۷۲ نفر
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
هشدار هواشناسی برای این سه استان

سازمان هواشناسی برای برخی از استان‌ها هشدار زرد رنگ صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در آب‌های شمال کشور و رسیدن ارتفاع امواج به ۱.۸ متر هشدار داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج تا ۱.۸ متر یکشنبه و دوشنبه (۲۰ و ۲۱ اسفندماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی خطر غرق شدن شناگرها،آسیب به تورهای صیادی، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =