حجت الاسلام والمسلمین طائب از فرماندهی بسیج کنار رفت.

به گزارش سایت پرچم که در محافل سیاسی متعلق به هاشمی ثمره شناخته می شودحجه الاسلام طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج که پس از رفتن مصلحی به وزارت اطلاعات از جمله گزینه های ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می رفت در حال ترک سمت خود در نیروی مقاومت بسیج است.

بر این اساس، با ادغام نیروی مقاومت بسیج در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از جمله طرح های سردار جعفری برای تحول در ساختار سپاه بود حجه الاسلام طائب از این نیرو خداحافظی کرده و جلسه تودیع وی در ابتدای هفته آینده برگزار می شود.

همچنین، با ادغام بسیج و نیروی زمینی سپاه، نیروی مقاومت زمینی سپاه پاسداران تشکیل و اصلی ترین گزینه برای فرماندهی این نیروی جدید التاسیس سردار محمدرضا نقدی می باشد. هر چند نام گزینه های دیگری چون سردار نجات و سردار پاکپور فرمانده فعلی نیروی زمینی سپاه نیز شنیده می شود. سردار نقدی رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح در حال حاضر می باشد.
حجه الاسلام طائب نیز به عنوان معاون اطلاعات سپاه پاسداران منصوب می شود.

حسین طائب در سال 1342 در تهران متولد شد و پس از طی دوران تحصیلی ابتدایی و متوسطه در مدارس محله 17 شهریور تهران، به جرگه طلبگی پیوست و دروس حوزوی را در حوزه‌های علمیه تهران، قم و مشهد تا سطح خارج سپری کرد. . طائب در سال 1361 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و فعالیت خود را از سپاه منطقه 10 تهران آغاز کرد و در ادامه دارای مسئولیت های متعددی در سپاه استانهای قم و خراسان رضوی بود. وی مدتی معاون هماهنگ‌کننده دفتر رهبر انقلاب و همچنین مدت بیش از سه سال معاون فرهنگی سپاه و نیز فرمانده دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) بود.

طائب علاوه براینکه سابقه حضور در وزارت اطلاعات در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی را در کارنامه خود دارد مدتی نیز رئیس اداره اطلاعات سپاه بود. وی داماد حجه الاسلام حسینی (مدرس مشهور اخلاق در خانواده) نماینده سابق مردم تهران می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبداله IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۴
    7 5
    امیدوارم موفق باشد ما که دوسش داریم