بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، نقشه راه همه مسوولان فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، کتاب را زیربنای تمدن دانست و گفت: بیانیه گام دوم رهبر فرزانه انقلاب، نقشه راه همه مسوولان فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، احمد ریواده در آیین افتتاح رویداد ملی جام باشگاههای کتابخوان کودک و نوجوان به میزبانی سمنان هشتمین پایتخت کتاب ایران افزود: یکی از مهمترین ماموریت هایی که برای جوانان تعریف شده است شکل دادن به تمدن نوین ایرانی اسلامی است و کتاب زیربنای این تمدن است.

وی، با تبریک مجدد انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران به سابقه فرهنگی و آموزشی این خطه اشاره کرد و گفت: استان سمنان با داشتن ۴۹ واحد دانشگاهی و اینکه ۲۵ درصد از جمعیت این استان را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند و شرایط فرهنگی نشان دهنده این است که انتخاب سمنان به این عنوان انتخاب شایسته ای بوده است.

وی در ادامه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۵ به استان سمنان و بیان ویژگی های سه گانه ایشان در خصوص این استان (تدین، دانش پژوهی و هوش و استعداد وافر) گفت: این تعاریف بیانگر اهمیت و جایگاه فرهنگی و تمدنی استان سمنان را می رساند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بر ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان تاکید کرد و گفت: ویژگی های این استان و رسالت واقعی برای ارتقای زمینه های فرهنگی، مسوولیت نهادها و سازمانهای فرهنگی را در این خصوص سنگین تر کرده و باید در این زمینه تلاش و فعالیت بیشتری صورت گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =