راهنمای خرید نهال پسته و بادام اصلاح شده تجاری با تناژ بالا

دو نهال محبوب و پرطرفداری که امروزه بیشترین میزان کاشت را دارند نهال بادام و پسته هستند.

این نهال ها از ارقام سودآور و تجاری هستند که در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند و هر کدام آنها جزء بهترین و پربارده ترین گونه های نهال هستند.

عوامل موثر در خرید بهترین نهال پرسود

انواع نهال میوه در نهالستان های کشور تولید و عرضه می شود و هر کدام به اندازه خود باردهی و سوددهی دارند اما زمانی شما به سودآوری و درآمد می رسید که بتوانید نهال مناسب با اقلیم و موقعیت جغرافیایی منطقه کاشت خود را یافته و بهترین را خریداری کنید. دو نهالی که سالانه به عنوان نهال های پرسود و پربارده معرفی می شوند، بادام و پسته هستند اما به شرطی که به درستی و با توجه به شرایط اقلیمی انتخاب شود.

در این محتوا از نهالستان نوین گردو، به معرفی دو نهال پرسود و تجاری پسته و بادام می پردازیم.

معرفی بهترین نهال بادام

اولین نهال پرطرفدار که باردهی تجاری و عالی برای باغداران عزیز ایرانی دارد، نهال بادام است. علت پرطرفدار بودن آن، باردهی بالا و مقاومت بی نظیر به خشکی و سرما است. امروزه نوعی نهال دیم از رقم بادام تجاری تولید شده که مشکل کم آبی را به حداقل رسانده است. این نهال یک بار در ماه آبیاری شده و جزء ارقام پربارده است.

از بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر که اصلاح شده و پربارده نیز هست، می توان به ارقام زیر اشاره داشت:

  1. نهال بادام دیرگل

یکی از نهال بادام های زودبارده که مقاومتی عالی به سرما دارد نهال بادام دیرگل است. این نهال از سال اول به باردهی می نشیند و مقاومت بالایی به اقلیم کوهستانی دارد. این نهال اصالتا بومی ایران و از استان آذربایجان است. باردهی را از سال اول و دوم آغاز می کند و دارای عمر اقتصادی مطلوب تا 45 سال است.

  1. نهال بادام خوشه ای

بادام خوشه ای به دلیل باردهی انبوهی که دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این نهال مقاوم به مناطق سردسیر و کوهستانی بوده و در ارتفاعات بالا مورد کاشت قرار می گیرد که می تواند سرما را تا 42- درجه سانتی گراد تحمل کند.

کیفیت بادام خوشه ای عالی است. پوست نیمه کاغذی داشته و از نهال های زودرس به حساب می آید.

  1. نهال بادام تونو

تونو از نهال های ایتالیایی است که مقاومت عالی به سرما و خشکی دارد. این نهال مقاوم به کم آبی است و روی بادام تلخ پیوند خورده که موجب افزایش مقاومت نهال به سرما و خاک شور شده است.

  1. نهال بادام فرانیس

یکی از نهال های فرانسوی پربازده که برای اقلیم سردسیر بهترین گزینه است، بادام فرانیس است. این نهال زودرس، دیرگل و بسیار خوش بار است. مقاومت بالا به سرما و خشکی و خاک شور موجب استقبال بالا از این نهال شده است.

  1. نهال بادام مامایی

یکی از نهال بادام های سردسیری که به سرمای بهاره دچار نمی شود و مقاومتی عالی به سرما دارد، بادام مامایی است. این نهال دیرگل بوده و دارای ظاهری کشیده و اندازه ای درشت است. به علاوه رقم مناسبی برای صادرات و بازار داخلی است. باردهی بالا و عمر اقتصادی مطلوبی نیز دارد.

  1. نهال بادام سوپرنوا

یکی از نهال های محبوب که زودبارده و پربار است نهال بادام سوپرنوا است. از ویژگی های مثبت آن باردهی بالا، مقاومت عالی به سرما و خشکی و پایداری بی نظیر به کم آبی است.

معرفی بهترین نهال پسته

پسته یکی از خشکبارهای بی نظیری است که بهترین گزینه برای صادرات و برای فروش در بازارهای داخلی به حساب می آید. این نهال جزء پرسودترین نهال های دنیاست که در ارقام گوناگونی تولید شده و ارقام گرمسیری و سردسیری آن با بازدهی بالا از نوین گردو به سراسر کشور توزیع می شود.

از بهترین گونه های نهال پسته می توان به ارقام زیر اشاره داشت:

  1. نهال پسته سردسیری

پسته در مناطق گرمسیر رشد می کند اما نوین گردو با اصلاحات انجام داده، توانسته نهال پسته ای سردسیری با مقاومت بالا به سرما را تولید و روانه بازار کند.

  1. نهال پسته پیوند خورده

یکی از نهال های زودبارده که با توجه به روش پیوندی خود، بازدهی بالایی دارد و بسیار مورد استقبال باغداران عزیز است، نهال پسته پیوند خورده است.

  1. نهال پسته هیبریدی

پسته هیبریدی یکی از رقم های تجاری است که نسبت به سرما و گرما مقاومت خوبی داشته و دارای عمر اقتصادی و تجاری مطلوب تا 45 سال است. این نهال از ارقام زودبارده است که در شرایط ایدئال بازدهی بالایی دارد.

  1. نهال پسته اکبری، کله قوچی، آقایی و خنجری

چهار نهال بی نظیر در باردهی که بومی ایران است و کیفیت آنها نظیر ندارد، ارقام نهال پسته اکبری، کله قوچی، آقایی و خنجری است. این نهال ها بازار داخلی عالی داشته و دارای کیفیت مطلوبی هستند که می توان به عنوان بهترین رقم صادراتی از آن ها یاد کرد.

خرید نهال بادام و پسته پربارده از نهالستان نوین گردو

در این مطلب به معرفی بهترین نهال پسته و بادام اصلاح شده با باردهی تجاری پرداختیم. مسلما هر باغدار وقتی می خواهد باغ تجاری بنا کند، مواردی را در نظر می گیرد که آگاهانه قدم بردارد. یکی از مهم ترین قدم های مهم، خرید نهال تجاری مناسب با شرایط اقلیمی منطقه کاشت است. بهترین نهال بادام و پسته پیوندی، اصلاح شده و دیمی از نوین گردو تولید است و با کارت سلامت و بهداشت و مجوز جهاد کشاورزی ظرف یک روز برای باغداران عزیز به سراسر کشور ارسال می شود.

منبع: نهالستان نوین گردو

آدرس وبسایت: gerdo.pro

شماره تماس کارشناس: 1243597-0912

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =