یک پژوهشگر شناخته شده موسیقی درگذشت/ مرگ در انزوا

محمد جواد بشارتی از پژوهشگران و کارشناسان شناخته شده حوزه موسیقی نواحی ایران طی روزهای گذشته در سکوت خبری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرآنلاین، پیمان بزرگ‌نیا از پژوهشگران و محققان شناخته‌شده حوزه موسیقی نواحی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تایید خیر درگذشت محمدجواد بشارتی بیان کرد: متاسفانه باخبر شدیم محمد جواد بشارتی از کارشناسان و پژوهشگران شناخته شده حوزه موسیقی نواحی ایران ظهر روز چهارشنبه بیست و سوم اسفند بر اثر عفونت کلیه در یکی از بیمارستان‌های شهر یاسوج و در سکوت کامل خبری دار فانی را وداع گفته است. پیکر این هنرمند نیز ظهر روز پنجشنبه بیست و چهارم اسفند در آرامستان یاسوج به خاک سپرده شد.

وی درباره پیشینه فرهنگی هنری مرحوم محمد جواد بشارتی توضیح داد: محمدجواد بشارتی یکی از پژوهشگران و آهنگ‌سازانی بود که در دهه ۸۰ نقش بسزایی در معرفی موسیقی نواحی در جشنواره‌های موسیقی فجر و نواحی کرمان داشت. وی مدتی در رادیو فرهنگ خدمت کرد و چند آلبوم در زمینه موسیقی بویراحمد به خوانندگی ملک مسعودی و همچنین موسیقی منطقه بلوچستان کار کرد. این هنرمند و پژوهشگر فقید در دوره‌هایی که محمدرضا درویشی مسؤولیت محتوایی جشنواره موسیقی نواحی را به عهده داشت یکی از همراهان همیشگی او بود و در چند دوره نیز مسؤولیت‌هایی را به عهده گرفت.

بزرگ‌نیا بیان کرد: مرحوم بشارتی متولد سال ۱۳۵۱ شهرستان سپیدان استان فارس بود. وی پس از طی مراحل ابتدای یادگیری موسیقی نوازندگی سنتور را انتخاب کرد و پس از آن تحصیلات تکمیلی خود را در رشته موسیقی دانشگاه هنر به اتمام رساند. وی پس از مدتی که در تهران مشغول به فعالیت‌های مستمری بود سرانجام به یاسوج بازگشت و در این مدت چندان فعالیتی در عرصه موسیقی نداشت. شرایطی که موجب آزردگی خاطر بسیاری از پژوهشگران عرصه موسیقی شده و بسیاری از آن‌ها به دلیل کمبود توجه، فعالیت‌های خود را رها می‌کنند. به هر ترتیب امیدوارم شرایط از این پس به گونه‌ای باشد که از زحمات و تلاش‌های هنرمندان و پژوهشگرانی چون مرحوم بشارتی بهره‌مند شویم.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1884718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =