مرعشی: ادعای جدایی رسمی کارگزاران، اعتماد ملی و ندا از «جبهه اصلاحات» قطعا کج‌فهمی است /در تهران لیست نداریم

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: اصلاح‌طلبان هیچگاه جریان یکدستی نبوده‌اند؛ اگر بودند نیازی به تشکیل جبهه نبود و سازوکار تصمیم‌گیری جبهه اصلاحات هم اجماع نیست بلکه اکثریت مبنای تصمیم‌گیری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحسین مرعشی، گفت: حزب کارگزاران سازندگی ایران در طول سال و درباره تحولات مختلف با جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی همسو و غیرهمسو گفت‌وگو و تعامل دارد. با این مقدمه، اینکه تعامل چند حزب سیاسی عضو جبهه اصلاحات، به جدایی از این جبهه و جمع شدن حول محور آقای مطهری تعبیر شود، قطعا کج‌فهمی است.

از هر اقدامی برای رقابتی شدن انتخابات استقبال می‌کنیم

بنابر گزارش ایرنا، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه اساسا سنت سیاسی کارگزاران، شخص‌محوری را برنمی‌تابد، اضافه کرد: همان‌طور که قبلا گفتم، ما از هر قدمی در جهت رقابتی شدن انتخابات استقبال می‌کنیم اما این به معنای منصفانه بودن انتخابات در همه حوزه‌ها یا داشتن تعداد قابل توجهی نامزد که بتوانیم مسئولیت سیاسی حمایت از آنها را بر عهده بگیریم، نیست.

اصلاح‌طلبان هیچگاه جریان یکدستی نبوده‌اند

مرعشی گفت: این ویژگی اصلاح‌طلبان است که هیچگاه جریان یکدستی نبوده‌اند که اگر بودند نیازی به تشکیل جبهه وجود نداشت. سازوکار تصمیم‌گیری جبهه اصلاحات هم اجماع نیست. هرچند ممکن است به آیین‌نامه‌های جبهه انتقاداتی وارد باشد، اما اکثریت، مبنای تصمیم‌گیری است. ما هنوز با این نقطه که امکان اثرگذاری در جبهه وجود ندارد، فاصله زیادی داریم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: طبق مصوبه کمیته سیاسی، حزب کارگزاران سازندگی ایران عضو جبهه اصلاحات است و هرچند مشکلاتی وجود دارد اما سعی خواهیم کرد پس از انتخابات و با استفاده از سازوکارهای دموکراتیک، جبهه اصلاحات را اصلاح کنیم.

به گفته مرعشی، جبهه اصلاحات تنها جبهه‌ای است که کارگزاران عضو آن است و هیچ پیشنهاد دیگری هم مطرح نشده است.

مرعشی در پایان با بیان اینکه برای بیش از ۷۰درصد کرسی‌های مجلس، نامزد اصلاح‌طلبی وجود ندارد، تاکید کرد: ما در تهران فهرستی نخواهیم داشت و درباره حمایت از ۲۰ درصد دیگر کرسی‌ها نیز شعب استانی ما در هماهنگی با جبهه اصلاحات استان خود عمل خواهند کرد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877064

برچسب‌ها