همسر علیرضا عسگری از عدم صدور مجوز برای برگزاری مراسم تجمع در برابر سفارت ترکیه در سالگرد ربوده شدن همسرش خبر داد.

زیبا احمدی درآستانه پنجمین سالگرد ربوده شدن همسرش به خبرآنلاین گفت: در پایان مرداد ماه به اتفاق خانواده هایی که همسر یا پدرانشان در بازداشت های خارج از کشور به سر می برند، از جمله خانواده خانم میرقلی خان و ... با آقای صالحی دیدار داشتیم و آقای وزیر قول مساعد دادند که این مساله را پی گیری می کنند.
وی در ادامه افزود: من امسال نامه ای به استانداری تهران نوشتم و برای مراسم سالیانه خود در برابر سفارت ترکیه درخواست مجوز کردم اما برخلاف سالهای گذشته با این درخواست ما موافقت نشده و دلیل آن شرایط موجود عنوان شد. در حالیکه هر ساله به دنبال درخواست ما استانداری با وزارت امور خارجه هماهنگی می کرد و در نهایت مجوز صادر می شد.
گفتنی است رئوف شیبانی از سوی وزارت امور خارجه سال گذشته به عنوان مسئول پی گیری وضعیت علیرضا عسگری منصوب شد که وی نیز در حال حاضر سفیر ایران در سوریه شده است.

عسگری معاون وزیر دفاع در دوره وزارت شمخانی بود که پس از پایان دوره خدمت خود، به گفته همسرش مشغول فعالیت تجاری شده بود اما در ۷ فوریه ۲۰۰۷ در استانبول ترکیه پس از پرواز از دمشق ناپدید شد. غربی ها مدعی اند عسگری در ترکیه قصد دیدار با یک دلال اروپایی اسلحه را داشته‌است.

پس از ناپدید شدن عسگری، روزنامه اسرائیلی هاآرتص و روزنامه الشرق الاوسط ادعا کردند که عسگری به آمریکا پناهنده شده‌است ولی یک مقام سازمان اطلاعاتی آمریکا این موضوع را رد کرد. در ۸ مارس ۲۰۰۷ روزنامه واشنگتن پست در گزارشی مدعی شد که عسگری به صورت داوطلبانه اطلاعاتی را درباره حزب الله لبنان و ارتباط این سازمان با ایران را دراختیار سازمان‌های جاسوسی غربی قرار داده‌است.

در ۱۲ مارس ۲۰۰۷ همسر و دختر عسگری شکایت نامه‌ای را تسلیم سفارت ترکیه در ایران کردند و خواستار بازگرداندن عسگری شدند. در ۱۰ جولای همان سال همسر عسگری اعلام کرد که نود درصد شواهد نشان می‌دهد که اسرائیل همسرش را ربوده‌است، اگرچه اطلاعی از وضعیت همسرش ندارد. از آنجا که منابع غربی مدعی اند که عسگری شاهد عینی دادگاه ترور رفیق حریری علیه حزب الله است، احتمال ربوده شدن وی از سوی اسرائیل تقویت می شود.

پس از آنکه ایران در سال ۲۰۰۷ پانزده تن از افراد نیروی دریایی انگلیس را به جرم ورود غیرمجاز ی مرزی ایران دستگیر کرد اعلام شد که ایران قصد معاوضه آنها را با عسگری دارد. اما چنین نشد.
در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۰ میلادی، روزنامه‌های اسرائیلی هاآرتص و یدیعوت اخرونوت با درج خبری بر روی وب‌گاه‌های خود، به نقل از یکی از نزدیکان ایهود باراک مدعی شدند که علیرضا عسگری در سلول‌ خود در زندان آیالون دست به خودکشی زده‌است. 
/29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =