عصر ایران نوشت:

شیخ "محمد بن راشد آل مکتوم" نخست وزیر امارات و حاکم دبی در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا گفت ایران سلاح هسته ای را کسب نخواهد کرد.
شیخ محمد متولد 1949 (62 ساله) سمت های نخست وزیر و وزیر دفاع امارات و حاکم دبی را برعهده دارد. وی از سال 2006 تاکنون قدرت را در دبی در دست دارد. حاکم دبی اضافه کرد:" ایران کشور همسایه ماست. آنها مسلمان هستند و از هزاران سال پیش تاکنون در کنار یکدیگر زندگی می کنیم. من معتقد نیستم که ایران به کسب سلاح هسته ای اقدام خواهد کرد. معتقد نیستم که ایران، یک تهدید هسته ای است."
وی با طرح این پرسش که "ایران با سلاح هسته ای چه می تواند بکند؟" گفت: "[در صورت ساخت سلاح] به طور مثال آیا ایران به اسرائیل حمله می کند. چه تعداد فلسطینی در این حمله کشته خواهند شد؟ اگر ایران به اسرائیل حمله کند شهرهایش در امنیت قرار خواهند داشت؟ در روز بعدی حمله، اسرائیل شهرهای ایران را محو خواهد کرد."
شیخ "محمد بن راشد آل مکتوم" در پاسخ به سؤالی درباره پیروزی اسلامگرایان در انتخابات مصر و اینکه برخی می گویند مصر به دولتی شبیه ایران تبدیل خواهد شد گفت: " بعید است این انتخابات منجر به روی کار آمدن حکومتی مشابه ایران شود. مصر دارای ارتش قوی است که مراقب اوضاع است و می تواند در زمان مناسب کنترل اوضاع را در دست بگیرد."
گفتني است در حالی که غرب برای ادعاهای خود درباره برنامه هسته‌ای هیچ مدرکی ارائه نکرده است و گزارش‌های دوره‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است، تهران نیز تاکید کرده است که به دنبال چنین چیزی نیست و ساخت سلاح را بر خلاف اعتقادات خود می‌داند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =