مهر نوشت

نماینده ایران در اجلاس بین المللی مقابله با خشونت علیه زنان و دختران، خواستار اجرای احکام و عناوین جدید سختگیرانه تری در ازدواج دوباره مردان و ریشه کن شدن این پدیده درمیان مردان شد.
عزت الله یوسفیان ملا که در دومین اجلاس مقابله با خشونت علیه زنان و دختران در شهر کرابی تایلند برگزار شد، حضور یافته بود، به برخی نتایج این اجلاس اشاره کرد.

وی گفت: امروز از اقصی نقاط جهان در این نقطه از گیتی گردهم آمدیم تا برای مقابله با خشونت علیه زنان و دختران جهان چاره اندیشی کنیم.

یوسفیان ملا ادامه داد: برگزار کننده این اجلاس سازمان ملل و میزبان محلی ما کشور تایلند و نقطه تجمع، ساحل زیبای کرابی است.

نماینده ایران در اجلاس بین المللی مقابله با خشونت علیه زنان و دختران اضافه کرد: سازمان ملل در راستای حمایت از حقوق بشریدفاتر مختلفی را دارد که نمونه آن دفتر یونیسف، حمایت از حقوق کودکان، دفاتر غذا بوده و این دفتر موضوع جدیدی است که لزوم شکل گیری آن اجماع جهانی دارد.

یوسفیان ملا گفت: امروز زنان و دختران جهان مورد تعدی و ظلم آشکار قرار دارند و هیچ کشور و دولتی نمی تواند مدعی شود که در قلمرو آن کشورها چنین نباشد.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: با کمال تاسف هم زنان غربی و آمریکایی و هم زنان هندی، چینی، آسیایی در خانه مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و درصد بسیار اندکی از این زنان، حاضر به اقامه دعوی و شکایت به مراجع ذیصلاح می شوند.

وی افزود: باید به این درد مشترک و عمل غیر انسانی و غیر دینی بپردازیم و به سراغ کشورهایی برویم که به اعتبار و به خاطر شرایط اقلیمی و جغرافیایی و فرهنگی تعرض به زنان و دختران را همواره به صورت یک سنت و آداب و رسوم محلی و منطقه ای مورد عمل قرار می دهند و با کمال تاسف این اعمال شنیع و انزجار انگیز علیه زنان و دختران در حدی رواج دارد که بعضا در خشونتها علیه زنان خود همجنسان و زنان حضور فعال دارند.

یوسفیان اضافه کرد: موضوع بسیار مهم دیگر که دین مبین اسلام با شرایط سختی پذیرفته ازدواج مجدد است که متاسفانه فرزندان ناشی از همسران متفاوت به مراتب گرایشی به جرم و خیانت بیشتری از فرزندان ناشی از طلاق دارند.

وی گفت: وقتی فرزندی درب خانه را به روی پدری باز کند که یقین داشته باشد این پدر دیگر تنها به او تعلق ندارد و بلکه پدر دیگری بوده که باید انتظار هر انحرافی را از این فرزندان داشته باشیم.

4747

کد خبر 188261

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 234
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    47 9
    جالب بود: درد مشترک!
  • پروا IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    54 40
    اخه این مملکته داریم؟؟؟ اون از کنکور که 80 درصد پسر برمیداره اینم از زندگی که مرد این حق بهش داده شده 10تا زن بگیره!! آقا نمیخوام خلوص نیتتو اینجوری ثابت کنی!نمیخواااااااااااااااااام
    • زیبا IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      15 13
      خواهشا مضخرف نگو در کنکور بیش از 60 در صد خانم ها هستند. در کلاس های دانشگاه ما تعداد دختران در تمام کلاسها دو برابر پسر هاست
    • پرگار IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      15 9
      یه چیزی افتاده رو زبونتون میگید حق مارو خوردن برو تو خط تولید کار کن ساعت 5 صبح پاشو تابوق سگ بدو بعدش بیا خونه زنت بگه همیشه بو میده پسر همسایه بو گیلاس میده(جون مادرت خبر انلاین پخشش کن)
  • بدون نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    64 14
    اولا چرا در چنین اجلاسی نماینده ایران مرد است ؟!! ثانیا ازدواج دوباره در ایران ریشه کن شده که برای بقیه نسخه می پیچیم ؟!
  • بدون نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    36 7
    يه آدم درست و حسابي كشف شد
    • بدون نام IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
      6 4
      منظورخود راواضح تربگوييد
  • سیما IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    60 35
    زن از دیدگاه خیلی از مردهای هموطن آدم نیست !!هیچ قانونی هم نمی تواند این فرهنگ غلط را عوض کند ..خود من با تحصیلاتی بالاتر از همسرم باید در خانه بمانم ولی ایشان رو زبه روز در کارشان ترقی کنند بهانه ایشان هم داشتن فرزند هست ..نه من خیلی از زنهای دیگر گرفتار مشکلات بزرگتری هستند تازه همسر من تحصیلکرده وبه اصطلاح روشنفکر هست وای به حال دیگران ..اینجا تا ابد همین آش وهمین کاسه هست آقای معترض
    • لولو IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      35 22
      چرا اون روز که زنش شدی این حرفا رو نمی زدی که تحصیلاتم بالاتره
    • لولو IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      52 24
      ÷شت سر هر مرد موفق یک زن وجود داره که نتونسته جلوی موفقیتشو بگیره
    • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      34 38
      شاید آن روز فکر می کرد دارد با یک انسان ازدواج می کند . نمی دانست که مرد از پیشرفت و شکوه او می ترسد . خودمانیم مردا موجودات ضعیفی هستند . حتی از پیشرفت همسرشان هم می ترسند .
    • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      12 10
      آقای لولو! اکه بلدی از خودت جمله بگو !تکرار جمله های کلیشه ای که هنر نیست!!
    • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
      12 6
      آقایون نسبت به پیشرفت زنهاشون هم حسادت میکنند بعد میان میگن حسادت خصلت زنهاست
  • رامین سعیدی IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    41 47
    من نمی دانم ازدواج مجدد چه ارتباطی با این مسائلی که مطرح شده دارد. موقعی که دین اسلام تعدد زوجات را مباح کرده چه معنی داره یک آدم آن هم در اجلاس چنین صحبت هایی بکند. اگر بگوییم از این مسائل واقعا سوء استفاده می شود حرف درستی است . آیا به خاطر سوء استفاده پزشکان از کار خود می توانیم اصل پزشکی وطبابت را از بین ببریم یااینکه اگر چندتا آدم متدین کارهای خلافی انجام دادند پس نتیجه بگیریم تدین ومذهبی بودن امر بدی است. قانون وسنتی است که خداوند متعال برای زندگی دنیوی گذاشته است وپیامبر اکرم آن را ابلاغ نموده. حالا ما باید وضعیت خودمان را معین کنیم یا اسلام را انتخاب کردیم خوب اسلام به اضافه مسائل ساسی اقتصادی معنوی علمی و... مسائل اجتماعی وخانوادگی دارد که باید بررسی شوند وخوب هم مطالعه شود...
    • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      16 4
      از اسلام فقط همین احکامش رو خوب بلدی؟!
    • مهرداد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
      5 15
      نظر شما درسته وقتي در جامعه ي ما اينقدر زن مطلقه و دخترهاي بالاي 30سال بدون شوهر وجود دارد تنها راه در صورت تمكن مالي مرد ازدواج دوم است همه آنهاي كه ميگن اين چند همسري اشتباه است فقط صورت مسئله را پاك ميكنند و اين نظر خوشبحال آنهاي مي شود كه حال اداره يك زندگي ديگر را ندارند و مي توانند هرشب را با يكي بگذرانند .
    • علي IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
      9 13
      زنها از اسلام مهريه ، نفقه ،گرفتن حق شير دادن از مرد را خوب مي دانند بقيه را نه ؟؟؟
  • امید IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    27 65
    ای مسلمون ها بیامبر چند تا زن داشت امام علی چند تا زن داشت اخه به شما چه که می گین باید یک زن باید داشته باشی مگه قانون اساسی ما از قران نشات نگرفته در قران اومده که در صورت رعایت عدالت می تونید چند زن (3یا4 )بگرید. چطور می گین اخلاق و رفتار امام رو داشته باشیم ولی وقتی که به اینجا می رسیم می گین قانون تک همسری باید باشه. در مورد تنبیه زنان هم قرآن در سوره نسا ایه 34 اومده اول با ارامش بازنان خود رفتار کنید اگر به حرف شما گوش ندادن آنها را تبیه بدنی کنید برین بخونین جدا اخر الزمان شده اگه یه زن وقتی که بیکار تو خونه هست حوصلش سر می ره بلند میشه ارایش می کنه میره بازار لباس ببینه شو هرش یه سیلی بچسبونه تو صورتش بگه بشین خونه این همه مشکلات اجتماعی حل میشه
    • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      63 12
      جالبه ، اینجور موقعها مردها مسلمون میشن ، خدا شناس می شن ، اهل قرآن و کتاب میشن ، اما وقتی به دخترها و زنها تجاوز میشه خبری از خداشناسی و مسلمونی نیست . آقایایون اگه پدر محترمتون می رفت سر مادرتون 4 تا هوو می آوردم باز ادعای مسلمونی و خدا و پیغمبر می کردین .
    • فرشته IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      41 28
      واقعا خوتون ازین حرفا خنده تون نمیگیره!!!؟ از اسلام فقط همین مورد رو یاد گرفتین...من اگه قرار بود انتخاب کنم مسلما مرد خارجی رو ترجیح میدادم چون حداقل اون مدتی که با همسرش زندگی میکنه به تمام احساسات و حقوقش احترام میذاره..نه اینکه سوهان روحش باشه!
    • بدون نام DE ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      32 16
      خانم های محترم جنبه داشته باشید ... دنیا دنیای رقابته... وقتی الکی کلاس میزارید و فخر می فروشید و مامانم مامانم ...داداشم داداشم می کنید ...به فکر اینم باشید که ممکنه کس دیگری باشه که این کار را نکنه و با یک ابراز علاقه جدی شوهر به نظر پخمه تون رو زمین گیر کنه به نظر من خانم ها فکر می کنن با این خاله زنک بازی ها و این مشاوره های احمقانه دوره ای و حتی تلویزیونی می تونن مرد ها رو مهار کنن... فکر می کنن ادا در بیارن جذابترن جالبه که در فرهنگ امروز ما مرد با حیوان دیکشنری مشترک داره...افسار، مهار کردن، مال خود کردن...جفتک انداختن..سواری دادن. غافل از اینکه ممکنه در هر شرایطی طرف به اینجاش (گلو) برسه و خانم رو بفرسته تو آرشیو و یه دونه نو جایگزین کنه..که البته اینم ریسکش برای همه طرفها کم نیست
    • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      24 6
      متاسفانه همین میشه که دوره آخرالزمان از این همه مسلمون فقط313 نفر کمک آقا میکنن. آقای عزیز کی گفته که پیامبر وامامان چند تا زن به آن مفهومی شما فکر میکنین داشتن؟؟ آن خانمایی که ازشون به اسم همسران این بزرگواران یاد میشه زن هایی بودن که شوهرانشون رو در جنگ از دست داده بودن وبی سرپرست بوده ویا حتی فرزند یتیم داشتن واین عزیزان فقط مخارج زندگی آنها رو تامین میکردن. چرا دینو تحریف میکنین؟؟
    • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      24 2
      شما چرا آیه هایی که به نفعتون نیست حذف میکنین ؟؟!پس شما هم برین بخونین که اولا گفته از شاخه ریحان که لطیف ترین شاخه است تنبیه کنین ثانیا چرا شما حقوق مربوط به خانم ها رو نمیخونین؟جایی که میگه حقوق زنان خود از جمله مهریه و نفقه رو به طور کامل پرداخت کنین. اگه هکسرت شما رو اذیت کرده دلیلی نداره که فکر کنی همه خانما مثل همند.
    • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      17 2
      آقا امید خدا خودش میدونسته چی میگه! به این عبارت دقت کن :در صورت رعایت عدالت. عدالت ازجمله ویژگی خداست مثل سبحان وما میدونیم! که ویژگی های انسان فقط بخش کوچکی از ویژگی های خدا رو داره و حتی عادل ترین انسان هیچ وقت نمیتونه عدالت رو به طور کامل اجرا کنه! اگه حضرت علی(ع)هم عادل بوده این به خاطر معصوم بودن ایشان است .
    • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      12 1
      فکرکنم شما هم مثل اصحاب کهف از خواب صد ساله بیدار شدید که هنوز فکرمیکنید در عصر جاهلیت زندگی میکنید . مرد حسابی تو این دوره زمونه اگه خانمها نباشند شما مردها حتی نمیتونیدشکم خودتون رو سیرکنید چه برسه به چرخوندن یه زندگی
  • بدون نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    38 19
    چیزی که باید ریشه کن شود مهریه های امروزی است که هیچ کجا مثل اونو نمیبینی مشکل مردان ما وجدان شان در برابر خانواده و تعهد شونه که دو تا زن میگیرن وگرنه عین غربی ها زود طلاق میدن و نفر دومی رو میگیرن فکر کن از یه زن زده شدی دومی رو میگیری خوب دیونه طلاقش بده زن نو اختیار کن بازم نشد بعدی مردم که همه دنبال فرمول غربی هستن ما چرا نه
    • ملیکا CA ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      12 3
      مرد هم مرد خارجی.چقدر به همسرشون محبت و علاقه شون رو نشون می دند .اما نمی دونم چرا خیلی از مردای ایرونی عقده ای هستند.می خواهند همش زنشون در کنترلشون باشه و براشون مثل یک ابزاره.اما فرقی که اینجا با خارج داره زن و مرد برابرند .یعنی همینکه گفتی شامل حال زنان هم می شه
  • حسین IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    65 2
    واقعا که چقدر بامزه اید شما بابا جون خود ازدواج داره ریشه کن میشه اونوقت شما چسبیدید به دم جارو
    • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      25 5
      اتفاقا وقتي پاي مهريه و اين حرفها ميشه يارو نميدونه چند تا امام داريم مياد دنبال حقوق شرعيش....
  • بدون نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    46 38
    خداوند مرد راخلقت كرد ونياز هاي اوراشناخت4 زن دايم و9999999999999999999999999999999999موقت برماحلال است امان از بي پولي
  • ندا US ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    56 5
    مردها تو این دوره زمونه از پس یک زن بر نمی آیند چه برسه دو تا مگه دیوانه اند!!!!!!!!! با این گرانی خودشونو بدبخت تر کنند
  • بدون نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    32 91
    يك مشت نظر احساسي فمينيستي . من مرد هستم به قرآن اعتقاد كامل دارم. اگه خيلي ناراحتين برين آيات مربوط به تعدد زوجات رو از قرآن حذف كنين. شما از خدا و رسولش بيشتر مي فهمين؟ شما زنها دست و پاي مردها رو بستين. خصلت مردها تنوع طلبي هست. گسترش نسل و خانواده هست. حالا هرجور راحتين مردها كه كارشون رو ميكنن. فشار شما زنها فقط باعث ميشه حلال خدارو حروم كنن. به نظرم صورت مساله رو گم كردين ازدواج يه قرارداده كه در اون مرد كارفرما و زن پيمانكاره.حقوق پيمانكار هم به صورت مهريه و نفقه ديده شده. به پيمانكار ربطي نداره كه كارفرما مي خواد چند تا پيمانكار ديگه رو استخدام كنه. راضي نيستي ازدواج نكن.دينتو عوض كن.
    • پیمان IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      38 4
      آقای معتقد به کتاب آسمانی... اگه یک نفرمون به تمام تعهدات قرآن عمل کرده بود الان وضعمون این نبود...
    • رضا IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      34 8
      من واقعا برای شما متاسفم.این چه طرز تفکریه؟ به همین راحتی درباره ی نیمی از جامعه حرف میزنید و درباره ی دینشون نظر میدید؟ یعنی خودشما باهیچ کدوم از احکام مشکل ندارید؟ یا هیچکدوم اجراشون واستون سخت نیست.خیلی جالب میشه اگه وقتی این چیزا رو مینویسید مادر وخواهر خودتونو در نظر بیارید!! شما به همه ی احکام و همه ی دین عمل کردید و فقط مونده همین حکم؟؟ اینقد معتقد به قران و احکام هستید به رویه عالمان و مفسران هم سری بزنید ببینید آنها چطور رفتار کرده اند و چه نظری دارند. شهید مطهری درکتاب "حقوق زن در اسلام" نقل میکنه که اما علی مردی رو که زن دائم داشته، بعدش زن موقت میگرفته رو حد زنا میزده.مقایسه کنید با قوانین و سیاست های امروز ما!!!
    • ونوس IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      29 9
      واقعا براتون متاسفم به خاطر اين نگاه ابزاريتون .
    • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      3 11
      ایول من کاملا" با تو یکی موافقم.
    • بنده خدا IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      3 11
      من با این نظر قویا" موافقم الحق که درست گفته چه کسی از مرد ها دفاع میکند وقتی مردی زنش بیمار است وکسی را ندارد و نمیتواند در منزل درست کار کند وحالش بد میشود تکلیف مرد چیست؟
    • علی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      1 10
      ابتدا بایستی نگاه کرد که هدف از ازدواج چیست مگر این نیست تشکیل خانواده دادن باشد خانواده زمانی معنا پیدا میکند که فرد سوم یعنی فرزند اضافه شود و اگر تحقق پیدا نکرد و زن نتوانست فرزندی بیاورد و بیمار باشد وحتی در منزل کارکردن برایش دشوار باشد تکلیف مرد چیست ؟ چه اشکالی دارد زن دیگری بیاد در منزل شریک شود واقعا نقش حمایت خانواده چیست؟ ازدواج فقط ارضاع جنسی نیست معنای وسیعی تر دارد.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
      7 1
      بچه جان هدف از ازدواج تشکیل یک زندگی مشترک هست نه قراردادی بین پیمانکار وکارفرما
  • مهدی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    36 85
    دین اسلام داشتن 4تا زن دائم را جایز شمرده است و 1000تا زن موقت هم می توان گرفت.ما مسلمانیم نه ضد اسلام....زن باید اول بچه داری و آشپزی کند*بعدش فقط می تواند معلم پرستار و پزشک زنان بشود.زن نباید میان مردان کار بکند.از خدا بترسید.
    • ونوس IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      28 24
      متحجر . الان خانمها كارهايي مي كنند كه بعضي آقايون از پسش برنمي آيند . نمونه اش در شركت خود ما كه در بين 3500 پرسنل دو تا خانم هستند كه جايگزين آقا براشون وجود نداره هر دوتاشون هم فوق ليسانس دارند و كارشون كاملا فني است .
    • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      23 7
      آره خب!منم با نظر ونوس موافقم كه بعضي كارها فقط از خانمها بر مياد!و آقاقيون عمرا نمي تونن اونو انجام بدن!!
    • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      20 2
      تو از خدا بترس که از طرفش حرف می زنی. تو از خدا بترس که اختیار نفست رو نداری و فکر می کنی اگه احتمالا یه خانومی رو ببینی توی یه شغل دیگه در اجتماع اختیار از دست می دی. تو از خدا بترس که به بنده اش به آفریده اش توهین می کنی و فکر می کنی فقط به درد خدمت کردن به تو می خوره. زن هم اندازه توئه و چه بسار بیشتر از تو مردی که ذهنت فقط دنبال هوای نفسته و برآورده شدن کمترین نیازی که حیوون هم اونو داره. حیوون هم هر سال می ره جفت عوض می کنه. هر چند که بعضی از حیوونا از آدمهاآدم ترن. یه جفت دارن واسه همیشه. صبح تا شب هم ادعا نمی کنن خداشون بهشون اجازه داده هر وقت خواستن برن با یکی دیگه
    • سهیل IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      2 8
      بسمه تعالی البته بعضی خانمها قابلیت بالا دارند ولی این به این معنا نیست که آقایون از پس این کارهای فنی بر نمیان! هر چند خب مغز آقایون با خانمها متفاوته.خانمها دقتشون بیشتره چون بچه داری باید بکنند و صدای بچه رو در شب بشنوند و تشخیص بدند.....
  • آراز IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    72 2
    ازدواج دوباره پیش کشتون، ازدواج یک باره نیز به علت مشکلات اقتصادی داره ریشه کن میشه.
    • هیچ کس کامل نیست IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      31 1
      چرا ملانصرالدین ازدواج نکرد؟روزی دوستی از ملانصرالدین پرسید : ملا ، آیا تا بحال به فکر ازدواج افتادی ؟ملا در جوابش گفت : بله ، زمانی که جوان بودم به فکر ازدواج افتادم.دوستش دوباره پرسید : خب ، چی شد ؟ملا جواب داد : بر خرم سوار شده و به هند سفر کردم ، در آنجا با دختری آشنا شدم که بسیار زیبا بود ولی من او را نخواستم ، چون از مغز خالی بود !به شیراز رفتم : دختری دیدم بسیار تیزهوش و دانا ، ولی من او را هم نخواستم ، چون زیبا نبود.آخر به بغداد رفتم و با دختری آشنا شدم که هم بسیار زیبا و هم خیلی دانا و خردمند و تیزهوش بود.ولی با او هم ازدواج نکردم!دوستش کنجکاوانه پرسید : دیگه چرا ؟ملا گفت : برای اینکه او خودش هم به دنبال چیزی میگشت ، که من میگشتم !!! هیچ کس کامل نیست!
    • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      8 2
      من الان 4 ساله دنبال یه کارم که حداقل 400-500 باشه بتونم یه زن بگیرم!!! اونوقت بعضیا 2تا 3 تا زن میبرن تازه به فکر بعدیشم هستن
  • فاطمه IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    49 16
    اون زمانا که عربها چندتا زن می گرفتن بخاطر این بودکه عملاً خانمهای خونه هیچ کاری انجام نمی دادن حتی برای شیر دادن به بچه دایه می گرفتن و کلی کنیز و خدمتکار و برده و... داشتن شوهرانشون هم هی زن می گرفتن ولی حالا چی یک زن بچه میاره تربیت می کنه بیرون خونه کار می کنه دو دستی حقوقشو به شوهرش میده ، نه بخاطر شیر دادن به بچه از شوهرش طلب پول می کنه نه بخاطر کار در خونه شوهرش پول می گیره در صورتیکه تو اسلام گفته شده برای همه این کارا زنمیتونه از شوهرش پول بگیره خلاصه تموم عشق و محبت و سلامتی اش و جوانی اش رو به پای شوهر و خانوادش میریزه حالا نباید انتظار وفا داری از شوهرش داشته باشه ؟
    • بدون نام US ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      14 16
      اگه یه ذره دقت کنین می فهمین که چه مزخرفی فرموده اید . مگه مرده مرض داشته الکی نون خور الاف بی کار بی عار اضافه کنه !
    • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      19 25
      اولا همین الانم خانومها همشون کلفت و کنیز و نوکر دارند و به بهانه اینکه بیرون کار میکنند و وقت رسیدگی به بچه و کارهای خونه رو ندارند تمامشون خدمتکار دارند ثانیا اون زنی که به بهونه شیر دادن به بچش از شوهرش طلب پول میکنه نه لیاقت بچه دار شدن رو داره نه تشکیل خونواده و زندگی.. همچین زنهایی که با استدلال به قانون اسلام از شوهرشون طلب پول شیر بچه را میکنند باید با استدلال به همون قوانین اسلام(که زن حق خارج شدن از خانه بدون اذن شوهر ندارد یا در صورت نافرمانی مرد میتواند او را بزند و....)باهاشون برخورد کرد
    • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      21 2
      کی گقته همه خانما کلفت و نوکر دارن؟ اونایی کلفت و نوکر دارن که پولشون از پارو بالا میره وگرنه اغلب مردم تو این شرایط بد اقتصادی آنقدر پول درنمیارن که بخوان یه مقدارش رو هم به کلفت بدن.
    • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      18 8
      اتفاقا وقتي پاي مهريه و اين حرفها ميشه يارو نميدونه چند تا امام داريم مياد دنبال حقوق شرعيش....
    • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      3 1
      خبر آنلاین چرا نظر منو روی سایت نذاشتی؟
    • k IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      2 13
      زنی که بیرون کار می کنه چطور بچه تربیت میکنه.همش بچه بیچاره بین مادر خانم و مادر آقا دست به دست میشه.معلوم نیست چطوری بار میاد.در ضمن اگه خانما ظرفیت کار و پول درآوردن داشتن که مثال همین خانم نویسنده که به رخ نمیکشیدند. کار هم نکنند فقط به چشم و هم چشمیشون میرسند
    • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      3 14
      مهم نیست چند تا از حلال حرام هارو رعایت میکنیم مهم اینه در حد توان رعایت میکنیم اینم در حد و توان ما هست شما نمیخواد تو این دنیا پل صراط راه بندازی و همه مردها رو از روش رد کنی شما زنها اگه بزارید تمام مردها بهشتی میشن
  • محسن IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    23 25
    با سلام خدمت دوستان معترض و موافق. من محسن هستم و تازه نظرات شما رو خوندم. موضوع اصلی گرفتن یا نگرفتن چند زن نیست. موضوع اصلی استیلای فرهنگی است.هدف غلبه رفتارهای غربی بر سنن شرقی است. امروز می گویند ازدواج دوباره مردان ریشه کن شود و بعدها خواهند گفت نهاد خانواده دست و پاگیر جوانها شده و چرا یک دخترو پسر باید به خاطر یک تصمیم تا ابد پا سوز هم شوند؛ آنوقت نسخه های غربی تجویز می شود و می گویند چرا نباید بتوانیم به راحتی طلاق گرفته و با همسر دلخواه خود ازدواج کنیم.نتیجه هم کاملا مشخصه؟ زوال خانواده و گرفتار شدن در معضلات اجتماعی که امروزه گریبان گیر غرب شده است. دوستان عزیزم نیک بدانید فرهنگ 2500 ساله شرقیها امتیازات بسیاری در برابر فرهنگ غرب حتا در گذشته های دور دارد. دین و رسوممان را باورکنیم
    • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      21 3
      متاسفانه بعضی از مردم کشور ما هر جا که بخوان دین رو به نفع خودشون تحریف میکنن.باید گفت زن ومرد مکمل همند. اگه هرکدوم نقششون رو درست انجام بدن وازدواجشون از طبقه اجتماعی های مختلف نباشه زندگی موفقی دارن این چیزیه که اسلام حقیقی وتمدن ما میگه (دوستان یه سری به زندگی نامه کوروش وسایراشخاص بزرگ در ویکی پدیا بزنن). در مورد اسلام هم باید گفت که علی(ع) وپیامبر(ص)تا موقعی که همسران خودشون در قید حیات بودند همسر دیگه نگرفتند سایر خانم هایی هم که به عنوان همسران امامان از آن ها یاد میشه کسانی بودند که شوهرانشان در جنگ کشته شده و بی سرپرست و دارای فرزند یتیم بودند و امامان تنها مخارج زندگی آنها رو پرداخت میکردند.
  • بدون نام US ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    30 4
    تفاوت درجه اقتصادی مردم به جایی رسیده که یک نفر می‌تواند 4 تا عقدی و هر چند تا موقت که می‌خواهد بگیرد و بقیه و از جمله بنده توی گرفتن یکیش مانده‌ایم. حالا چه فرق می کنه که اسلام چی میگه؟! آنها که می‌توانند درنگ نمی‌کنند، و آ‌نها که صبر می‌کنند چون نمی‌توانند.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    26 9
    پیامبر وامام علی تا زمانی که حضرت خدیجه و حضرت فاطمه سلام الله در قید حیات بودند با هیچ زنی ازدواج نکردند واین نشون میده که اون 2 نفر به تمام معنا زنانی کامل ودر حد عالیه کمالات انسانی وما فوق بشر بودند
    • بدون نام US ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      31 21
      به اين هم توجه كنين كه حضرت زهرا 9 سالگي ازدواج كردن و 18 سالگي رحلت كردند مثل زنهاي امروزي 90 سال عمر نفرمودند.
    • بدون نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      31 10
      کاش شما مردایی که اینقد دم از زن و صیغه و این چیزا میزنید میتونستید حداقل زن خودتون رو راضی نگه دارید در رابطه!!!! آخه شمایی که توانش رو ندارید.....!
    • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      15 6
      به خانما ربطی نداره مه آقایان به خاطر مصرف مواد مخدر و الکل و..... به بیماری های مختلف دچار میشن و زود میمیرن! میتونن خودشونو کنترل کنن.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    11 5
    پدر من زن مي خوام
    • Behnam IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      8 16
      والا من 25 سالم هست دوتا زن دارم و با تمام تجربیاتم میگم کلا زن نگیر به صلاح نیست چه یکی چه دوتا
    • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      21 4
      من نمی دونم چرا هر کی زن می گیره به بقیه می گه نگیر !!!
    • یه نفر IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      5 0
      فکر کنم شما دچار بحران هویت شدید
    • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      5 1
      عمو جان تا زن نگرفتی فکر میکنی که چه خبره؟غرایز که همون ماههای اول ارضا میشن و اونوقت تویی و باری از مسئولیت باضافه مهریه و سرکوفت هزار تا چیز نداشته، حالا ما گفتیم تو برو زن بگیر دو ماه بعد بهت سلام میکنم (یعنی تو رو هم می بینیم). به قول یکی از نویسندگان غربی(احتمالا" برنارد شاو)ازدواج دامی است که آنهایی که توش افتادند سعی می کنند از اون بیرون بیان و آنهایی که که به دام نیفتادند سعی می کنند که واردش بشن.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    4 7
    عجیب است به موضوعی که قانون دارد وبه طرفین ان مربوط میشود وکاملا شخصی است در محیط عمومی ان هم با حب وبغض اظهار نظر میکنیم واین در حالی است که بسیاری از موضوعات اجتماعی در شرایط خود وجود دارند بی انکه به دیگران مربوط باشد. توجه شود اینکه افرادی به میل خود ودر چارچوب قانون کاری را انجام دهند مباح است وخوش ایند وبد ایند دیگران نباید اصل انرا خدشه دار کند .واما بدیهی است هر مسئله اجتماعی معضلات خود را دارد که باید انرا بررسی کرد ونسخه مربوط به انرا برای رفع ان اندیشه نمود.
    • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      12 1
      کی گفته قانون وحی منزله!؟؟ یادمون نره از جمله قانونای تازه تصویب شده که به خاطر اعتراض جامعه ملغی شد قانون پرداخت حقوق همیشگی به ...... !بود.
  • تنها IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    23 17
    اين ظلمي كه در حق مرد تو ايران ميشه تو هيچ جاي دنيا نميشه: - اول كه بايد كل داشته ها و نداشته هاشو مهر زن كنه!!! - بعدش زن ميگه من بايد پيش مامانم!!! باشم، مرد بدبخت بايد محل سكونتشم ببره پيش مادرزن عزيز!!! - بعدش تازه قرقر زن شروع ميشه كه چرا خونه، ماشين و .. بنام من نيست!!! - بعد هم كه ديگه معلومه بايد تا آخر عمر جون بكنه و به قر و فر زنه برسه، مهريه و سند خونه هم كه مثل پتك بالا سرته، حالا اگه تونستي برو زن بگير!!! كاش حالا كه مي خوان از غرب الگو بگيرن همه چيزشو الگو بگيرن نه فقط اون جيزايي كه به نفع زن هاست
    • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      9 0
      بیشتر اینها به خاطر وجود قانونهایی که که حقوق زنان رو زیر پا میگذاره .زن احساس امنیت نمیکنه و میخواد از طریق مهریه بالا و هزار یک چیز دیگه اینو جبران کنه
  • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    32 5
    دوستان من يكيشو گرفتم حالا بعد از اينكه كل اموالمو گرفته رفته دادگاه مهريه ميخواد.. سري كه درد نميكنه دستمال نميبندند ميخوايد چيكار زن بگيريد بيكاريد...
  • مرد ایرانی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    40 7
    به نظر من به عنوان یه مرد 40 ساله ایرانی و صاحب دو فرزند ازدواج دوم فقط وقتی توجیه داره که همسر اول از انجام وظایف زنانه و مادرانه عاجز باشه دراین صورت هم باید به احساسش احترام گذاشت و اگر خواست اول باید طلاقش بده و حق و حقوقش رو بده تا تو زندگی دچار تنگی نشه در ضمن اینم بگم که همین حق برای خانمها هم محفوظه یعنی اگر مردی نتونست وظایف خودشو انجام بده این حق رو به همسرش بده که از اون جدا بشه. بجز این با عرض پوزش باید بگم هوا و هوسه.
    • بنده خدا IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      12 22
      عزيزجان اصلا اسلام به خاطر اينكه مرد تو گناه نيفته ازدواج هاي بعدي رو توصيه كرده يعني همان هوي و هوس چون واقعيت اين است كه هوي و هوس وجود دارد حالا براي يكي با يك زن رفع مي شود براي ديگري با چندتا رفع مي شود. در ثاني اينكه غربي ها به طرفه العيني مي گيرند و ول مي كنند بيشتر مصداق هوي و هوس است و متاسفانه نسخه آنها را براي ايران اسلامي مي پيچيم. ثالثا احترام به زن ، دادن حق و حقوقش و در مواقع لزوم تنبيه اش براي مرد لازمه.
    • مريم IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      10 0
      يعني فقط مرد توگناه ميافته ‏شايد زنم دلش خواست پس اونم بره دومي را بگيره
    • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      7 0
      بنده خدا جان میل وغریزه جنسی برای زن هم وجود داره پس اونم باید بره دنبال هوی هوس. در ضمن مگه نمیشه غریزه رو با یک زن کنترل کرد.
  • بنده خدا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    13 6
    وی گفت: وقتی فرزندی درب خانه را به روی پدری باز کند که یقین داشته باشد این پدر دیگر تنها به او تعلق ندارد و بلکه پدر دیگری بوده که باید انتظار هر انحرافی را از این فرزندان داشته باشیم. اين يعني چه ؟ اگه پدر آدم دو تا زن داشته باشه ديگه معلوم نيست پدرش كيه ؟
  • منصف IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    16 9
    عزیزان تعددزوجات درقرآن کریم به صراحت بیان شده است وپیامبراکرم 11زن ومولاعلی با9زن ازدواج کرده اند که خیلی ازاینهامسن ترازاین بزرگواران بوده است وهمه ازدواج دائم بوده است نه موقت وهیچ یک ازبزرگان وائمه ماسراغ نداریم که ازدواج موقت کرده باشند ضمناهمه اینهافقط هدفشان ترویج مکارم اخلاق بوده نه هواهای نفسانی ضمناین بزرگواران عدالت رارفتارمیکردند فانکحوا ما طاب لكم من النساء مثنى وثلاث ورباع فإن خفتم إلا تعدلوا فواحدة : ولن تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء ولو حرصتم ، چنین نتیجه گیری کرده اند که چون خدای متعال فرموده هرگز نمیتوانید بین زنان عدالت برقرار سازید پس طبق آیه اول باید به یک زن اکتفا کنید امام صادق این آیه رااینگونه تعبیرمیکند منظورعدالت درنفقه است وگرنه محبت مساوی بین زنان ممکن نیست
    • سید IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      11 6
      حتی اگر حکم اسلام را بدون شرایط پس و پیش آن هم در نظر بگیریم داشتن بیش از 4 همسر دائم جز برای پیغمبر بر دیگران حرام است پس بخاطر فقر اطلاعات خود به علی علیه السلام تهمت نزنید
    • منصف تر! IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      20 6
      شما واقعا منصف اید!!!! کی گفته پیامبر و امام علی(ع) زنان متعدد به آن معنی که شما فکر میکنین داشتن؟ این خانم هایی ازشون به عنوان همسر یاد میشه زنانی بودن که شوهرانشونو در جنگ از دست داده بودن و بی سرپرست بودن و پیامبر و امامان فقط مخارج آنها رو پرداخت میکردند. چرا دینو به نفع خودتون تحریف میکنین؟؟
    • سید واقعی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      17 6
      جناب سید !! پیامبر این همسران رو به اون معنی که اکثر آقایان به خاطرش ازدواج میکنن!نداشتن . اینا زنای بی سرپرستی بودن که شوهرانشون در جنگ کشته شده بود ویا حتی فرزند یتیم هم داشتن وپیامبر وامامان فقط و فقط و فقط مخارج زندگی آن ها رو تامین میکردن .
    • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      3 3
      آری در باب عدالت از دیدگاه معصوم عدالت اقتصادی مد نظر است نه عدالت در مهر و محبت.انسان حتی در مورد بچه های خودش هم همه را نمی تواند به یک اندازه دوست داشته باشد حتی اگر در کلام به آن معترف باشد. پایدار باشید.
    • امیر IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      4 1
      جناب سید واقعی منبع اظهارات شما چیست آیا این فقط استنباط شماست یا منبع معتبری نیز دارد؟
    • درجواب آقای منصف تروسیدواقعی US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      2 4
      دوستان عزیز ترویج مکارم اخلاق نه هوای نفسانی معنیش چیه ظاهراحضرات متن راکامل نخوانده اند پیغمبرخودش میفرماید(( انی بعثت اتمم مکارم الاخلاق)) من برگزیده نشدم مگراینکه مکارم اخلاق راتمام کنم وگسترش دهم.. آقای منصف تر:آری پیامبر(ص)بازنان بی سرپرست وآنهایی که شوهرانشان درجنگ شهیدشده بودند ازدواج کرد آیااین مکارم اخلاق نیست اگرتاریخ رامرورکنیدتنهازن باکره پیغمبرعایشه بوده است وواکثرآنهاحق باشماست درضمن آقای سیدکسی دارای فقراطلاعات نیست مولاعلی با9زن ازدواج کرده اند ولی همزمان نبوده است وفقط همزمان 4تادائم داشته مولایمان به قوانین خداازمن وتوبیشترمشرف بوده است خداوندهمه ماراهدایت کند
  • مازيار IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    6 19
    به نظر من شرايط در اجراي اين مسئله دخالت داره اما حلال، حلاله و حرام، حرام. نظر مراجع هم همينه. اما اگه واقع بين باشيم حدود80% مردها و 50% زنها خواهان برقراري ارتباط به هر نحوي با فردي غير از همسر خودشون هستند . اين يه حسه يه غريزه خدادادي ، فقط بايد توسط شريعت و دين كاناليزه بشه، بهر حال اصل قضيه اشكالي نداره فقط برميگرده به ظرفيت آدما. ولي خانمها بدونند اكثر كسايي كه به فساد و بيماري كشيده شدند همون هايي هستند كه اين كار رو تو خفا انجام دادند .
    • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      22 2
      من نمیدونم این درصدها رو شما از کجا آوردین ؟برای کسی که واقعا خدا و پیغمبر سرش بشه(نه فقط به خاطر منافع) لذت ازدواج در اینه که فقط با همسر خودش باشه .
  • محمد ابراهيم IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    10 20
    اي واي بر اناني كه حدود خدا را معطل گذاشتن وبا عقل ناقصشان حكم صريح قران را مورد نقد وانتقاد قرار مي دهند مگر نشنيديد با ازدواج روزي را مي توان جلب كرد. ايا ملائكه به حريم قدس الهي راه مي يابند ؟ ايا ملائكه از اسمان چهارم وجايي كه پيغمبر اسلام بالا تر رفتند فراتر مي روند ؟ پس چرا كمي تامل نمي كنيد يعني انسان نمي تواند با عقل ،انهم عقلي كه به كمال رسيده باشد(به شرطي كه بتوانيم فرق بين عقل و وهم كه ازجنس شياطين است را تشخيص دهد )تازه انسان ميشود از جنس ملائكه در نتيجه نمي تواند به اصل موضوعي كه خدا وپغمبرش فرمودند پي ببرد .انهم خداي كه اين دنيا را با اين ظرافت ولطافت خلق نموده كه اگر همه عقلاي عالم در فهم ان قاصر ند پس جاهلانه در امر پروردگار خود توجيه نياوريد وكلامش را تصديق كنيد.
    • زیبا IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      0 5
      آفرین بر آدم عادل
  • مسعود IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    9 15
    من با حرف آقا مازیار کاملا موافقم بیشتر مردها بعد از ازدواج تازه یاد ارتباط بیشتر میفتن این یه واقعیته و نمیشه ازش فرار کرد پس بهتره توی یه کانال مشخصی انجام بشه وگرنه طرف غیر قانونی اینکار هارو انجام میده نه یه بار نه دوبار ...
    • یه نفر IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      6 1
      ببینم فکر میکنی اگه علت اصلی قانونی کردن ازدواج دوم اینیه که میگی چه تضمینی است که این سرکشی آقایان هم قانون بردار باشه .
  • ایران دخت IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    39 12
    واقعا تمام این کامنتهایی که گذاشتین جدی بود؟! با آقایون محترمی هستم که خانم ها رو با " پیمانکار و جنس تو بازار" اشتباه گرفتن!!! واقعا از خودتون خجالت نمیکشید که راجع به زن و همسر اینجوری و با این لحن حرف میزنین!؟ واقعا ننگ بر ما که مردان جامعه مون عوض اینکه حافظ منافع زنانشون باشن اینجوری راجع بهشون صحبت میکنن... باور کنین هنوزم به چشمای خودم باور ندارم که دارم همچین اظهار نظرهایی رو از یه "مرد ایرانی" میخونم! ما خانمها همونایی هستیم که تو کوچه و خیابون هدف برترین تحقیرها و توهینهای شما قرار میگیریم،بهمون اسید پاشیده میشه،بهمون تجاوز میشه، حق حضانت بچه مون رو ازمون میگیرین و هزار و یک مورد دیگه... و با "این عقاید متحجر مردان ایرانی" دیگه کلا باید فاتحه ی هرگونه حمایت از "زنان" هم خونده بشه.
    • سعید IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      11 10
      خانم خیلی داری تند میری،اگه اینجوریه که مردا هم خیلی داره بهشون ظلم میشه،صبح زود میرن دنیال گرفتاری تا بوق سگ.هیچوقت فشار روحی روانی که به یه مرد میاد تو زندگی رو یه زن نمیفهمه آخرشم از بچه ها که میپرسی مامانتو بیشتر دوست داری یا باباتو جوابشون معلومه،اخه و بده همیشه بابا است آخرسر هم که مردهای بیچاره بعد یه عمر فشار عصبی و مکافاتی که میکشن 10سال زودتر از زنها میوفتن میمیرن.خلاصه درست نیست حماقت یک نفر رو به جماعت مردها تعمیم بدین مثل اینکه مردها هم بگن این همه مرد بابت مهریه تو زندانن یا اینهمه مرد که زنهاشون بهشون خیانت میکنن و با همدستی یه مرد دیگه شوهرشونو میکشن و.
    • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      6 16
      خانم ایران دخت که با این نظرات آبروی ایران و دختران ایران را بردی. تو جامعه ما رو یه فاحشه خونه کردی و ما مردا رو هم خود شیطان. یعنی چی . اگه می خوای بیا تا مردایی رو نشونت بدم که از صبح تا شب برای زن و زندگی تلاش می کرده اما زنش برای خوش گذرونیش دوست پسرای دوران مجردی شو میاورده و حال می کرده. و بسیاری از این داستانهایی که راجع به مردان جامعه که داره بهشون ظلم میشه هست. اگه خواستی بیا تا مورد های واقعی رو نشونت بدم باسند و مدرک.
  • جعفر افتخاری IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    15 28
    من اگر پدرم هوو داشت یعنی چند تا برادر و خواهر بیشتر داشتم .اونوقت وقتی پول لازم بودم نمیرفتم دنبال وام از هر کدوم 100تومن قرض می گرفتم مشکلم برطرف می شد.کی میگه هوو برای مادرمون بد میشد. من حتما"این لطف رو برای پسرم میکنم.
    • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      28 2
      این رو هم در نظر بگیرین که موقع تقسیم ارث و میراث ناچیز پدرتون ! تعداد آدمای بیشتری بودن که به جون هم می افتادن!
    • یک آقا پسر IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      9 2
      تو از این جور لطفها برای پسرجونت بکن و من هم از اون جوراش برای دخترخانومت و سایر اقوام مونثتون. بعدا حرفتو پس نگیری ها؟
    • melika CA ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      9 0
      بدبخت اگه بابات سر مامان جونت هوو می اورد الان تو بهزیستی بودی .و تو این سن و سالت شاید اگه خیلی مرد می بودی به بچه های مثل خودت خدمت می کردی
  • کدوم اسلام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    50 3
    چطور موقع رشوه دادن و رشوه گرفتن پول نزول دادن و نزول گرفتن پول مفت گرفتن تو ادارجات و کار نکردن و هزار تا چیز دیگه کسی مسلمان نیست و میگین اسلام اون موقع قانون وضع کرده ولی برای زن گرفتن همه مسلمون شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    33 9
    باید عرض کنم من و همسرم با تمام این حرفها به این نتیجه رسیدیم که خدا یکی عشق هم یکی
    • بدون نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      3 5
      اینکه شما به هم وفادارین خوبه. اسلام هم نگفته همه برن چند تا زن بگیرین گفته اگر کسی احساس نیاز کرد و بعد هم تونست عدالت را رعایت کند بعد برود و زن بگیرد. بعضی از قدیمیا هم که چند تا زن داشتند دلیلش این بوده که می رفتن زنای بی سرپرست رو کمک می کردن و برای اینکه این رفت و امد ها شرعی باشه و مردم حرف در نیارن اونها رو محرم می کردن شما چرا همه چیز و جنسی و سیاه و سفید می بینید.
    • ا.کویر IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      5 5
      اسلام هم نگفته همه برن چند تا زن بگیرین گفته اگر کسی احساس نیاز کرد و بعد هم تونست عدالت را رعایت کند بعد برود و زن بگیرد. بعضی از قدیمیا هم که چند تا زن داشتند دلیلش این بوده که می رفتن زنای بی سرپرست رو کمک می کردن و برای اینکه این رفت و امد ها شرعی باشه و مردم حرف در نیارن اونها رو محرم می کردن شما چرا همه چیز و جنسی و سیاه و سفید می بینید. بعضی ها هم هر جا از اسلام به نفعشونه قبول دارن و هرجا که نیست قبول ندارن. مطمئن باشید که راه درست و سعادت اسلام و قران است. که بعد از 1400 سال تازه دارن گوشه هایی از اون رو کشف می کنند.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    12 7
    اگه میخواید مثل غرب بشه ما که از خدامونه هی زن میگیریم طلاقش میدیم اموالمونم نصف نگاه کنید توی کل دنیا همینطوریه مرد هر چندتا که بخواد زن میگیره فقط راهشون متفاوته
  • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    15 38
    باعث بدبختی دنیا زن هست
    • دختر ایرانی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      41 7
      عامل بدبختی دنیا "زن"ِ ؟؟؟؟پس چرا همه آقایون دنبال اینن که هی به تعداد "بدبختی هاشون" اضافه کنن؟!؟!؟!!؟! کسی از آقایون محترم میتونن جواب این سوال منو بدن؟!؟!؟!؟
    • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      23 21
      میتونی زن نگیری!!!! ماشالا تو این دوره زمونه که زنا هم تو خونه کار میکنن هم بیرون خونه هیچ احتیاجی به آقایون ندارن و این آقایان هستند که حتی به خاطر ایجاد رابطه محتاج خانم ها هستند!
    • ذبيح IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      5 1
      واسه اينكه بدبختي و توئون وسختي واسه مرده! مردي كه بدبختي نداشته باشه مرد نيست!!!!!!!!
    • شهاب بيگي IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      9 1
      مردان ايراني نبايد خودشونو با مردمان عرب مقايسه كنند. اين نظره منه! اگه مشكلي نيست لطفاٌ چاپش كنيد.ممنون
  • معین US ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    26 5
    متاسفم برای کسانی که از تمام ایات کتاب خدا ، یک ایه رو گرفته اند و بر روی آن مانور می دن . و چنین رفتار می کنند که گویی تمام ایات خدا را عمل کرده اند و تنها مانده همین. متاسفم برای کسانی که به جای دریافت مفهوم آیه ای در کنار آیات قبل و بعد آن، حکم صادر می کنند. کسانی که تنها به ذکر یک جمله از قرآن ، چند همسری را حکم خدا می دانند و نمی فهمند که " الا الله " کفر مطلق است و وقتی با " لا اله " همراه شود و تبدیل به " لا اله الا الله " شود ، توحید مطلق است. آری ... همان رفتار مخالفان دین که آیات خدا را درباره جنگ در بوق و کرنا می کنند و تعبیر به جنگ طلبی اسلام می کنند بدون آنکه از آیات قبل و بعد آن که درباره دفاع و مفهوم اصلی آن هست، نامی ببرند، امروز گروهی برای هوی و هوس خود چنین میکنند
    • امیر IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      7 0
      جناب معین " الا الله" کفر مطلق نیست بلکه " لا الله " کفر است که معنی آن این است " خدا وجود ندارد" و معنی کلمه " الا الله " یعنی به جز خدا،که معنای مثبت و یا منفی از آن مستفاد نمی شود و فقط در کنار بقیه کلمات معنا پیدا می کند. پایدار باشید.
    • حسین IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
      0 0
      مجید جان لا اله کفرمطلق است. متاسفم کسانی میان نظر می دن که با الفبای دینداری آشنا نیستن. بهتر نیست مسائل اسلامی را به کارشناسان آن بسپاریم. آیا در زمینه های علمی و تخصصی دیگر هم هر کسی نظر می ده و نظر خودش رو آخر حقیقت می دونه!!!!!؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    18 18
    حلال خدا را به دست خود حرام نکنید(قرآن کریم)
    • یه نفر IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      15 2
      کسی نمیخاد حلال خدا رو حرام کنه .میگه از حلال خدا سواستفاده نکن برای تنوع طلبی خودت
  • اصغر چلچله IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    15 16
    اگر مرد حق دارد چند زن بگیرد چرا نباید این موضوع برای زنان قابل قبول باشد ؟ این سوال اصلی زنان است که باید علمای دین پاسخ گو باشند وگرنه جامعه به سمت خطرناکی میرود خصوصا ارتباطات غیر شرعی با توجه به باز شدن وافزایش سطح اگاهی در جامعه از سوی دیگر کم رنگ شدن اعتقادات و قشری بودن ان هم در ما مردان و هم در زنان به این امر دامن میزند عشق دوسویه واقعی باعث تحکیم بنیان خانواده است نه تزلزل ان از سوئی نقش حسادت در زنان غیر قابل انکار است
    • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
      8 0
      فرمودید نقش حسادت در زنان غیر قابل انکاره.اگه همسر خود شما با یک مرد دیگه رابطه برقرار کنه ایا دچار حسادت نمی شید؟من حتی دیدم مرد هایی رو که وقتی همسرشون از یک مرد دیگه تعریف میکنه(مثلا از یک هنرپیشه یا فوتبالیست مرد تعریف میکنه) نسبت به اون مرد حسادت نشون میدن واین رو به وضوح در رفتارشون میبینیم.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    18 25
    راستی یادم رفته بود پس این همه دختر اضافه رامی خوایید چکارشان کنید ؟خوب بذارید اینا که دستشون به دهنشون می رسد چهارتا زن بگیرند و حد اقل فساد بیش از این نشود
    • یه نفر IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      4 2
      منظورت از این که فساد از بین بره اینه که مردا به جای اینکه تو کوچه و خیابون ول بگردن زن بگیرن هی .خب اگه افاده کنه راه حل بدی نیست
    • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      6 2
      نه عزیزم نقل این حرا نیست هر کی بیشتر پول داشته باشه چندتا چند تا می گیره اونوقت جوون بی پول می مونه بدون خونواده
  • یاسی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    27 11
    با خوندن نظرات شما به این نتیجه میرسیم که نسل مردا رو به انقراضه. بعضی از آقایون که حرفاشون بیشتر شباهت به جوک داره قرآن اگر به مردا اجازه ازدواج چندباره داده دقت کنید ببینین چندتا از شما خصلت یه مرد رو دارین و همه حلال و حروم خدارو رعایت میکنید و همین یه مشکل براتون باقی مونده؟؟؟ حضرت علی و پیامبر اگه تعدد زوجات داشتن واسه اینه که مرد بودن. کامل بودن. اینطوری به نسلشون اضافه میکردن. شما میخواین به نسلتون اضافه کنید که چی بشه؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    20 1
    به جای این همه حرف چرا یه جامعه شناس یا روانشناس امار نمیگیره.بره از تمام مردا و زنهاشون امار بگیره ببینه از لحاظ اخلاقی .مالی. تربیت فرزندان موفقیت در کار و زندگی و ... وضعشون چه جوره.بجه های موفقی دارن یا نه.اختلافاتشون چه جوری حل میکنن. بچه ها احترام به والدین میذارن یا نه. امار جواب همه چیزو میده.دیگه هی به روایات و این و اون استناد نکنین
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    27 6
    خاک توسر تان کنند. با این گرانی وتورم مردا تویکیش ماندند چه برسه به چند تا
  • دانیال IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    31 5
    ای خدا مهریه 1370 سکه میدونید چه قره؟؟/؟؟ بیشتر از 1 میلیارد.شما زن ها که رو خودتون قیمت میزارییید ما مردا نریم 2 تا 2 تا بگیریییییییم.
    • یه نفر IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      4 0
      آخه بنده خدا فکر اون نیستی فکر خودت باش .حتمی سفیه (در معنای حقوقی کسی که ارزش واقعی پول رو نمیدونه )هستی .پولتو جمع کن دوره دنیا بگرد
    • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      13 9
      میتونی قیمتش رو بدی برو بگیر. حالا قیمت تعیین کرده اینطوری هستید وای به حال اینکه مفتکی بود
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    17 26
    چرا در 40 ، 50 سال پیش مردها تا چندین زن دائم و موقت می گرفتند و خیلی با خوبی و خوشی و بدون هیچ مشکلی بین زنان در یک خانه زندگی می کردند ؟ حال چرا خانم ها مخالفان امروز و این کامنتها می باشند آیا قبلا با حق و حقوقشان آشنا نبودند ؟ یا اینکه حتی در زمان حضرت محمد نیز همینطور بود و اگر اینطور بود آیا حضرت حق بانوان را بدون آنکه آنان به حقوق خود آشنا نبودند پایمال می نمود؟! لطفا با هم راجبش گفتگو کنیم...
    • یه نفر IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      10 2
      خب شاید نمیدونستند .بحث اینه که تو الان تو 40 یا 50 سال پیش موندی نه اون زمون تکلیفتو میدونستی نه الان .هر حقی یه تکلیفی داره .
    • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      13 3
      کسی اون موقع خوب و خوش زندگی نمی کرد. مجبور بودن به تحمل چون همین مردی که مثلا حق داره بازم به خودش حق می داد که بزنتش. که خرجی بهش نده. کم هم صدای دعوای هووها از خنه ها بلند نمی شد. کم علیه هم توطئه نمی کردن. مواردی هست که همدیگه رو یا بچه های همدیگه رو کشتن. تو دوست داری فکر کنی خوب و خوش بودن مشکل خودته
  • مجید IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    38 4
    اسلام طلاق را هم حلال کرده اما معنی اش این نیست که همه برن طلاق بگیرن در مورد اینکه چند تا زن هم می تونن بگیرن ، همینطوره متاسفانه یکی از دلایل عقب ماندگی ما مسلمانان این است که در اجرای دستورات دین خود عقیده واحد نداریم بلواقع علاقه مند بوده ایم که دین نصفه و نیمه داشته باشیم اما کفار در کفر خود واحد هستند.
  • سروش IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    2 11
    دوستان ارجمند به نظرم جروبحث تو این موارد زیاد کار ساز نیست ما با شرع مسلمانیم وکارامونو از روی شرع انجام میدیم همونیه که باید باشه (تعدد زوجات ) ولی حیف که شرایط اقتصادی اجازه اینو نمیده وگرنه عربای که در همسایگی چند قدمی ما چند تا زن میگیرن چشاشون از چشای ما رنگینتر نیست ما ایرانیها از تموم آدمای دنیا با نزاکتتر وبا شخصیت تریم اینی که همه دنبال اونای دیگه غیر ازمرد وزن خودشون هستن دلیل براینه که نیاز دارن وجوری هم باید این نوع نیاز برطرف بشه ..
    • مه پاره شب IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      0 5
      سروش جان در تایید نظر شما و نیز در کمی به فکر انداختن خانمهای دو آتیشه باید بگم: به نظر شما اون خانمهایی که میان زن دوم میشن یا صیغه میشن چی؟ اونا حتمن مرد هستند آره؟ نه عزیزان اونها خانمهای واقعی هستند که نمی خوان تحت تاثیر القائات از حقیقت دنیا فرار کنن. اگر چیزی که خانمهای اینحا می گن فطری و حقیقی بود نباید هیچ زنی هم زن دوم یا صیغه مردان می شد. پس دست از لجبازی بردارید. اما موافقم که در ایران کیفیت شوهرداری زنان نقش مهمی در ازدواج دوم مردانشون داره.
  • قربانی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    6 1
    لطفا همسرتان (زن ) کورکورانه انتخاب نکنید تا...............!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    17 4
    مردها غلط کردن که تنوع طلبن. اگه اینطوره چرا می رن زن می گیرن؟ همین طوری باشن هرچند وقت یه بار با یکی. این چه توجیه و منطقیه؟ باید قبول کنیم که یه سری از احکام زمان دارن و الان زمانشون تموم شده. اون موقع که چند همسری رواج داشت واسه این بود که یه سپاه 3 هزار نفری می رفت جنگ ، هزار نفر برمی گشتن. دو هزار خانواده بی سرپرست بودن و اگه کسی کمک می کرد هزار مشکل و حرف برای اون زن درست می شد. در ضمن آقایونی که اون آیه تعدد زوجات رو تابلو کردین چسبوندین بالای سرتون و انتظار دارین زنای بدبختتون هم همراهیتون کنن، آیه بعدش رو نخوندین؟ شایدم قرآنتون همون آیه رو داره فقط. نوشته و چون شما نمی توانید عدالت رو برقرار کنید به همان یک زوجه بسنده کنید که به تقوا نزدیک تر است. اینم آیه قرآنه ها.
  • منطق IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    3 13
    خانم هاي محترم يه كمي خودبيني را بگذاريد كنار اگر جواني بخواهد ازدواج كند بخاطر توقعات شما خانمها و مشكلات اقتصادي نمي تواند ازدواج كند و متاسفانه آمار ازدواج پائين آماده و سن ازدواج بالا رفته ، طبق آمار منتشر شده همين الان اگر تمام جوانها ازدواج كنند حدود يك ميليون خانم جوان بدون همسر خواهند بود ، چقدر مي شود جلوي غريزه جنسي را گرفت ؟؟؟ نبايد با اين مسئله احساسي برخورد كرد.
  • زن ایرانی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    14 5
    اگر مرد دیدید سلام مرا برسانید
    • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      0 6
      من دیدم
    • melika CA ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      11 0
      مرد مرد.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    14 3
    اگر مرد دیدید سلام مرا برسانید!!!!!
  • خوشبخت IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    5 0
    اگر بین زن و مرد عطوفت و همدلی وجود داشته باشد اصلا این بحث ها مطرح نمی شود و مردها به این طور مسائل فکر نمی کنند
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    8 0
    توی این کشور هر کس بر مبنای برداشت خودش عمل میکنه دینی و بی دینی و حلال خدا و حرام خدا هم نداره حالا میخواد خوشت بیاد یا میخوای بدت بیاد!
  • ن PL ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    7 19
    سلام.وقتی زنی عرضه زندگی نداشته باشه و نتونه به احساسات مردش رسیدگی کنه خب این وظیفه زن دیگری هست که به احساسات مرد اون زن برسه.من خودم همسر دوم مردی هستم و وقتی همسرم میگه همسر اولش عرضه نداره توی رابطه چاره چیه که زن دوم بگیره؟باافتخار میگم زن دوم هستم و خیلی خوشبختم.
    • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      21 3
      اون مرد اگه خیلی از زنش ناراضیه بره طلاقش بده بعد بره سراغ یکی دیگه. می خواد اونو داشته باشه که به سر و ضعش برسه، غذاشو درست کنه، به بچه هاش برسه بعد این آقا برن واسه خودشون خوشگذرونی. خانم نا محترم زندگی فقط رابطه جنسی نیست که به خاطرش یه زندگی نابود بشه. تو که فکر می کنی الان خیلی واردی و این آقا رو مال خودت کردی و روی ویرونه زندگی یکی دیگه، واسه خودت زندگی ساختی، بدون که به زودی تو رو هم به همین بهانه می ذاره کنار و می ره سراغ یکی دیگه که بیشتر از تو بلده واسش چی کار کنه
    • بدون نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      9 1
      کاش قبل از اینکه انقدر با افتخار در مورد این موضوع صحبت کنی فکر میکردی که چه بلایی سر اون زن بدبخت که تمام عمرو جوونیش رو به پای اون نامرد ریخته اوردی همین شماها هستید که بخاطر پول و .......... زندگیهارو از هم میپاشید مطمین باش که جواب کارت رو به بدترین شکل ممکن میگیری
  • N/-\vid IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    13 1
    چه به سر فرهنگ ما اومده که نبوغ و استعداد مثال زدنی ما محو شده و فکر مردان ما هرجا که باشند و مشغول هر کار که باشند خلاصه شده در ... فکر نمیکنید این مسائل تنها بخشی از زندگی است نه همه آن ؟! و این است فرق ما با ... شاید بهتر باشه نگاهی به کشورهایی مثل ژاپن بندازیم شاید کار ما به جایی رسیده که علاوه بر علم باید در اخلاق هم اونها رو الگوی خودمون قرار بدیم (لااقل در مسائل زناشویی و پیوندهای مستحکم خانوادگی) تاسف بار تر همه اینه که یک سری دین رو خرج امیال شخصی خودشون میکنند انگار که جمله "عرف و شرایط زمانه در اسلام " که از اصول فقه اسلامی است به گوش بعضی ها نخورده .. خیلی نزول کردیم ...
  • ایذه IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    5 14
    به نظر من اصلاً نباید این قانون برداشته شود. چون اون خانومی که دانسته با یک مرد که زن داره ازدواج می کنه هم حق انتخاب دارد. هیچ کس نمی تواند جای دیگری تصمیم بگیرد. این قانون باید باشه و اختیاری هم باشه. هرکس دوست دارد زن دوم بگیرد و هر خانومی هم که دوست دارد می تواند با یک مردی که زن دیگری هم دارد، ازدواج کند.
    • melika CA ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      9 0
      به نظر من زن شما هم حق دارد و حق اوست که بعد از راحت شدن از دست شما با مردی ازدواج کند که زنی دارد چون به نظر می رسد مرد قدر زن اول را خوب نمی داند و زن دوم معمولا خوشبختتر است
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    6 11
    من نمیدونم چرا مردم فکر میکنند از خدا بیشتر میفهمند چیزی که آزاد گذاشته اینها میان تحلیل میکنن که اله بله
  • بابا رضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    6 7
    خدایی بعضی خانمها اینقدر جواهرند که مرد با ازدواج دوم به خودش و آرامشش خیانت کرده اما بعضی هم اینقدر عوضی و ناقص العقل هستند که روز عروسی باید هوو بهشون هدیه داد
  • منصور IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    4 15
    تا قبل از رضا شاه چند همسری در ایران رواج داشت و زنها به هیچ عنوان اعتراضی هم به این قضیه نداشتند و در واقع براساس رهنمودهای دین اسلام که میگفت یک مرد میتونه در آن واحد 4 زن دائمی و بینهایت همسر صیغه ای داشته باشه براین رخداد تابع بودند. رضا شاه که به تبع از آتاتورک در ترکیه قصد اصلاحاتی رو در مملکت داشت که با شد و نشدش کاری نداریم اومد و براساس دین مسیحیت که میگه هر مرد باید یک همسر داشته باشه و تا زمانی که زن فوت نکرده یا طلاقش رو نداده ترکیبی از دین اسلام و دین مسیحیت رو چنان در قوانین ایران نوشت که ازدواجها به تک همسری بیشتر متمایل شد چون گرفتن امضاهای متعدد و بستن مهریه های آنچنانی و ... نشون میداد که باید به همین زنی که با طناب دارن بهت میبندند تا آخر عمرت قانع باشی.
    • بدون نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      0 10
      چند همسری یکی از پایه های آیینهای ابراهیمی است و ربطی به اسلام و مسیحیت نداره. اگه سواد خوندن داشته باشی (که فکر نکنم) و بری و احکام مسیحیت بخونی (لازم نیست که حتما مسیحی باشی) میفهمی که حضرت عیسی بیشتر از حضرت محمد به چند همسری تاکید داشته. هنوز هم کاتولیک های افراطی تک همسری رو نشانه ضعف مرد میدونن.
  • ایرانی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    17 7
    به نظر من اگر در زمان پیغمبر گرفتن چند زن کاری درست بوده و در زمان حاضر با وجود افکار جدید و تساوی حقوق زن و مرد این کار غلط باشد پس می توان به این نتیجه رسید که هرچی از سوی دین گفته می شود الزاما در زمان حال صحیح نسیت...متاسفم برای مرد های کشورم که مانند عربهای کشور های همسایه فکر می کنند و فرهنگ کشور رو به عقب می برند.
  • بدون نام SE ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    14 6
    من صد در صد با چند همسری مخالفم چون آدمی که دنبال تنوع میگرده اصولا نباید ازدواج کنه. ازدواج همه جای دنیا یک ارزش انسانیه که هیچ کس حق خدشه دار کردن اونو نداره. جالبه ما به امیال جنسی به عنوان امیال حیوانی هم اشاره میکنیم، ایا کسی بین حیوان ها که تمام اعمالشون غریزی هست سراغ داره که چند جفت داشته باشن؟ حتی یک حیوان برای جفت گیری با سایر همنوعاش میجنگه و به همین راحتی اونو از دست نمیده. ولی از تمام این نکات بگزریم بعضی از خانوم ها واقعا شورشو بعضی وقتا در میارن...
    • بدون نام IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      1 3
      آره ، يكي اش خروس
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    1 4
    می تونه 46 دقیقه ای باشه
  • اکبر IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    14 5
    به نظر من تشکیل خانواده و صاحب اولاد شدن مسئولیتی سنگین است خصوصا در این زمانه، تصور می کنم عقیده داشتن به تعدد زوجات و عملی کردن آن ، فقط نوعی بهره گیری جنسی است حالا بعضی ها برای رسیدن به این مطلوب ذهنشان ، دست به دامن آیات و احادیث می شوند با حق و ناحقش کاری ندارم ولی در این زمانه چند همسری را دون مردانگی و انسانیت می دانم ، به باور من کسانی که نیازهای جنسی شان را نمی توانند کنترل کنند به مشاوره نیاز دارند. کسانی که پدرند و صاحب دختر ، و آنهایی که پی به ذات خلقت زن برده اند، بهتر می فهمند که زن نه کنیز است و نه مطبخی ، زن همراه و همفکر مرد است ... بزرگش بدارید تا بزرگ بمانید
  • مهدی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    16 6
    زن از همه نظر در محدودیت هستن.مثلا نوع لباس.که فقط مجاز هستند دو نوع لباس بپوشند ودر جامعه ظاهر شوند 1چادور 2مانتومقنعه.آموزشها وفرصتهای شغلی برابری با مردان ندارند حقوق ودستمزدبرابربامردان ندارندحقوق قانونی برابر بامردان ندارند به ردههای بالای سیاسی و اجرایی کشوری نمی رسند. به عنوان نمونه کجا دیده اید که قاضی دادگاه زن باشد.اگر مردی زن یادوختر خود را با بیرحمانه ترین شیوه ممکن بکشد برای او چه مجازاتی در نظر میگیرند؟آیا او راقصاص میکنند؟در مورد طلاق آیا فرهنگ حاکم بر جامعه و قانون اجازه طلاق را به همان اندازه که به مرد داده به زن نیز میدهد؟آیا زن میتواند در هر رشته ورزشی مورد علاقه خود بدون محدودیت های منزجرکننده کنونی فعالیت کنند؟واما جالب اینجاست که دین اجازه خیانت مردنسبت به زن رامیدهد
  • درود IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    2 11
    خانمها و آقایان محترم هر کسی هر کاری به خواد بکنه به شما چه که تعیین تکلیف میکنید
  • رام رام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    3 2
    تو این دوره زمونه زن گرفتن عرضه می خواد چه برسه به تعدد زوجین.ما در قرن 21 زندگی می کنیم نه دوران صدر اسلام در اون دوران دختر جنس بد حساب می شد و حتی تا چند سال قبل از اون زنده به گور کردن دختران مد بوده،ازدواج مجدد کلاَ نمی شه گفت که بد است ولی باید حقی برای زنان نیز در نظر گرفته شود مثلا برای ازدواج مجدد مرد، رضایت زن اول شرط باشد .به نظر بنده باید شرایط ازدواج به مثابه شرایط طلاق گرفتن راحت تر باشد.
    • سهیل IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      0 6
      بسمه تعالی کی گفته در صدر اسلام دخترها زنده به گور میشدند و زن جنس بد محسوب میشده؟اتفاقا زن سالاری مال اون دورانه
  • حسین IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    4 13
    هر نظری که بزرگان ما (پیامبر و حضرت علی) داشتن روی این موضوع ما هم باید داشته باشیم چون اونا حجت های خدا روی زمین بودن و هستن.خلاص (دانشجوی دانشگاه یزد)
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    2 3
    موافقم
  • shaban IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    2 10
    كنكور چيه ديگه الا ن تا ليسانس يعني رفوزه همه دانشگاهها اس ام اس ميزنن پاشو بيا ليسانستو بگير دير شد.بعدشم تو همون كنكور هم در صد قبولي دخترها خيلي بيشتر از پسرهاست.بعدشم با اين وضعيتي كه ما داريم ,تعداد پسرهاي بيكار داره از تعداد دخترهاي بيكار خيلي خيلي خيلي بيشتر ميشه.يعني آقايون و خانومها جاشونو عوض كردن خانومها شدن نان آور خانواده و آقايان وظيفشون شده خونه نگهداري و بچه نگهداري.هرچند در اسلام وظيفه اصلي زن خانه نگهداريه و وظيفه مرد نان در آوردن.بعدشم تعداد جمعيت دخترها از پسرها خيلي بيشتره هر چند با اين وضعيت اقتصادي گراني و بيكاري و توقعات سنگين دخترها غلط ميكنن سراغ يكيشم برن.همون بهتر تا آخر عمر مجرد باشن.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    8 15
    سلام به بعضی از مردها باید اجازه داده بشه چون نیاز دارن شاید زنشون مریض باشه یا زیاد خواه باشن در عین حال متمول باشن خب چه ایرادی داره تکفل یکی رو قبول کنن یکی رو شاد کنن این زنها در این موارد نباس اینقدر خود خواه باشن . این یه واقعیت است اما همه مردا که اینطور نیستن خدارو خوش نمیاد این غربی های از خدا بی خبر از هر کی خوششون بیاد در جا محرم می شن حا لا ما رو گرفتار کردن .
    • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      3 7
      بابا دمت گرم. دمت گرم که با انصافی
    • مريم IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      11 2
      من مخالف اين نيستم كه اين مردا دوباره ازدواج كنن ولي اول زن اولي را طلاق بدهند. از نظر خرجي هم نفقه به عهده اونهاست ولي حداقل از نظر احساسي زن اول مي داند كه ديگر شوهر ندارد اونوقت شايد اونهم از يكي ديگه خوشش اومد خدارو خوش نمياد كه فقط مردا بتونن يكي رو شاد كنن شايد زنها هم تونستن
  • بدون نام DE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    26 11
    کلا زن موجود عجیبی‌ هست!!! ۱- زنها دوست ندارند که شوهرشان زن دوم بگیرد ۲- بعضی‌ از زنها، همسر دوم مرد میشوند بهتر نیست که اول زنها مشکلشون رو با خودشون حل کنند؟؟
    • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      10 3
      دمت گرم
    • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      14 0
      زن ها موجود عجیبی نیستند. بر اساس آمار های سازمان آمار ایران تنها 13 درصد زنان شاغل هستند یعنی یعنی چیزی حدود 80 درصد بیکارند یا از لحاظ مالی وابسته اقتصادی هستند. از لحاظ عرف هم مثل مردان آزادی انتخاب ندارند یعنی مثل شما مردان محترم دست گل دست بگیرن حتی تو 70 سالگی برن خاستگاری بنابراین مجبورن تن به انتخابی بدن که شاید اصلن راضی نباشن. اما ازدواج معنای مهمش دوست داشتن و عشقه! ازدواج دوم بدترین خشونت به زنه چون هر لحظه در زندگی به زن یادآور می شین که هیچ احساسی به او ندارین!
    • بدون نام DE ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      2 0
      حرف شما متین، اول بگم که من خودم با ازدواج دوم مخالفم، ولی‌ چرا زنها خودشون به ازدواج با مردی که زن دارد تن‌ میدن؟!!! به قول خود شما، ازدواج بر پایه عشق می‌باشد، پس وابستگی اقتصادی خیلی‌ در این بحث جایی‌ ندارد. و درباره حق انتخاب هم با حرف شما موافق نیستم، ما همه برای انتخاب شریک زندگی‌ مختار هستیم و اصولاً اجباری در کار نیست.
  • منصور نوین IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    5 15
    اسلام یا همه اش درسته یا همش غلط نمیشه که یه تیکه اش درست باشه و یک تیکه اش غلط. تو قرآن ما که به هزار و یک دلیل تحریف نشده و دقیقا کلمات خدای بزرگه دقیقا چنین حقی به مرد داده شده (البته با شرط حفظ عدالت بین زن ها) و پیامبر ما هم چندین زن داشته مثلا در جایی قرآن میفرماید: (ای پیامبر به همسرانت بگو...) که نشان دهنده همین موضوع است یعنی چه که هرچی از اسلام به نفع زن هاست اونا میپذیرنش و هرچی به ضررشونه رد میکنن مرد حق داره چند تا زن داشته باشه (به شرط رعایت عدالت) خبرآنلاین مدت هاست داری نظرات منو حذف میکنی اگه این بار هم این رو درج نکنی دیگه هیچ وقت به این سایت سر نمیزنم
    • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      1 8
      باهات کاملا موافقم دمت گرم. البته ما توی همه چیز این جوری هستیم.
    • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      11 1
      به قول خودت حق داده...هر حقی که حتمی نیست.هزارتا عامل دیگه هم دخیله مرد مومن
    • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      24 4
      اسلام گفته که مهریه زنانتون رو هر وقت خواستن بپردازید، خودت دادی مهریه همسرت رو یا فقط موقعی که به نفعته قران یادت میاد
  • محمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    21 2
    همه دوستان که کامنت گذاشتن و از چند همسری دفاع کردن؛ یکی رو بگیرید چند تا پیش کش. با این وضعیت اقتصادی نمیشه فکر ازدواج از مخیله آدم عبور کنه. چه برسه به اقدام در موردش
    • بنده خدا IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      1 10
      آقا محمد بحث الان ایران نیست بحث حقوقی هست که زن و مرد دارند و گرنه ما هم می دونیم به لحاظ اقتصادی الان اوضاع چه جوریه من مرد 29 ساله هنوز مجردم و فکر نمی کنم حالا حالا ها ازدواج کنم و حرفم این است که چه اشکالی دارد آن که می تواند دو زن را اداره کند دو تا زن داشته باشد بابا یکی باید جور زنهایی رو که امثال من نمی تونن بگیرن رو بکشن
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    13 3
    تورو خدا بریزین دور این قید و بندهارو غربیها ا - عربها خداوند بما شعورو عقل و احساس داده -هر خواسته ای رو بریزین تو کفه ترازو اینکه از کجا اومده مهم نیست مهم احساس و عقل منه که بهم میگه چکار کنم . اگر زوجی همدیگرو کامل کنند نه مرد نیازی پیدا میکنه نه زن - مشکل از اونجایی پیدا میشه که احساسات روزهای اول ازدواج زیر چرخ دنده های روزمره له میشه به اعتقاد من نمیتونیم یک نسخه برای همه بپیچیم - دستور اسلام همه همنه عرف جامه در اولویت - امر بمعروف و عرف جامعه پذیرای ازدواج دوم نیست
  • سعید007 IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    38 10
    من حالم از مردهای دو زنه بهم میخوره
    • سهیل IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      8 17
      بسمه تعالی آقا سعید.خب حالتون بهم نخوره. اینکه نشد نظر!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    12 0
    مملکت آزاده، هر کی هر کاری دلش خواست میکنه. از هر چی هم بدتون میاد، تبصره کنید و به عنوان شرط زیر برگه عقد بنویسید. اینقدر هم به خاطر قوانینی که این همه در آنها تبصره و کلی گویی است به هم وطنان خودتان بی احترامی نکنید. تمام قواعد را قبل از برقراری رابطه با فردی که میخواهید با آن ازدواج کنید تعیین کنید و همه این قواعد را ضمیمه قباله ازدواج کنید. ژست اعتماد و دوست داشتن هم نیایید. به خصوص که اگر به قوانین و ساز کار آنها اعتماد ندارید.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    10 19
    تا اینجائیکه من میدانم در این دوره برای مرد حق وحقوقی چندان قائل نشدند من خودم همسرم مریض ونازا وصاحب خونه وتوانائی مالیش خوبه بمن اجازه نمیدهد همسر دومی رابرگزینم میگوید اگر همسری دیگر اختیار کردی همه اختیارات مالی را مدعی میشوم بخصوص مهریه کجای دنیا زنی که این مشکل را دارد با اعتماد بنفس توی قانون امروز حرف اول و آخر را میزند ؟ البته من حقوق و درآمدم دو برابر ایشان است فقط مشکل مسکن دارم و این خانم حاضر نیست فرصتی بمن بدهد تا من فرزندی گیرم بیاد .کجای اینکار اشکال دارد که همسر دوم غلط میباشد مگر ما مسلمان نیستیم اگر مروی بر تاریخ پیامبران مان بیاندازیم این کار مقدس و سنت بوده که متأسفانه در کشور ما مشکل دارد باید از حقوق مرد حمایت شود این دو زن بودن در اسلام و مکتب مقدسمان رایج است .
    • بدون نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      20 4
      خودتون رو با پیامبر یکی ندونید ایشون معصوم بودند و بخاطر همین حق و حقوق بیشتری از ما داشتند اگر شما بیمار بودید چنین حقی به ایشان می دادید ؟
    • محمد IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      26 4
      هموطن.اگه قضیه برعکس بود و شما نمیتوانستی بچه دار شوی ، حاضر بودی همسرت همزمان با تو با مرد دیگری هم رابطه داشته باشد ، صرفا به این خاطر که بچه میخواهد...
    • بدون نام MY ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      18 1
      "مشکل مسکن دارم" خیلی جالبه میخواد با امکانات همسر اول بره زن دوم بگیره مهریه اش را هم نده !! میگه قانون اسلامه اگر همسر دوم میخواهی اول حق و حقوق زنت را بده یا حداقل خانه ای برای بردن عروست!!! داشته باش بعد بگو زن میخوام !!! بچه هم شده بهانه این همه بچه بی سرپرست چرا نمیروی یکی بیاری ؟ اگر خانم بچه دار نمیشد خوب بود تو را از منزلش بیرون میکرد با مرددیگری میرفت؟
    • بدون نام GB ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      19 2
      اگه مشکل باردار نشدن از شما بود میزاشتی زنت هم همین کاره شمارو بکنه؟
    • آرش IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      12 0
      خدا وکیلی، جواب بده! اگه مشکل باردار نشدن از شما بود میزاشتی زنت هم همین کاره شمارو بکنه؟
  • فرشته IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    25 5
    انسان فقط یک دل داره و یک دل نمی تونه شریک داشته باشه عدالت فقط مادیات نیست یه دل را هم نمی شه چند قسمت کرد پس یک انسان جه مرد و چه زن نمی تونه چند همسر داشته باشه
    • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      6 12
      آخ که تو چقدر رمانتیکی. از این فال های قهوه هم میگیری؟
    • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      1 8
      ولي يك دل بين چندين نفر( مادر ، پدر،فرزند ، دوست ، ....) تقسيم مي شود مگر اينكه اينها را دوست نداشته باشين !
  • بدون نام KW ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    23 0
    امام حسن (ع)می فرماید آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز مپسند. همین
    • آرش IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      10 1
      احسنت حالا کدوم مردی حاضر میشه زنش بره یه مرتبه دیگه شوهر کنه؟
  • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    2 15
    این فرصت بسیار خوبیه که در باره مسئله به این مهمی تبادل نظر بشود این مورد نباید به این سادگی برچیده شود حتی باید فرهنگ سازی شود چرا همه مدل زندگیشان و مشکلاتشان شبیه هم نیست بایستی مورد به مورد بررسی شود خیلی از زن های تنها نیاز به همسر دارند و حاضرند همسر دوم شوند و خیلی مرد ها بخاطر نازائی همسرشان نیاز به زن دوم دارند چرا بیخودی به این کار بسیار انسانی خط بطلان میکشید نه باید هدفمند شود نه اینکه از روی هوس بازی باشد خیلی از مردها خانمشان مریض و نازا هستند و تواین شرایط براحتی از قانون ومهریه و حق زن بودن حرف میزنند بایستی در این مورد کارشناسی شود و این فرصت ها را از بین نبرد ، یک زن ممکن است سرو سامان بگیرد و به دامن فساد کشیده نشود و یک مرد هم به اهدافش برسد این وظیفه مسئولین است که..
    • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      9 0
      اگه یه مرد مشکل نازایی یا بیماری داشته باشه چی اونوقت شما در مورد رابطه دوم اون زن چی فکر میکنید
    • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      6 0
      دوست عزیز مرد مریض ونازا هم داریم و زن ثروتمند هم داریم.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    4 12
    خانم فرشته ظاهرا از اسلام هیچ متوجه نشده که میخواد با مرد خارجی ازداج کنه.خانوم جان حرامه اسلام یعنی همین رعایت کردن حرام و حلالها شما که به کسی که خلقت کرده احترام نمی گزاری چطور توقع داری که دیگران بهت احترام بگزارن.مشکلتون اینکه فکر میکنید خیلی حقتون توی دنیا خورده شده،شاید کمی درست باشه اما خیلی نیست.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      7 0
      آقای بی نام! تو اسلام گفته حرامه یا تو قانون وحی منزل ایران؟؟!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    13 2
    کنیز یا غلام می شه چند تا داشت از هردو نوع اما همسر هرگز
  • زینب PL ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    18 3
    سلام.به نظر من زنها وقتی ازاول زندگی به مردشون درزمینه اقتصادی کوتاه میایند و مقتصد زندگی میکنند وتوقع ندارند بعدا که همسرشون دبنال هوسبازی وهمسر چندم رفت دلشون برای اینکه توقع نداشتند وکم خرج بودند میسوزه پس باید از همون اول بفکرخودشون باشند و کلی خرج روی دست همسرشون بذارند تا همسرشون نتونه بره سراغ یکی دیگه.وقتی زن با صرفه جویی زمینه رو برای هوسبازی مردش اماده میکنه مقصر خودشه.والبته زن بعدی جبران این صرفه جویی زن اول رو میکنه!!
    • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      2 7
      البته هوس بازی صحیح نیست ولی اگر زنی از نظر سلامتی مشکل داشته باشد و نتواند رسالت خانواده را به پایان برساند تکلیف شوهر چیست آیا حق دارد همسر دوم اتخاب کند وشاید اون زن بخواد با شرایط امروز این زندگی را به مرد تحمیل کند صحیح است؟
  • غمگین IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    10 0
    با این اوضای اقتصادی ما که هنوز یکیشم نتونستیم بگیریم 34سالمه اما واقعا توش موندم.. اما درباره کسانی که میتونن این کارا بکنن بگم این کار اصلا درست نیست.. اما متاسفانه به خاطره شرایط بد اقتصادی ممکنه بعضی از خانمها باش کنار بیان
  • تهمینه PL ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    10 4
    خانمهایی که نگران هستند که همسرشون زن دوم یا چندم بگیره اصلا ناراحت نشوند چون زن دوم و چندم چنان از لحاظ مالی و..مرد روبیچاره میکنه که اگه زن اول خبردار میشد تازه خوشحال هم میشد.این مردها فقط ادای عرضه زن داری رو درمیارن وگرنه خودشون هم روزی هزاربار بخاطر چندهمسری به غلط کردن میفتند اما بروز نمیدهندکه همش دارن خرج میکنن و....امضا زن دوم.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    9 3
    به همین یک دلیل (اجازه مرد برای ازدواج مجدد)، تمامی اسلام زیر سوال می رود. در اینکه ازدواج چندباره دستور اسلام است، هیچ شکی نیست. و از اون جایی که عقل انسان این قانون را قبول نمی کند، کل اسلام زیر سوال می رود. یکی از مشکلات اساسی ما اینه که همیشه می خواهیم قوانین اسلام را توجیه کنیم در حالی که .... .
    • مجید IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      7 3
      مشکل شما این است که خودتان را محور قرار داده اید
    • آرش IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      8 1
      بله من هم موافقم به نظر من بعضی از قوانین اسلام (قران) با توجه به مقتضیات زمانی مکانی خاص وضع (نازل) شده اند به راستی امروزه کدام زن حاضر است شوهرش زن دیگری اختیار کند؟
  • farhad IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    16 3
    به نظر من خیلی از مردها از اجازه ای که در اسلام به مرد داده شده برای داشتن چند همسر سوء استفاده میکنند وهمین رو دلیل و توجیه کارشون میکنند در صورتی که مردی سراغ زن دوم واحیانا چندم رفت نمیتونه به خانواده وفادار باشه و هوس بازی بیش نیست و در قبال اون هم بعضی از زن ها خیانت میکنند و ....خانواده بی خانواده
  • مجید IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    18 4
    خدا تو قران گفته که چند تا زن بگیرین، اگه می تونین بینشون عدالت برقرار کنین! بعدشم گفته که هیچکس نمیتونه عدالت رو رعایت کنه! این یعنی چی؟!! بعد میان میگین که اسلام و شرع گفته
  • بیا(2) IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    13 2
    بیا اینم زن چنتا دوست داری .. مارو فیلم کردید داداش من یه زن میگیری تا 20 سال باید قسط بدی . برید دنبال روابط پنهان مردان و زنان همسر دار باشید که بیداد میکنه بازم حرف حقو پخش نکنید اخه اینجاهم نتونیم حرف بزنیم دیگه کجا بریم
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    12 2
    معنی و مفهوم ازدواج با دوره اسلام فرق کرده این که چند همسری در آن دوره بودنمی توتند ملاک باشه اسلام برای استحکام خانواده است نه برای از هم پاشیدن می توان چند کنیز ویا چند غلام داشت اما نمی توان چند همسر داشت
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    15 0
    99 درصد کسایی که زن دوم می گیرن سر هوس بازی این کار رو می کنن.به نظر من جز در شرایط ضروری نمیشه این کار رو کرد.
    • سهیل IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      3 13
      بسممه تعالی حتی اگر /۰۰۰۱٪ هم بحق زن دوم بگیرند معناش اینه که نباید «ریشه کن شود»
  • بدون نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    2 0
    همه جا خوب بد است. هستند افرادی ک از هر چیزی سوء استفاده میکنند و هستند افرادی که وفادارند. دیدگاه ها مختلف است مهم این است به دیدگاه های هم احترام بگذاریم هر کسی هم اگر کاری کند (حتی مخالف دیدگاه شما) نتیجه عملش با خودش است. انسان (چه زن، چه مرد) مختار است خوب، وفادار و مورد احترام یا بد ....
  • سهیل IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    2 3
    بنام خدا در کلاس کنکور ما تعداد دخترها ۲-۳ برابر پسرهاست.بعد بگید چرا قبول میشن! یک مردی هست داره پولشون رو میده.اونا هم میان کلاس کنکور قبول هم میشن.کجاش عجیبه؟!
    • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      6 0
      اگه حرف سر پوله ،مگه واسه خود مردها پول پیدا نمیشه که خرج کلاس کنکور کنند
  • سهیل IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 16
    بنام خدا من فکر میکنم این زنها برای خودشون هیچ ارزشی قاپل نیستند.حتی اندازه یک لپ تاپ. آدم پول داشته باشه دو تا لپ تاپ میگیره . یعنی واقعا زن اندازه یک لپ تاپ یا یک ماشین هم ارزش نداره؟
    • مجید IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      17 2
      خریدن دو تا لپ تاپم حماقته! چون ادم اگه انسان باشه کارش با یکی ام راه میافته
  • بدون نام NL ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    1 5
    ما میگیم چند تا- تا حداقل یکیش گیرمون بیاد بابا
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    10 2
    این همه دستورات الهی وجود داره چرا خیلی هاش اجرا نمیشه و حتی گفته هم نمیشه ولی بعضی آقایون هوسباز فقط این قانون رو یاد گرفتن این آقایون بقیه فریضه ها رو هم اینطور دقیق هستن
  • ... IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    20 1
    تصویب قانون چند همسری یعنی مشکلات روحی روانی بیشتر برای زنان و به تبع اون کودکان ( نسل بعد ) که باعث مشکلات عدیده ی اجتماعی و فرهنگی بسیار در آینده خواهد شد . حالا هی بگید اسلام اینو گفت فلانی اون گفت ....
  • حمید IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    19 2
    وقعا واسه کسایی که مثل عربها فکر میکنن متاسفم . کسایی مثل شما دارن از قران و پیامبر سوو استفاده میکنن ! زن یک وسیله نیست که هر وقت ازش خسته شدی بری یه نوش رو بگیری یا به قول یکی که نظر گذاشته بود یکی بخوابونی تو صورتش . زن هم یه انسانه . شماهایی که اداعا دارین یک نگاه به نهج البلاغه بندازین یا یه سر به کتابای دکتر شریعتی و همچنین به کتاب زن شهید مطهری یه نگاه بندازید و فقط ادعایه مسلمونی و اسلام به خاطر منافع خودتون نکنید. بس کنید این همه ادعا و حرفهای مسخره رو . مطمئن باشید هیچ زنی راضی این موضوعی نخواهد بود . اره اگه کسی زنش مشکل داره ( هرچیزی ) اون موضوعش فرق می کنه . در غیر این صورت مطمئن باشید یه روز باید جواب رفتارتون با همسرتون رو پس بدید .
  • احمد IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    3 10
    چه اشکالی داره ما پول همسر اول رو میدیم ولی کاری به کار ما نداشته باشید به نظر من اشکال اینجا است که زن ها نمی تونند شوهر دوم کنند.
    • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      5 1
      به نظر من امروزه میتونند
  • منصور IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    4 21
    یه چیز در مورد زنها میگم و ختم کلام : زن از خودش هیچی نداره. هیچی. هرچی هست مثل آیینه است. انعکاس مرد در خودش اسمش میشه زن. مرد خوب باشه زن باهاش خوبه . بد باشه بده درست عین خودش. زن موجود نیست. ز خودش حتی اراده ای هم نداره. سعدی میگه: مشورت با زنان تباهست و سخاوت با مفسدان گناه. با همه این احوال وقتی میبینه جاش داره تنگ میشه از اومدن یکی مثل خودش تا حد جنون پیش میره. علت مخالفت زن با زن دوم اینه که همه چیز رو فقط برای خودش میخواد: شوهر ، زندگی. کاری هم نداره به شوهر خوش میگذره نمیگذره ازش راضیه راضی نیست. فقط میگه به من خوش بگذره کافیه. زن خودخواه ترین موجود دنیاست و اسرار شما رو تا وقتی باهاش خوبید حفظ میکنه و بعد برای هر غریبه ای میگه حتی اگه 20 سال قبل انگشت تو دماغتون کرده باشید.
    • ... IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      15 2
      تو مثلا فکر می کنی خیلی کارت درسته و همه چی تمومی چون فقط مردی !! بذار بهت بگم از همین چار خط حرف زدنت ، که تو یه موجود پوچی که احتمالا محیط مردسالار اطرافت بادت کرده ! ازاونایی که ما بهشون میگیم طبل توخالی !! حالا برو با مردونگیت خوش باش ...
    • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      8 0
      تو از خودت چی داری ؟از حرفهات میشه فهمید!!!
    • ملیکا CA ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      10 0
      یادت بیاد خواستگاریت.تمناتو گریه زاریت.هر سنگ گذاشتم جلو پات.بازم تو پا گذاشتی پیش.یعنی می خوامت کم و بیش.گفتم که مهر من طلاست.عشق تو تنها ادعاست.گفتی می خوامت تا ابد .تقدیمت این گل وسبد.گفتم که مهر من بالاست.:عیبش چیه خواست شماست.گفتم که این یعنی قبول؟گفتی گور هر زر و پول.گفتی که دنیای توام .اول و عقبای توام.حالا چرا فراموشی.می ترکی با چراغ موشی؟ تا بله گفتم وا زدی.مهریه خواستم جا زدی.مگه که شرط عقد نبود.نداشتی ؟شرط عقل نبود.بیخودی سرصدا نکن.فهم و ادب رها نکن .اگه تو مالت شد فنا.من همه چیزم به خدا.
  • علی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    4 6
    اگر مردی به علت بی توجهی همسرش به علت عدم محبت به علت خستگی بعد از کار عدم هماهنگی با شوهر در امور زندگی تهمت زدن پول پرستی عدم توانایی جنسی اخلاق بد برخورد زشت نرسیدن به فرزندان و.............سال ها بااین موجود زندگی کند پس این مرد ایدآل وخوبی است .؟؟؟/؟ بهتمام مردانی که اول راهند مگوییم تحمل نکنید چرا که دراسلامحلال است ازدواج مجدد شما دیگر جوان نخواهید شد از نظرمد یکزن اگر هیچ نداشته باشد روی ویلچر باشد ولی با محبت کافیست
  • بدون نام KR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    3 0
    در مورد عدالت بین همسران هم دو آیه در قرآن داریم که ظاهرش متناقضه همونطور که اشاره کردید: آیه ی 3 سوره ی نساء که می فرماید اگه می تونید عدالت رو برقرار کنید، اجازه دارید تا 4 همسر بگیرید. آیه ی 129 همون سوره که می فرماید هرگز نمی تونید بین همسرانتون به عدالت رفتار کنید. از امام صادق(ع) روایت شده که ایشان منظور خداوند از عدالت، در آیه اول را عدالت در نفقه (خرجی و...)، ذکر فرموده و منظور از عدالت در آیه دوم را عدالت در محبت (وسائل الشیعة ج21 ص345)
  • امیر IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    8 1
    دوستان تو این شرایط اقتصادی و اجتماعی ازدواج اول هم مشکل هست چه برسه به ازدواج دوم.ازدواج و خانواده مقدس هست اما حیف که داره جاش به طلاق ومجرد بودن میده.مخارج زندگی و انتظارات خیلی بالاست خانوما اولش چیزی نمیخان اما بعدش.......
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    15 2
    اگه زن اول مشکل داره خب اول طلاقش بده بعد برو زن دیگه بگیر .. مردا کلا مشکل دارن مشکل از زن نیست نه به فکر بچه هاشونن .. نه زنشون و نه حتی خودشون!
  • طاهره IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    6 8
    چند همسری چه اشکالی داره؟ اگر تمکن مالی اقایون تا حدی بالا باشه که بتونن مستخدمانی برای خانوممشون بیارن و تمامی آنچه که در قران و شرع برا خانوم ها در نظر گرفته شده خدمتشون تقدیم کنند و حقوق متقابل همسر داری رو بجا بیارن چرا که نه؟! قابل توجه تمامی دوستان که قوانین اسلام 1400 سال پیش وضع شده ،زمانی که زن حتی حق زنده موندن رو هم نداشت و مادر پسر بعد از مرک پدر جز میراث و مایملک پسر محسوب میشد. اگه چند همسری اقایون به تنوع طلبی اونها مربوط میشه چرا به این دید نگاه نمیکنن که اجزا جامعه هدف اونها در واقع تفاوت چندانی با هم نداره و نوع نگاه ابزاری اقایون نسبت به 1400 سال پیش جاهلیت اعراب تغییری نکرده که هیچ باید بگم که سطح انسانیت تنزل پیدا کرده!
  • طاهره IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    15 0
    در سنت هم حضرت رسول تا مرگ خدیجه همسری اختیار نکرد و حتی علی (ع).بجای این جنگها به کیفیت زندگی ها نگاه کنیم.ناتوانی و عدم اگاهی زوجین و نگاه ابزای و جنسی و کارفرمایی حقیقت زندگی رو نابود کرده!نرینه ومادینه در همه جانداران وجود داره!هنر همسران در هــــــــــــم سریه!یه نگاهی به زندگی علی (ع) وفاطمه (س) ادب همسر داری رو بهمون یاد میده!چه خانوم های محترم چه آقایون شریف
  • امیر IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    3 8
    بسمه تعالی اسلام به خود ی خود ندارد عیبی هر آن عیب که هست از مسلمانی ماست . به نظر شما همه ما فلسفه ازدواج دوم را می دانیم؟ از آمار زنان بی سرپرست و کودکان یتیم با اطلاع هستیم ؟ قدرت و مهارت اداره زندگی توسط مرد وزن را می شناسیم؟ به نیازهای عاطفی مردان و زنان توجه داریم ؟ تفاوت جنسی زن و مرد از نظر فیزیکی روحی وروانی و آسیب پذیری هر دو جنس را می دانیم ؟ سو ء استفاده های رفتاری زن ومرد را متوجه هستیم و... همه اینها موضوعاتی است اصولی ، که اسلام به طور جامع و کامل آن را دیده و قانون خدائی وضع کرده است .
  • ایران US ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    10 0
    در جهان تنها یک فضیلت وجود دارد و آن آگاهی‌ است. و تنها یک گناه و آن جهل است.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    13 1
    مطلق خوب وبد وجود نداره این مهمه که از هر قانونی چجوری استفاده بشه متاسفانه تو جامعه ی ما انقدر ظرفیت ادما والبته بیشتر مردا پایینه که این قانون رو بهانه کردن تا هوس بازیهای خودشون رو توجیه کنند مردیکه به بهانه ی نازایی و بیماری زنش دادمیزنه که منم باید زندگی کنم ایا اگه مشکل از خودش بود بازهم این حق رو به زنش میداد که به فکر یه ارتباط دوم باشه؟ چرا فکر میکنن که همیشه زنه که باید بسوزه وبسازه؟ مردی که به راحتی اب خوردن به زنی که چند سال با همه چیز زندگیش ساخته خیانت میکنه و به دنبال خواسته های دل خودش میره بدون اینکه فکر کنه چه بلایی سر زن و بچش میاره لایق زندگی مشترک نیست ولی بیشتر خانمها بخاطر مسایل مادی خودشون رو مجبور می کنن که با بدترین شرایط بسازن و همین مردها رو پررو میکنه
  • آرش IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    10 5
    «حداقل فساد بیش تر از این نشود؟؟» این چه حرفیه؟ از این حرف شما میتوان استباط کرد که شما به زن فقط به عنوان یک کالا نگاه میکنید! به نظر من در کشورم ایران تعداد مردانِ فاحشه (مفسد) خیلی بیشتر از زنان مفسده است به نظر شما زنی که شوهر نکرده ، بعد از مدتی فاسد می شود یا فساد ایجاد می کند؟ آیا حضرت مریم را میشناسی؟ من یه پیشنهاد بهتر برای جلوگیری از همه گیر شدن فساد دارم ؛ اینکه بزنیم چشمهای همه مردها رو کور کنیم تا به زنها نامحرم نگاه نکنن؟ به نظر شما منطقیه؟
  • علي IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    2 15
    كساني كه با ازدواج دوم مخالف هستند اكثرا زنهاي هستند كه شوهر دارند و زني راكه شوهر ندارد را درك نمي كنند ،مثل نگاه هاي سنگين خودي و غير خودي ، عدم تمكن مالي .... واز همه مهمتر نيازهاي روحي و جسمي يك زن . كسي كه مخالف هست آيا پيشنهادي غير از كار حرام دارند و آيا اگر زني با يك بچه وبدون پشتوانه مالي و نيازهاي روحي و جنسي بايد اگر فرصت يك ازدواج سالم باشد را رد كند البته شايد عده اي بگويند با مردي ازدواج كند كه زن ندارد كه من ميدونم شما هم ميدانيد كه اگر چنين مردي با شد باز هم به سراغ دختر ميرود حتي زن مرده ها و طلاقي ها ،
  • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    3 1
    اقای ارش چه عجب بین اقایون بالاخره یک انسان پیدا شد