عارف: جبهه اصلاحات مخالف رای‌دادن نیست /کجا فراخوان تحریم داده شده بود؟ هیچ فراخوان تحریمی را ندیدم

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به رویکرد جبهه اصلاحات ایران در قبال انتخابات، گفت: در جامعه این را القا نکنید که جبهه اصلاحات، مخالف رای‌دادن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا عارف، فعال سیاسی اصلاح‌طلب صبح امروز پس از انداختن آرا خود به صندوق‌های رأی در حسینیه شماره ۱ جماران، با اشاره به رویکرد اصلاح‌طلبان در قبال امر انتخابات اظهار کرد: در جامعه این را القا نکنید که جبهه اصلاحات، مخالف رای‌دادن است؛ ما اگر ببینیم مخالف در کشور وجود دارد باید به آن‌ها بگوییم که شما مخالف نیستید و نظر و عقیده متفاوت دارید؛ ما در نظام مخالف نداریم.

بنابر گزارش مهر، وی افزود: نسبت به عملکردها ادعا داریم و به عملکرد افراد قداست نمی‌دهیم بلکه به نظام و کشور اصالت می‌دهیم؛ مردم صاحب این انقلاب هستند و مردم ما را به این موقعیت رسانده‌اند.

عارف اضافه کرد: بنابراین اگر قبول داشته باشیم مردم صاحب انقلاب‌اند، باید به نظرات و تفکرات آن‌ها احترام بگذاریم و با این کار مردم کماکان پشتوانه انقلاب می‌مانند.

همچنین ایلنا نوشته است؛

محمدرضا عارف با حضور در حسینیه جماران و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان مجلس باید شایستگی های عمومی و مسئولیت هایشان را پذیرفته و شرایط و اولویت کشور را بپذیرند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که امروز مهمترین مساله اقتصاد و معیشت است، تاکید کرد: در روابط خارجی با مشکلات جدی روبرو هستیم. باید در مجلس افرادی باشند که شرایط را درک کرده و برای برون رفت از شرایط راهکار داشته و خیلی دنبال شعار نباشند.

وی افزود: در مجالس گذشته بعضا همکاران و نمایندگان بیشتر دو دغدغه دارند؛ یکی اینکه در نطق هایشان طوری صحبت کنند که به آن ها دوباره رای داده شود و اینکه هیات های نظارت و شورای نگهبان از عملکرد آن ها راضی بوده تا تایید صلاحیت شوند. ان‌شاالله این دو نگاه تغییر کرده و تبدیل به نگاه و دغدغه ملی شود.

عارف در پاسخ به این‌که چرا باید رأی داد، گفت: این حق طبیعی و ملی ما است که قانون اساسی به ما داده و باید از آن استفاده کنیم. همچنین در یک خانواده به نام کشور زندگی می کنیم که نسبت به آن مسئولیت مشترک داریم و باید مسئولیت مان را انجام داده و در انتخابات حضور پیدا کنیم منتها باید شرایط حضور در انتخابات هم فراهم شود. منظور از شرایط حضور، وجود کاندیداهای متنوع و شایسته است تا مردم با آرامش بتوانند فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در کشور ما هنوز احزاب جایگاه خود را پیدا نکردند جبهه ها هستند که متشکل از افراد و تشکل ها هستند باید به رای و نظر هر فردی احترام بگذاریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که اصرار داشت اصلاح طلبان برای انتخابات فراخوان تحریم داده‌اند، گفت: کجا فراخوان تحریم داده شده بود؟ هیچ فراخوان تحریمی را ندیدم.

عارف با بیان اینکه با قهر کردن و کنار کشیدن مساله حل نمی شود، تشدید می شود و آن اتفاقی می افتد که آنها نمی خواهند، گفت: پس باید رای دهند منتها مردم هم توقع شان از نهادهای حاکمیتی و نهادهای نظارتی این است که اجازه دهند افرادی که در چارچوب قانون هستند خود را معرفی کنند اگر احساس گزینش می‌شود مردم استقبال نخواهند کرد با این مساله در انتخابات های مختلف مواجه بودیم و امیدواریم بعد از این انتخابات این مساله به طور جدی حل شود که مردم همواره حضور جدید و دلگرم کننده در انتخابات پیدا کنند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1878892

برچسب‌ها