ایسنا نوشت:

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت که نمایندگان مجلس نهم باید شجاع ، نترس ، فهیم و با تدبیر باشند.نمایندگان مجلس نهم باید ضمن داشتن تجربه کار اجرایی، اصول و مواضع نظام را قبول داشته باشند.
نایب رییس مجلس در رابطه با اولویت‌های مجلس نهم با بیان این‌که در حال حاضر بزرگترین و مهم‌ترین دغدغه‌ی مردم، مطالبات رفاهی است، اظهار کرد:‌ در راس مطالبات مردم، مساله‌ی بیکاری مطرح است و گرچه در حال حاضر تورم، برخی ناکارآمدی‌های نظام دیوانی و مشکلات دیگر ممکن است مردم را رنج دهد اما در راس همه، مساله بیکاری مطرح است.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به این‌که شاید اغراق نباشد اگر بگویم در هر خانه‌ای جوان تحصیل کرده بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: مجلس نهم باید وجه همت خود را تلاش برای رفع بیکاری بگذارد و برای به نتیجه رسیدن این هدف ضرورت‌های دیگر پیش می‌آید، یعنی باید رشد اقتصادی مطلوب داشته باشیم، سرمایه‌گذاری درست باشد، تسهیلات بانکی درست هدایت شود.
از سوی دیگر کمیته سیاسی جبهه متحد اصولگرایان در بیانیه‌ای به مناسبت روز مجلس آورده است: مجلس هشتم دارای اشکالاتی از قبیل تاخیر در اجرایی کردن قانون نظارت بر نمایندگان بود که مانند نقاطی سیاه بر پیراهنی سفید خودنمایی نمود؛ اگرچه مجلس برخی را اصلاح کرد و برای برخی هنوز فرصت اصلاح و جبران مافات دارد.
 کمیته سیاسی جبهه متحد اصولگرایان در بیانیه خود تاکید کرده است : در سالهای اخیر تفاوت رویکرد مجلس ششم با مجالس هفتم و هشتم به خوبی مشهود است.
در متن این بیانیه آمده است:  
  • پس از انقلاب شکوهمند اسلامی همواره مجلس نهادی بوده است که در نظر امام و رهبری از جایگاهی رفیع برخوردار بوده است. لذا قوت و سلامت مجلس و خدای ناکرده ضعف و سستی آن تاثیر مستقیمی بر سرنوشت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.
  • در سالهای اخیر تفاوت رویکرد مجلس ششم با مجالس هفتم و هشتم به خوبی مشهود است. مجالس هفتم و هشتم با میدان داری جریان اصولگرا به توفیقاتی نسبی همراه با وجود برخی اشکالات دست یافت که تدقیق در جزئیات آن مجالی دیگر می طلبد.اما مهمترین توفیق آنها در بعد داخلی بازگرداندن آرامش به فضای سیاسی کشور و حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی نظام و در بعد خارجی ایستادگی شجاعانه در برابر زیاده خواهی ها و و یاوه‌گوهاى بین‌المللى بود.
  • آخرین اقدام انقلابی و موثر مجلس در تصویب دوفوریتی کاهش سطح روابط با رژیم حیله گر انگلیس و اخراج سفیر روباه پیر نشان داد که مجلس پا جای پای مدرس نهاد و در برابر زورگویی ها و تهدیدهای نظام سلطه آنچنان سیلی محکمی نواخت که تا مدتها گیجی این ضربه بر اقدامات دولتمردان و سیاستمداران غربی سایه خواهد افکند.
 29219
کد خبر 187711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی سرافراز اردکانی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    قران شرح وبیان هرچیز است.روزی همه موجودات عالم را درچهارروز تنظیم کردیم.زمین راگسترانیدیم وچه نیکو گستراننده ایم.زمین خداوسیع وبسیاروسیع است.زمین را جامع حوائج خلق افریدیم.حقوق مردم راکم ندهید ودرزمین سربه فساد برندارید.برای خود پیمانه راکامل وبرای دیگران کم می گذارند.هیچ مردوزن مومنی رانرسدکه چون خداورسولش به کاری حکم دهند اختیاری داشته باشند.(قران کریم) وقتی به جای قانون اسلام که زندگی احاد مردم و اشتغال احاد مردم رابه زمان تامین می کند، قوانین خلاف اسلام درکشور حاکم شود محصول ان فقر،بیکاری وناهنجاریهای موجوددرکشوراست. ومسئول ان نمایندگان می باشند که به وظایف الهی خود عمل ننموده اند.