محبی و محسنی ثانی نمایندگان سبزوار شدند/ نمایندگان خراسان رضوی در خبرگان چه کسانی شدند؟

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت: نتایج شمارش آرای این حوزه انتخابیه شامل شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین ابراهیمی کردیانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محبی نجم آبادی با کسب ۵۰ هزار و ۶۸۴ رای و محسنی ثانی با ۴۰ هزار و ۵۶۶ رای از مجموع ۱۷۹ هزار و ۶۶۹ رای ماخوذه ۲ کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه در خانه ملت را از آن خود کردند.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی افزود: همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از مجموع ۹۴ هزار و ۸۷۴ رای ماخوذه، آقایان غلامرضا مغیسه ۵۶ هزار و ۸۰۱ رای، حسن عالمی ۳۱ هزار و ۵۳۹ رای، سید احمد حسینی ۲۰ هزار و ۲۴۲ رای، سید احمد علم الهدی ۱۴ هزار و ۴۸۱ رای و علی محمدی ۱۰ هزار و ۵۱۳ رای حوزه انتخابیه سبزوار را کسب کردند.

رییس ستاد انتخابات سبزوار افزود: همچنین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از مجموع ۹۴ هزار و ۸۷۴ رای ماخوذه، آقایان غلامرضا مغیسه ۵۶ هزار و ۸۰۱ رای، حسن عالمی ۳۱ هزار و ۵۳۹ رای، سید احمد حسینی ۲۰ هزار و ۲۴۲ رای، سید احمد علم الهدی ۱۴ هزار و ۴۸۱ رای و علی محمدی ۱۰ هزار و ۵۱۳ رای حوزه انتخابیه سبزوار را کسب کردند.

ابراهیمی گفت: در ۶ شهرستان این حوزه انتخابیه مجموعا ۳۸۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند که بیش از ۲۰ هزار نفر آنان را رای‌ اولی ها تشکیل می دادند.

وی اضافه کرد: برای جمع آوری آرای واجدان شرایط این حوزه انتخابیه در مجموع ۴۴۶ شعبه انتخاباتی شامل ۱۹۷ شعبه شهری و ۲۴۹ شعبه روستایی دایر شده بود که ۳۲۱ شعبه آن ثابت و ۱۲۵ شعبه به صورت سیار فعالیت داشتند.

رای دهندگان حوزه انتخابیه سبزوار علاوه بر تعیین تکلیف ۲ کرسی نمایندگی منطقه در مجلس شورای اسلامی، باید رای خود برای گزینش ۶ نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری را نیز به صندوق می انداختند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1879377

برچسب‌ها