیکیشن مراجعه کنید. این وب‌سایت متعلق به بازار آنلاین خدمات سفر یا سفرمارکت است که در آن می‌توانید بلیت هواپیمایی که توسط ۵۵ وب‌سایت مختلف عرضه می‌شوند را در یک صفحه و یک‌جا تماشا کنید. این بازار آنلاین با استفاده از موتور جستجوی هوشمندی که دارد اطلاعات اولیه را از شما می‌گیرد و از میان این وب‌سایت‌های مختلف، در تاریخ مورد نظرتان انواع بلیط های مختلف را به شما نمایش می‌دهد.

مزایای خرید بلیط هواپیما از بازار آنلاین خدمات سفر

  • اگر نمی‌خواهید برای رزرو بلیط هواپیما به وب‌سایت چند ده آژانس مختلف برای خرید بلیطتان مراجعه کنید، بازار آنلاین خدمات سفر مناسب شما است.

  • اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

  • اگر دوست دارید اپلیکیشنی را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا در هرکجا که هستید، بتوانید قیمت به‌روز بلیط هواپیمای داخلی و خارجی را مشاهده کنید.

  • اگر به دنبال وب‌سایت یا اپلیکیشنی می‌گردید که در آن بتوانید تنها بلیت هواپیمایی سیستمی یا چارتری را پیدا کنید.

  • اگر دوست دارید نتایج جستجوی بلیط هواپیما برای شما بر اساس نوع کلاس باشد و به دنبال یک کلاس پروازی خاص از میان سه کلاس اکونومی، بیزینس یا فِرست هستید.

  • اگر می‌خواهید در یک لیست و یک صفحه انواع بلیت هواپیمایی که توسط چند ده وب‌سایت مختلف در بازار گردشگری ایران عرضه شده‌اند را ببینید و به‌راحتی بتوانید امکانات، خدمات و قیمت آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

  • اگر نیاز به وب‌سایتی دارید که خدمات پشتیبانی آن شما را بعد از خرید رها نکند و اگر مشکلی برایتان پیش آمد، در اسرع وقت جواب‌گوی شما باشد.

چگونه ارزان‌ترین بلیط هواپیمای داخلی و خارجی را خریداری کنیم؟

برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما ابتدا لازم است که با عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی بلیت این وسیله حمل‌ونقل آشنا شوید. ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.نوع بلیط: شامل بلیط سیستمی و چارتری می‌شود. بلیط سیستمی مستقیماً توسط ایرلاین‌ها ارائه می‌شود. اما بلیت‌های چارتری در ابتدا توسط آژانس‌های چارتر کننده خریداری می‌شوند و سپس به بازار ارائه می‌شوند. قیمت بلیط های چارتری در مقایسه با انواع سیستمی نوسانات بیشتری دارد و شما می‌توانید در یک روز تا چند ساعت مانده به شروع یک پرواز، بلیط های چارتری را با قیمت کمتری خریداری کنید که با نام بلیط های لحظه آخری شناخته می‌شوند.

2.شرکت هواپیمایی: ایرلاین‌ها یا شرکت‌های هواپیمایی صاحبان هواپیمای مسافربری و باری هستند. برای سفرهای داخلی شما می‌توانید به سراغ انواع ایرلاین‌های مختلف نظیر ایران‌ایر، آتا، معراج، زاگرس یا ماهان بروید. اگر هم قصد سفر به کشورهای دیگر را دارید، می‌توانید از میان ایرلاین‌های مختلفی نظیر ترکیش ایرلاین، قطر ایرویز، هواپیمایی امارات و چند شرکت دیگر، یکی را انتخاب کنید. به‌طور کلی بلیت هواپیمای ایرلاین‌های داخلی در مقایسه با انواع خارجی معمول ارزان‌تر است.

3.کلاس پروازی: کلاس پروازی به سه دسته اکونومی، بیزینس و فِرست تقسیم‌بندی می‌شوند. هر چه از سطح اکونومی به سمت فِرست می‌رویم، خدمات و امکانات آن پرواز بهتر و قیمت بلیت آن بالاتر می‌رود. در ایرلاین های داخلی تنها می‌توانید کلاس اکونومی یا نهایتاً بیزینس را پیدا کنید. اما ایرلاین های خارجی کلاس فِرست را نیز به مسافران خود ارائه می‌کنند.

4.زمان خرید بلیت: توجه به زمان سفر به یک مقصد خاص به شما کمک می‌کند تا بتوانید بلیط هواپیما به آن مقصد را ارزان‌تر پیدا کنید. عباراتی تحت ‌عنوان فصل شلوغ و فصل خلوتی سفر وجود دارد. این دو عبارت به‌ترتیب به زمان‌هایی اطلاق می‌شود که میزان تقاضا برای سفر به یک مقصد خاص بیشتر یا کم‌تر می‌شود. اگر تقاضای سفر به یک مقصد، بالا برود(فصل شلوغ سفر)، میزان هزینه سفر که شامل هزینه بلیط هواپیما و هتل در سک مقصد خاص نیز بالا می‌رود و بالعکس.

برای لحاظ کردن تمامی این موارد، بعد از مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت می‌توانید گزینه‌های مربوط به بخش فیلترها را فعال یا غیرفعال کنید تا نتایج جستجو بر اساس انتخاب‌های شما تغییر کند. در نتیجه تنها لیستی از بلیط‌هایی را مشاهده میکنید که به طور مثال فقط سیستمی یا فقط چارتری هستند یا متعلق به یک کلاس پروازی خاص یا ایرلاین خاص است.

چگونه امن‌ترین بلیط هواپیمای داخلی و خارجی را خریداری کنیم؟

در میان ایرلاین‌های داخلی، دو شرکت‌ ایران‌ایر و ماهان پروازهای ایمن‌تری دارند. علت آن هم این است که از هواپیماهای مطمئن و ایمن دنیا استفاده میکنند. از جمله این هواپیماها میتوان به نامهای زیر اشاره کرد:

  • ایرباس ای 330

  • بوئینگ 737

  • ایرباس ای 340

  • بوئینگ 757

تجربه­ ای نو در رزرو بلیط هواپیما داخلی و خارجی

همچنین در میان شرکت‌های هواپیمایی خارجی برخی از ایرلاین‌ها جزء امن‌ترین ایرلاین‌های دنیا به حساب می‌آیند که از جمله آنها میتوان موارد زیر را نام برد:

  • قطر ایرویز

  • سنگاپور ایرلاینز

  • اتحاد ایرویز (مربوط به کشور امارات متحده عربی)

  • هواپیمایی امارات

در هنگام خرید بلیط هواپیمای خارجی و داخلی می‌توانید در بخش فیلترهای وب‌سایت سفرمارکت این ایرلاین‌ها را انتخاب کنید تا سفر مطمئن‌تری در پیش داشته باشید.

جمع بندی

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن بیشترین تعداد بلیط هواپیما را در یک صفحه مشاهده کنید، به سراغ بازار آنلاین خدمات سفر بروید که بر پایه موتور جستجوی هوشمند کار می‌کند. همچنین می‌توانید اپلیکیشن آن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. این شیوه از خرید مزایای زیادی نسبت به شیوه‌های قدیمی‌تری مثل مراجعه حضوری به آژانس هواپیمایی دارد. همچنین توجه به برخی از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیت به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید بتوانید ارزان‌ترین بلیط را پیدا کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =