مشارکت ۲۸.۳۸ درصدی تبریزی ها در انتخابات

فرماندار تبریز از مشارکت ۲۸.۳۸ درصدی در تبریز خبر داد و گفت: این رقم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۲۹.۱۷ درصد است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، یونس فاتح افزود: بر اساس آخرین جمع بندی ها و تایید هیات نظارت بر انتخابات در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ۲۹.۱۷ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: بر این اساس در این حوزه انتخابیه آقای روح اله متفکرآزاد با ۱۰۹ هزار و ۸۹۹ رای معادل ۲۷ درصد آرا و آقای مسعود پزشکیان با ۹۵ هزار و ۹۹۳ رای معادل ۲۳.۹ درصد آرا موفق شدند در دور اول راهی بهارستان شوند.

فاتح اذعان داشت: همچنین آقایان علی جعفری آذر، جواد عبادی، علیرضا منادی، رضا صدیقی، علی آجودان زاده، محمد حسین فرهنگی، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا نوین جهت تصدی کرسی بهارستان راهی دور دوم انتخابات شدند.

این گزارش می افزاید؛ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هفته آخر فروردین یا هفته اول اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

نتایج انتخابات خبرگان رهبری

فرماندار تبریز همچنین به آمار نهایی و تایید شده انتخابات خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: از جمع کل آرای یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۴۱۸ رای انتخابات مجلس خبرگان رهبری؛ آیت الله محمد علی آل هاشم با ۸۵۰ هزار و ۲۸۰ رای بیشترین آرای ادوار مجلس خبرگان رهبری را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: آقایان علی ملکوتی با ۲۵۸ هزار و ۲۵۳ رای در رده دوم، محمدتقی پورمحمدی با مجموع آرای ۲۱۲ هزار و ۴۲ رای در رده سوم، جواد حاجی زاده کلجاهی با ۱۹۸ هزار و ۶۷۸ رای در رده چهارم و باقر سیدی بنابی با ۱۴۱ هزار و ۱۶ رای در جایگاه پنجم قرار گرفتند و راهی مجلس خبرگان رهبری شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1879799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =