حضور احمد جنتی پای صندوق رأی/ مراجع تقلید در انتخابات شرکت کردند +عکس

دبیر شورای نگهبان و آیت عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی در انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز -جمعه ۱۱ اسفند -۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، رای خود را به صندوق مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات انداخت.

حضور احمد جنتی پای صندوق رأی/ مراجع تقلید در انتخابات شرکت کردند +عکس

مردم به افراد متعهد و دشمن‌شناس رأی دهند

همچنین فارس نوشت؛

آیت الله حسین نوری همدانی صبح امروز در انتخابات شرکت کرد. این مرجع تقلید گفت: ملت عزیز ایران اسلامی با شور و شوق همگانی در انتخابات امروز که بسیار مهم و اثرگذار است شرکت کنند. مردم به افراد متعهد، متخصص و دشمن شناس رای بدهند.

حضور احمد جنتی پای صندوق رأی/ مراجع تقلید در انتخابات شرکت کردند +عکس

آیت الله مکارم شیرازی رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله مکارم شیرازی، با شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری رأی خود را به صندوق انداخت.

روایت رسا، وی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، روز انتخابات را از روزهای پربرکت دانست و افزود: ملتی توانایی اداره خود را دارد که سرنوشت خود را با انتخاب افراد اصلح رقم بزند.

وی ادامه داد: در صورتی که مردم حضور پرشوری در کنار صندوق های رای داشته باشند، نشان می دهد این ملت زنده است.

این مرجع تقلید با با بیان اینکه هر ملتی مشکلاتی دارد، اظهار داشت: حل مشکل از طریق حضور در پای صندوق است. افراد خوب و لایقی انتخاب کنید که مشکلات را برطرف کنند. در صورتی که مردم فاصله بگیرند ضربه به نظام خواهد خورد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: حل مشکلات با فراموش کردن آن ها ممکن نیست بلکه باحضور ممکن است؛ اگر مردم حضور کامل داشته باشند حل مشکلات آسان می‌شود و با فاصله گرفتن مردم، مشکلات سخت تر خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مردم خوب ما با اینکه مشکلات را احساس می کنند، حضور را فراموش نمی کنند، تصریح کرد: قهر مشکلی را حل نمی کند.

وی در پایان پس از دعا کردن برای مردم و کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم از برکت امام زمان انتخابات بسیار پربرکتی رقم بخورد و مردم افراد لایق را انتخاب کنند تا آن افراد وظایف خود را انجام داده و مشکلات را برطرف کنند.

حضور احمد جنتی پای صندوق رأی/ مراجع تقلید در انتخابات شرکت کردند +عکس

آیت‌الله العظمی مظاهری از مراجع تقلید، ضمن انداختن رای خود در صندوق‌های انتخاباتی، طی پیامی اقشار مختلف مردم را برای حضور و شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دعوت کرد.

براساس روایت تسنیم، آیت‌الله العظمی حسین مظاهری از مراجع تقلید، ضمن انداختن رای خود در صندوق‌های انتخاباتی،  طی پیامی اقشار مختلف مردم را برای حضور و شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دعوت کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است: انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، عرصۀ اِعمال حقّ سرنوشت مردم و ظهور اتّحاد ملّی و جمهوریّت است. از این رو مردم بزرگوار و صبور، به امید خداوند متعال، با وجود همۀ مشکلات و گلایه‌ها، خصوصاً معضلات طاقت‌فرسای اقتصادی و اجتماعی، با مشارکت در انتخابات، از حقّ شرعی و ملّی خود استفاده خواهند کرد و در کمال آگاهی و تقوا، بر معیار حق و بر اساس انتخاب اصلح، تصمیم‌گیری خواهند نمود.

چنانکه وظیفه و تکلیف انتخاب‌شوندگان نیز برای اداءِ مسئولیت‌های شرعی و قانونی خود و خدمت بی‌منّت به ملّت نجیب و بزرگوار ایران و پای‌بندی به دین و اخلاق و قانون و پیگیری مجدّانه و صادقانۀ مطالبات به‌حقّ مردم، سنگین و خطیر است و باید بدانند که مشروعیّت آنان در گرو توجّه و التزام دائمی به این امور خواهد بود.

از خداوند تعالی صلاح و سداد و سرافرازی ملّت عظیم‌الشّأن ایران را مسألت می‌کنم.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1878925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =