چادرخوابی در این استان ممنوع شد/ نظارت بر چادرها بجای قیمت‌ها

مسئولان دولتی به جای اعمال نظارت بر قیمت‌ها و حتی تلاش برای کاهش آن ها، با چادرزنی و برپاکنندگان آن برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین،چادرخوابی مسافران در استان های گردشگرپذیر به ویژه مازندران یک معضل اساسی در ایام تعطیلات به ویژه نوروز محسوب می شود که دلیل اصلی آن را فقط باید در گرانی های سرسام آور اجاره سوئیت یا حتی اتاق محقری برای استراحت یافت،این در حالی است که در چنین شرایطی، مسئولان ذیربط تصمیم گرفته اند از این پس به جای اعمال نظارت بر قیمت ها و حتی تلاش برای کاهش آن ها، با چادرزنی و برپاکنندگان آن برخورد کنند.

‌ اطلاعات در گزارشی نوشت:مازندران یک میلیون و ۲۵۰هزار تخت در مراکز اقامتی دارد که شامل هتل، ‌متل، ‌مسافرخانهو ‌بومگردی به عنوان ظرفیت اقامتی رسمی به شمار می روند و در کنار این بخش از ظرفیت اقامتی رسمی، ‌ظرفیت اقامتگاهی غیر رسمی هم که ظرفیت آنها فراتر از ظرفیت مراکز اقامتی رسمی بوده،برخوردار است .

با وجود این ظرفیت های موجود اما در ایام مختلف سال به ویژه تعطیلات آخر هفته و یا تعطیلات رسمی و عید نوروز چادرهای مسافرتی همچون قارچ در گوشه و کنار خیابان ها، ‌کوچه ها و پارک های داخل شهرهای مازندران سر بر می آورند که این نوع شیوه شب گذرانی اصلا سنخیتی با اصل موضوع چادرخوابی طبیعت گردان ندارد و "گرانی"‌ فاکتور اثرگذار در استفاده از چنین شیوه نامتعارف اقامت چند شبانه روز مسافران در این استان است.

پیش از این به نقل مسئولان ارشد مازندران خبری مبنی بر این که ممنوعیت چادرخوابی مسافران در مازندران در ایام نوروز منتشر و در ادامه به عنوان یکی از مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده نشست ستاد اجرایی خدمت سفر اعلام شد.

در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران این موضوع مورد بحث و تبادل نظر از سوی مسئولان امر قرار گرفت که خروجی آن ممنوعیت چادرخوابی مسافران در استان بود. البته این تصمیم با خود پیوست هایی به همراه داشت که از جمله آن ها، فراهم کردن امکانات اقامتی مسافران از سوی نهادها بخشی بود.

در آستانه سال جدید این پیوست محقق شده است و هر یک از ادارات و نهادهای مازندران برای این منظور پا پیش گذاشتند و هر آنچه از ظرفیت اماکن اقامتی در اختیار دارند را در ایام تعطیلات نوروز در اختیار مسافران قرار می دهند و در برخی اماکن هم این اقامت های شبانه بدون هزینه برای مسافران خواهد بود.
با توجه به پای کار آمدن نهادها و ادارات برای در اختیار گذاشتن ظرفیت اقامتی خود به منظور اسکان مسافران نوروزی پیش بینی کارشناسان و مسئولان بیانگر آن است که سال جدید پایان پدیده ناهمگون چادرخوابی در استان خواهد بود.

اظهارات یک مسئول استانی

مدیر کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی استان مازندران گفت: با مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران هر گونه چادرخوابی مسافران در اماکن عمومی همچون پارک ها، ‌خیابان ها و میادین ممنوع است.

حسین ایزدی افزود:‌ چادرخوابی فقط به شرط برپایی چادر در اماکن تعیین و اعلام شده آن هم به مدت زمان محدود امکانپذیر بوده که برخی از این نقاط شامل پارک های جنگلی است.

وی ادامه داد:‌ با توجه به پیش بینی حضور میلیونی مسافران نوروزی در مازندران و جلوگیری از کمبود مکان اقامتی تمهیدات لازم اندیشیده شده است که از آن جمله هماهنگی های انجام گرفته با ادارات برای در اختیار گذاشتن اماکن اقامتی آن ها است.مدیر کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی استان مازندران گفت: برای همین منظور اداره کل اوقاف و امور خیریه استان حدود ۸۲۰سوئیت و خوابگاه را برای اسکان و اقامت مسافران در نظر گرفته است.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1883977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =