خبرگزاری مهر نوشت:

 فرماندار شهرستان لامرد آمار مصدومان زلزله لامرد را 12 نفر اعلام کرد. محمود صفری در رابطه با آخرین وضعیت زلزله شهرستان لامرد گفت: این مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند. در این زلزله به منازل مسکونی خسارتهایی از قبیل خرد شدن شیشه ها وارد شد.
فرماندار شهرستان لامرد تصریح کرد: زلزله امروز در بافت قدیمی شهر نیز خسارتهایی از قبیل خرد شدن شیشه ها و غیره وارد کرد. از زمان وقوع این زلزله تاکنون 11 پس لرزه در شهرستان لامرد به وقوع پیوسته و همچنان ادامه دارد. صفری تصریح کرد: در حال حاضر تمام نیروهای امدادی از قبیل آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و غیره آماده باش کامل هستند.
از ساعت شش صبح جمعه دو زمین لرزه در مقیاسهای 3.8 و 4.9 ریشتر شهرستان لامرد را لرزاند. مرکز این زمین لرزه در بندر مقام استان هرمزگان بود.

 

پارسیان همچنان می لرزد/ بازار داغ شایعه زلزله مجدد

وقوع پنجمین زمین لرزه در شهرستان پارسیان موجب شده است تا مردم شهرها و روستاها همچنان در خیابانها حضور داشته باشند و به خانه های خود برنگردند.
زمین لرزه ای با قدرت 3.9 دهم در مقیاس درونی زمین ساعت 12 و 16 دقیقه و 36 ثانیه برای پنجمین بار شهرستان پارسیان را لرزاند.
تا پیش از این، زمین لرزه هایی با قدرت 3.8، 4.9، 3.4 و 3.4 در ساعات 6 و 13 دقیقه، 6 و 53 دقیقه، 7 و 4 دقیقه و 10و 12 دقیقه صبح جمعه شهرها و روستاهای پارسیان و قسمتی از شهرهای استان فارس را به لرزه در آورده بود.
اولین زمین لرزه صبح جمعه با قدرت 3.8 ریشتر در ساعت 6 و 13 دقیقه بندر مقام در غرب هرمزگان موجب شد تا برخی از مردم شهرها و روستاهای شهرستان پارسیان سراسیمه به کوچه ها و خیابانها بیایند.
وقوع زمین لرزه 4.9 دهم در مقیاس درونی زمین که بزرگترین زمین لرزه امسال در هرمزگان به حساب می آید موجب شد تا اکثر مردم شهرها و روستاها وحشت زده و سراسیمه به کوچه ها و خیابانها هجوم بیاورند و تا ساعت 12 ظهر که پیگیری آخرین اخبار زمین لرزه ادامه داشت خانواده های پارسیانی در کوچه و خیابانهای پارسیان حضور داشتند.
رواج برخی شایعات در مورد قوع زمین لرزه بزرگ دیگر در پارسیان باعث شد تا خانواده های پارسیانی تمایلی به بازگشت به خانه های خود نداشته باشند و در پارکها و خیابانها حضور داشته باشند.
بر اساس شواهد و گفته های مسئولان محلی شهرستان پارسیان قسمتی از دیوارهای منازل مسکونی که مقاوم سازی نشده بودند در بافتهای فرسوده شهری و برخی از منازل مسکونی قدیمی روستاها ترک خورده است.
مجید صفایی معاون فرماندار شهرستان پارسیان با بیان اینکه خوشبختانه این زمین لرزه ها خسارتی در بر نداشته است، عنوان کرد: تا کنون گزارشی از خسارتهای احتمالی نشده است. وی با بیان اینکه این زمین لرزه هیچگونه خسارت جانی نداشته است، بیان داشت: بخشداران و دهیاران در محلهای وقوع حادثه حضور دارند.
همچنین محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: دو نفر به دلیل ترس و وحشت در پارسیان به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند و تا ساعت 12 و 30 دقیقه جمعه هیچگونه گزارشی از خسارتهای جانی گزارش نشده است.
در حالی که مرکز وقوع زمین لرزه در استان هرمزگان مخابره شده است اما گزارشات حاکی از آن است که 12 نفر در شهرستان لامرد دچار مصدومیتهای سطحی شده اند و به منازل مسکونی در بافتهای فرسوده خسارتهای اندکی وارد شده است.  

 

آرادان در گرمسار لرزید

فارس نوشت: زلزله‌ای 3.3 ریشتری حوالی آرادان از توابع استان سمنان را لرزاند. زلزله‌ای نسبتا بزرگ حوالی آرادان از توابع استان سمنان را لرزاند. این زمین‌ لرزه در ساعت چهار و 42 دقیقه و 50 ثانیه صبح امروز به وقت محلی رخ داده است. شدت این زمین‌لرزه 3.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است. این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 34.69 درجه و طول شرقی 53.00 درجه ثبت شده است. این زمین‌لرزه در 78 کیلومتری آرادان، 85 کیلومتری گرمسار، 88 کیلومتری سرخه و 183 کیلومتری تهران رخ داده است. این زمین‌لرزه در عمق دو متری زمین رخ داده است. وقوع این زمین‌لرزه را شبکه لرزه‌نگاری سمنان وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است. 
 47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی برزو IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    13 1
    با سلام-با وجود رخ دادن زلزله های پی در پی و گاها شدید تا حد 4.9ریشتر فرمانداری و حلال احمر شهرستان لامرد هنوز از دادن چادر مسافرتی به عموم خودداری میکند و شرایط را نرمال و بی خطر میخواند این در حالیست که به دلیل هجوم مردم برای خرید چادر مسافرتی میتوان به طور کامل گفت دیگر چادری در سطح شهرستان یافت نمیشود آیا این وظیفه ی مقام های مسئول نیست که ابن مهم را تهیه کنند تاعموم از خطرات ناشی از زلزله در امان باشند و نوش دوباره همان قضیه ی نوش دارو بعد از مرگ سهراب نشود
  • بدون نام GB ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    2 1
    واقعا بی مسئولیتی هم حد و حساب دارد.اقایان به اصطلاح مسئول حوادث غیر مترقبه آیا زن و بچه شما هم مانند بقیه بدون چادر و ...وبا این همه ترس ووحشت به سر میبرند.امید وارم که لااقل در سایت ها وروزنامه ها دیگه مانور ندید که ما ال کردیم ،بل کردیم .
  • فرشاد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 1
    خداییش به این نمیگن مسئولیت روزی 5 الی 6 بار داره لامرد زلزله میاد ولی هنوز مسئولین میگن وضعیت نرمال و بی خطر است همه تو این سرما تو چادر مسافرتی دارن زندگی میکنن . مسئولین یکم چشماتون رو باز کنید ببینید وضعیت نرمال هست یا نه؟
  • جعفر IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    1 1
    شنیده ایم کفن وتابوت فراوانی جهت استقبال از زلزله به شهرستان لامرد ارسال شده است.با تشکر فراوان از اینده نگری مقامات بالا
  • سجاد IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    3 2
    بخداما چه گناهي كرديم آپارتمان نشينيم ميريم هلال احمر ميگيم چادر ميخوايم ميگن. بايد خونتون خراب بشه تاچادربهتون بديم هيچكي هم جواب درست نميدهر
    • سید علی US ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
      0 0
      خوب آقای سجاد چادر می خوای برو بخر مگه کسی جلوتو گرفته؟ اون چادرا مال کسانیه که ندارن می فهمی؟ تو که آپارتمان داری نمی تونی یه چادر بخری همش 25000 تومنه. اه ....
  • رضا IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    2 2
    تا ما زنده هستیم چادر نمیدن برای ما کفن آوردن
  • مشزی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    3 2
    زن و بچه های شما الان راحت خوابین جای گرم ولی زن و بچه ای ما تو سرما خوابیدن یک روزی همین بلا سره خودتون میاد که بدونید
  • شهروند DE ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    1 1
    چرا حلال احمر به مردم چادر و امکانات دیگر نمیدهد چرا فرمانداری از مردم حمایت نمیکند؟؟؟؟!!!!!!
  • علامرودشت وطنم IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 4
    چقدر حق علامرودشت رو ضایع میکنید حقفتونه بلا سرتون بیاد
  • محمد رضا IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    1 1
    حلال احمر به ما میگه تا 70درصد خونه تون خراب نشه بهتون چادر نمی دیم اون موقع بهتره بهمون کفن بدین نه چادر