گمانه​زنی​های دروغین غرب درباره احتمال دستیابی ایران به تسلیحات هسته​ای به جایی رسیده که آنها در مقام یافتن راهکاری برای مقابله با آن برآمده​اند.

به گزارش خبرآنلاین، «دانیل پالیتکا»، رئیس امور سیاست خارجی مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» در اینباره گفته است: مشکل ما این نیست که ایران به بمب اتم دست پیدا کند و از آن هم استفاده کند، بلکه مشکل این است که ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و از آن بهره نگیرد! چون در این صورت همه خواهند گفت، دیدید که ایران چه دولت مسئولیت‌پذیری در عرصه جهانی است که به رغم داشتن بمب اتم از آن بهره نمی‌گیرد و جهانیان مشکلی با زندگی با یک ایران هسته‌ای احساس نخواهند کرد.
مقامات آمریکایی نیز می‌دانند که ایران به اسرائیل حمله نخواهد کرد، بلکه به دنبال توازن قوا هستند؛ مسأله‌ای که برخی در آمریکا نمی‌خواهند در خاورمیانه پدید آید؛ یعنی حمله به ایران برای ایجاد نشدن توازن قوا در خاورمیانه است، چرا که آنان همچنان می‌خواهند اسرائیل و عربستان، قدرت‌های منطقه‌ای باقی بمانند و با تغییر حکومت در ایران، حکومتی را مستقر کنند که در این راستا حرکت کند.
به گزارش تابناک، در این باره، «باربارا اسلیوین»، روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی و متخصص مسائل ایران نیز نوشته است: چرا ما تلاش نمی‌کنیم با ایران گفت‌وگو کنیم؟ اگر آنان گفتند گفت‌وگو نمی‌کنیم، نتیجه مشخص است، اگر گفت‌وگو کردیم و به نتیجه نرسیدیم، تلاش خود را کرده‌ایم. این در حالی است که دولت اوباما تا کنون 45 دقیقه برای گفت‌وگوی مستقیم با ایران وقت گذاشته و دیگر کاری در این زمینه نکرده است. دولت آمریکا برای اینکه می‌ترسد کمک مالی برخی مؤسسات را از دست بدهد، نمی‌خواهد با ایران گفت‌وگو کند.
در همین حال عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته است، وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد حمله هوایی علیه ایران نمی تواند برنامه هسته ای این کشور را متوقف کند. به گفته "لئون پانه تا"، هیچ ضمانتی وجود ندارد که در حملات هوایی علیه ایران، تاسیسات هسته ای ایران مورد هدف قرار بگیرند. این امکان احتمالی وجود دارد که تاسیسات هسته ای ایران در مقابل حملات نظامی خارجی، مقاومت کنند.
وی افزود: در بهترین شرایط، انجام حملات هوایی، برنامه هسته ای ایران را به مدت یک یا دو سال به تاخیر می اندازد. به صراحت باید گفت دسترسی به برخی از تاسیسات هسته ای ایران، سخت است.
وزیر دفاع آمریکا همچنین ابراز نگرانی کرد: حمله نظامی به ایران با واکنش و مخالفت گسترده مردمی در ایران رو به رو می شود و این موضوع به حکومت این کشور کمک می کند. حمله به ایران، ضربه به اقتصاد آمریکا و اروپاست و جان نظامیان آمریکایی را به خطر می اندازد. حمله به ایران باعث می شود منطقه وارد چرخه ای از خشونت شود که کنترل آن غیرممکن است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    9 2
    قابل توجه اقای زیبا کلام
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    28 1
    آخه اینم شد تیتر، اسم شما رو میشه گذاشت خبرنگار!!!
  • cia IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    27 1
    تیتر فریبنده نزنید لطفا"
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    22 2
    واقعا به خاطر تيتر متاسفم ديگه تو اين سايت نمي يام