279ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های  قزوین تخریب شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در سال جاری ۲۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و تجاوز به حریم راه در این استان شناسایی، توقیف و قلع و قمع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فتاح آسیابی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین با اعلام این خبر گفت: براساس ماده۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰متر از انتهای حریم راه‌ها و در طول کنار گذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن‌را به عهده دارد بدون کسب مجوز قانونی ممنوع است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس گشت‌های راهداری استان قزوین در راستای حفاظت و صیانت از راه و حریم راه و جلوگیری از حوادث، به طور مستمر در جاده ها حضور دارند و با مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، آن را توقیف و به مراجع بالادستی معرفی می‌کنند.

آسیابی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش همین گشت‌ها، ۲۷۹مورد ساخت‌وساز و تجاوز به حریم راه‌های استان شناسایی و قلع و قمع و برای ۶۸۳مورد از تخلفات اخطار صادر شد و ۵۸پرونده تخلف دیگر نیز در حال پیگیری هستند.

وی، جمع‌آوری دستفروشان حاشیه راه را نیز یکی دیگر از وظایف گشت‌های راهداری در حوزه مقابله و جلوگیری از تخلفات مربوط به حوزه حریم راه عنوان کرد و گفت: در سال جاری بساط ۱۰۹دستفروش حاشیه راه‌ها که استقرارشان خطرات زیادی برای مسافران و رانندگان دارد با تلاش راهداران استان قزوین جمع آوری شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در پایان با اشاره به جلسات کمیسیون حریم راه که وظیفه رسیدگی به تقاضاهای ایجاد مستحدثات و عبور تاسیسات زیربنایی را بر عهده دارد افزود: امسال با برگزاری جلسات این کمیسیون به ۱۰۸پرونده رسیدگی و ۸۹مجوز ایجاد مستحدثات صادر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1881250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =