محمد خاتمی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، یادداشتی را با یک روز تاخیر منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، او در این یادداشت نوشته است: دیروز 16 آذر بود و شاید این اولین شانزده آذری که غریبانه و مظلومانه گذشت درحالیکه 16 آذر به راستی "نماد" جنبش عدالت‌خواه، استقلال‌طلب و استبداد ستیز و پیشرو دانشجویی است. نگوییم که عظمت و درخشندگی عاشورا، 16 آذر را کم سو کرد که البته عاشورا واقعه دوران ساز تاریخ و مظهر سربلندی انسان، به خصوص انسان خداپرست و آزادی‌خواه و عدالت‌طلب و ستم سوز است و با هیچ واقعه‌ای قابل مقایسه نیست ولی 16 آذر نه در برابر عاشورا که الهام گرفته از آن و در واقع در امتداد آن بود و این روز بزرگ "16 آذر" اگر هم مصادف با واقعه بزرگی بود، رسم بزرگداشت آن چند روز زودتر یا دیرتر فرو‌گذاشته نمی‌شد.
رئیس جمهور پیشین با بیان اینکه «برای این بنده کوچک خدا نیز افتخار بزرگی بود که چه در دوران مسئولیت رسمی و چه پس از آن با 16 آذر و دانشجویان عزیز تجدید عهدی داشتیم» ادامه داد: حتی با وجود محدودیت‌ها با پیامی و کلامی به واسطه این افتخار را از دست نمی‌دادم و شاید امسال هم ناراحتی کوچکی که به هرحال سخن گفتن مرا دچار اختلال کرد بی تاثیر در ماجرا نبود. سخن و کلامی که مدتها است که لطف مدعیان دوستی انقلاب و اسلام انعکاس آن را محدود و در بعضی جاها ممنوع کرده است.
خاتمی با اعتقاد بر اینکه 16 آذر، با هیچ بهانه و توجیهی نباید مورد کم توجهی به خصوص از سوی دانشجویان عزیز قرار گیرد، از عزلت نشینی دانشجویان و انجمن‌هایشان، ابراز تاسف کرده و افزوده است: آیا این وضع به کام و مراد آنها نیست که نه نظام را می‌خواهند و نه اسلام را و نه ایران را؟
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =