۶ نفر
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
مکان‌های دیدنی کیش

کیش یک جزیره تفریحی و توریستی در خلیج‌فارس ایران است. این جزیره به دلیل سواحل زیبا، مراکز خرید مدرن، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌آید.

این جزیره مهم‌ترین مراکز تجاری و دارای منطقه آزاد تجاری ویژه است. طی سال، گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور به این جزیره سفر می‌کنند آن‌ها با اقامت در هتل های کیش روزهایی به‌یادماندنی را برای خود رقم می‌زنند. مطالب امروز ما در مورد جاهای دیدنی کیش است با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

سواحل زیبای جزیره کیش

سواحل خیره‌کننده زیبای کیش یکی از دلایل محبوبیت این جزیره است. شن‌های نرم سفید و آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ نگاه گردشگران را متحیر می‌سازد. این سواحل مناسب انواع ورزش‌های آبی خواهند بود. ساحل مرد ماهیگیر، ساحل میر مهنا، ساحل درختان نارگیل و ساحل هور نمونه‌هایی از این سواحل هستند. گردشگران با رزرو هتل کیش در حوالی این سواحل دلچسب‌ترین لحظات را برای خود به ارمغان می‌آورند.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین هتل‌های کیش

مراکز مدرن خرید کیش

این جزیره وسیع دارای مراکز خرید مدرن متعددی است. انواع کالاها با بهترین برندهای داخلی و خارجی به گردشگران ارائه می‌شود. این مراکز مکانی مناسب برای خرید مسافران و ساکنان کیش محسوب می‌شود. نام برخی از مرکز خرید کیش عبارت‌اند از:

ـ مرکز خرید دامون

ـ مرکز خرید سارینا ۱

ـ بازار مروارید

ـ بازار ونوس

ـ مجتمع تجاری و سیاحتی مرجان

قلعه پرتغالی‌ها کیش

این قلعه یکی از جاذبه‌های تاریخی کیش محسوب می‌شود که در شمال جزیره کیش قرار دارد. این قلعه در سال ۱۵۰۷ میلادی به دست پرتغالی‌ها ساخته شد در آن زمان مهم‌ترین پایگاه نظامی آن ها بوده است. قلعه پرتغالی ها در سال ۱۶۲۲ میلادی به دست شاه عباس اول فتح و از آن تاریخ به بعد جزء پایگاه های نظامی ایران بوده است. چهار ضلعی نامنظم این بنا زبان زد همگان است. دیوارهای آن از سنگ ساروج ساخته شده و ارتفاع هر یک از دیواره ها به ۴ متر می‌رسد اما دیواره برج ها هر یک به ۱۲ متر است.

مکان‌های دیدنی کیش

روستای باستانی جریره کیش

روستای باستانی حریره یکی از جاهای تاریخی جزیره کیش است. این روستا در شمال جزیره قرار دارد. روستای حریره در قرن چهارم هجری قمری بنا شده و حدوداً تا قرن دهم هجری قمری، مهم‌ترین مرکز تجاری و اقتصادی خلیج‌فارس بوده است. وسعت این روستای تاریخی ۱۲۰ هکتار است و از بقایای معماری، شامل آب انبارها، مساجد، بازارها، حمام ها و خانه ها شکل گرفته است. حریره در سال ۱۳۷۶ هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. در نزدیکی این روستا امکانات رفاهی زیادی مانند هتل کیش بنا شده تا گردشگران بتوانند به‌راحتی از این روستا بازدید به عمل آورند.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش حدوداً ۲۵۰۰ سال پیش توسط ایرانیان باستان ساخته شده است. این شهر ۱۶ متر زیر زمین قرار دارد. شبکه پیچیده آن متشکل از تونل‌ها، اتاق‌ها و آبراهه‌ها است. شهر کاریز یکی از مهم‌ترین منابع آبی جزیره است که در زمان شکوفایی خود محل سکونت مردم بسیاری بوده است.

این را باید بدانید که شهر کاریز یک محل چندبخشی است. بخش اصلی این شهر زیرزمینی از تونل‌ها و آبراهه‌ها شکل‌گرفته که در آن زمان برای انتقال آب به سطح زمین از آن ها استفاده می‌کردند.

پارک ساحلی مرجان کیش

پارک ساحلی مرجان کیش یک ساحل زیبا با شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای است. در این ساحل، امکانات رفاهی مانند آلاچیق، چتر آفتاب‌گیر، دوش آب شیرین و سرویس‌بهداشتی وجود دارد. این پارک زیبا امکانات تفریحی مختلفی از قبیل قایق‌سواری، جت اسکی، پاراسل و غواصی را برای گردشگران فراهم کرده است. از فضای سرسبز و زیبای پارک ساحلی غافل نشویم درختان بلند با سایه دلنشین استراحتگاه فوق‌العاده‌ای است و گل‌های رنگارنگ آن روح انسان را جلا می‌بخشد. با رزرو هتل کیش هر روزه می‌توان از این زیبایی لذت برد.

باغ‌وحش کیش

این باغ‌وحش در سال ۱۳۶۷ با هدف نگهداری و پرورش از حیوانات اهلی و وحشی در جزیره کیش تأسیس شده و در مساحتی بالغ بر ۲ هکتار بیش از ۱۵۰ گونه جانوری از سرتاسر جهان جمع آوری شده است. باغ وحش کیش بخش های مختلفی دارد و محل نگهداری حیوانات بخش اصلی این باغ وحش محسوب می‌شود. حیواناتی مانند شیر، خرس، ببر، فیل، شترمرغ، زرافه، شتر، پرندگان، میمون و حیوانات دریایی مانند دلفین، کوسه، ماهی‌های استوایی و شیر دریایی نیز در بخش های دیگر این باغ وحش نگهداری می‌شوند. خزندگانی مانند مار، تمساح، لاک پشت را در بخش دیگری از باغ وحش نگهداری می‌کنند.

مکان‌های دیدنی کیش

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان در سال ۱۳۸۰ در زمینی به مساحت ۱ هکتار در جزیره کیش تأسیس شد و در این باغ زیبا و بی‌نظیر بیش از ۵۷ گونه پرنده نگهداری می‌شود. باغ پرندگان کیش از دو بخش مجزا شکل گرفته بخش اول مسیری زیبا و سرسبز که قفس های پرندگان در امتداد آن قرار گرفته است. روی قفس‌ها اطلاعات کامل و مفیدی درباره زیستگاه، نوع تغذیه و ویژگی منحصربه‌فرد هر پرنده شرح داده شده است. بازدیدکنندگان به راحتی می‌توانند با مطالعه آن ها اطلاعات مفیدی درباره آن پرنده به دست آورند. بخش دیگر که مساحتی بالغ بر ۲ هکتار را از آن خود کرده است، فضایی باز پرواز است که پرندگان بتوانند آزادانه کنند. زیبایی این مساحت به دلیل پرواز پرندگان دو چندان شده است.

در این باغ پرندگانی مانند درنای تاج‌دار، پلیکان‌ها، فلامینگوها، قوها و انواع لک‌لک‌ها گرفته تا انواع طوطی‌ها، کاکاتو آلبا، ماکائو، کاسکو، قرقاول چینی، پنگوئن‌های پاسیاه، توکان و حتی مرغ شاخ‌دار نگهداری می‌شود.

مکان‌های دیدنی کیش

سفر به یادمانی به کیش با اسنپ تریپ

به‌جرئت می‌توان گفت سفر به کیش یکی از سفرهای به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز در زندگی هر فردی است. جزیره زیبای کیش با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری فراوان، می‌تواند هر گردشگری را حیرت‌زده کند. برای داشتن این سفر به‌یادماندنی باید برنامه‌ریزی مناسب داشت تا بتوان از بازدید جاذبه‌های طبیعی و تفریحی لذت برد. در ابتدای سفر نسبت به رزرو هتل کیش باید اقدام کرد. سایت اسنپ تریپ لیستی از مناسب‌ترین هتل‌ها با قیمت‌های به‌روز و مقرون‌به‌صرفه را برای مسافران فراهم کرده است. از این رو می‌توانید با اطمینان خاطر به این وب‌سایت مراجعه کنید و با رزرو هتل و خرید بلیط حمل‌ونقل مقدمات سفر خود را فراهم کنید.

مطالب مرتبط: معرفی تعدادی از هتل های لوکس در ایران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =