۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
خرید چای ایرانی با رنگ و عطر فوق العاده

چای ایرانی طرفداران بسیار زیادی را در ایران و سایر کشورها داشته و به دلیل آب و هوای فوق العاده ای که در استان گیلان داریم، عطر و طعم فوق العاده ای به شما القا می کند.

چای ایرانی نهفته از دل طبیعت است و کاملا طبیعی و ارگانیک است. چای ایرانی خواص بسیار زیادی را داشته و به دلیل طعم فوق العاده و همچنین خواص بی انتهایی که دارد، طرفداران بسیار زیادی در ایران دارد. علاوه بر این چای خواص بسیار زیادی را داشته که در نمونه ی ایرانی یافت می شود. نکاتی در مورد چای و خرید چای وجود دارد که با دانستن این موارد، خرید خوبی را تجربه می کنید.

چای بهاره بخرید

یکی از نکاتی که باید در مورد خرید چای سیاه ایرانی به آن توجه لازم را داشته باشید این است که چایی که خریداری می کنید، حتما کیفیت بالایی داشته باشد. این کیفیت یکی از الزاماتی که همراه خود دارد این است که چایی باشد که در فصل بهار برداشت شده باشد. چایی که در فصل بهار برداشت شده باشد، از میزان کیفیت خیلی بالایی برخوردار است . چایی که خریداری می کنید، باید در همان سالی که تولید شده باشد که خریداری می کنید.

چای بهاره از میزان کافئین بالاتر و همچنین میزان رنگ بیش تر و عطر و طعم بهتری نسبت به چای ماه های دیگر که در پاییز و زمستان کشت می شود، دارا است. چای بهاره به دلیل بارش هایی که در فصل بهار رخ می دهد و همچنین هوای بسیار خوبی که رطوبت مناسبی را برای برگ های چای فراهم می کند، چای خیلی مرغوب تری را به شما ارائه می دهد.

چگونه چای پارسال را از چای امسال تشخیص دهیم؟

مشخصه این که چایی که خریداری می کنید، کشت امسال است و کشت پارسال نیست، این است که چای که می ماند، به تدریج خاصیت رنگ خود را از رنگ مشکی به رنگ قهوه ای سوخته تغییر می دهد. پس برای تعیین این که چایی که خریداری می کنید، چه کیفیتی دارد و امساله است یا خیر، به برگ های چای دقت کنید. برگ های چای به تدریج خاصیت تردی خود را از دست می دهند، بعد از گذشت زمان خاک چای شما زیاد می شود. بالارفتن خاک چای مساوی است با زنگ خطر پایین آمدن کیفیت چایی که خریداری می کنید. چایی که بهاره باشد، طعم گسی داشته و تلخی خیلی کوتاهی به شما القا می کند.

چند نوع چای شمال موجود است؟

چای شمال به رده های چای ممتاز، چای شکسته و چای قلم در بازار موجود است. اگر بخواهیم در مورد تفاوت های ظاهری این سه مدل با یکدیگر بحث کنیم، چای ممتاز در ابتدا ریز و بدون هرگونه چوب است. چای قلم، چایی با تکه های ساقه ی چوب برگ های چای است و چای شکسته نیز برگ هایی بزرگ تر از چای ممتاز داشته و هر سه طرفداران خاص خود را دارند.

رتبه بندی چای قلم، ممتاز و شکسته از نظر رنگ دهی

از نظر رنگدهی، چای ممتاز، بیش ترین رنگ را در میان دو چای دیگر داشته و طعم گسی را نیز به همراه خود دارد. چای شکسته نیز در رده ی دوم رنگدهی قرار می گیرد و رنگ کم تری را از خود پس می دهد. چای ممتاز نیز در رده ی سوم قرار می گیرد و طعمی همانند بوی چوب و جنگل به همراه چای دارد. هر سه مدل چای طرفداران خود را داشته اما در سنت ایرانیان به دلیل حساسیت نسبت به رنگ و همچنین زمان دم کشیدن برای چای، چای ممتاز طرفداران ویژه ای را به دلیل رنگدهی بالای خود دارد.

خرید چای ایرانی با رنگ و عطر فوق العاده

چرا چای سیاه ارگانیک را بنوشیم

1.منبع غنی آنتی اکسیدان

چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که از شما در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. با نوشیدن آن، مواد سمی از بدن خارج می شود.

2.برای سلامت قلب مفید است

نوشیدن چای سیاه سرشار از مواد مغذی، سلامت قلب را افزایش می دهد چرا که حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها است که به حفظ سلامت قلب کمک می کند. با نوشیدن روزانه چای سیاه می توان از خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی از جمله فشار خون بالا، کلسترول بد، چاقی جلوگیری کرد.

3.سلامت روده را ارتقا می دهد

چای سیاه برای روده ها مفید است. نوشیدن این نوشیدنی باعث سلامت روده می شود. علاوه بر این، دارای خواص ضد میکروبی است که سیستم گوارش را سالم نگه می دارد.

4.موثر در دیابت

طبق تحقیقات، نوشیدن چای سیاه می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در آن یافت می شود که برای بیماران دیابتی مفید است.

5.برای دندان مفید است

نوشیدن چای سیاه مشکل پوسیدگی را برطرف می کند. پلی فنول های موجود در آن باکتری های ایجاد کننده حفره را کاهش می دهند که باعث سلامت دندان ها می شود.

6.عالی برای مو و پوست

آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی گیاهی موجود در چای سیاه به دفع سموم از بدن کمک می کنند. برای پوست مفید است زیرا به بدن در مقابله با عفونت ها و لکه های پوستی کمک می کند. همچنین به کند کردن پیری و کاهش التهاب کمک می کند.

7.تمرکز افزایش می یابد

چای سیاه حاوی کافئین و نوعی اسید آمینه به نام L-theanine است که ممکن است به بهبود تمرکز کمک کند.

8.برای سلامت دهان و دندان عالی است

چای سیاه همچنین پلاک را کاهش می دهد و به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک می کند. پلی فنول های موجود در آن با ممانعت از رشد آنزیم های باکتریایی، باکتری های ایجاد کننده حفره را سرکوب می کنند.

9.خطر ابتلا به سرطان کاهش خواهد یافت

مطالعات انجام شده توسط موسسه ملی سرطان نشان می دهد که پلی فنول های موجود در چای سیاه ممکن است خطر ابتلا به تومورها را کاهش دهد.به طور خاص، خطر ابتلا به سرطان پوست، سینه، ریه و پروستات را کاهش می دهد.

خرید چای ایرانی با رنگ و عطر فوق العاده

بهترین چای ایرانی از نظر رنگ و قیمت

چای سیاه ایرانی زردخت ، به دلیل تک خواستگاه بودن و درجه ی کیفی بسیار بالایی که دارد، از نوع صادراتی بوده و کیفیت بسیار بالایی را برای مصرف کنندگان و احترام قابل توجهی را برای مصرف کنندگان قائل می شود. چای ایرانی زردخت دارای کیفیت بسیار بالایی دارد و دارای سیب سلامت و استاندارد ISOO9001 است. شما برای خرید سایر محصولات زردخت همانند زعفران و آجیل نیز می توانید با مراجعه به وبسایت زردخت، به آسانی خرید خود را انجام دهید. شرکت زردخت با بیش از سال ها سابقه در زمینه چای و خشکبار و زعفران، خیال شما را از خریدب مطمئن راحت می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =