صدر نشین پارسال؛قهرمان لیگ نخواهد بود!

بررسی صدر نشینان لیگ برتر در پایان سال با یک نکته قابل توجه همراه است، هیچ گاه صدر نشین لیگ در سال جدید قهرمان پایان فصل نبوده است؛حداقل آمار تا اینجای کار چنین می‌گوید.

ایمان گودرزی؛ آخرین هفته لیگ بیست و سوم روز یکشنبه به پایان رسید، استقلال تهران با برد مقابل هوادار صدرنشین لیگ در پایان سال 1402 باقیماند و پرسپولیس با سه امتیاز کمتر در تعقیب آبی پوشان تهرانی است. اما سوالی که پیش می‌آید این است آیا صدرنشینی در سال جدید تضمین کننده قهرمانی در پایان فصل است؟ قطعا خیر، پس بیایید با هم صدرنشینان عید نوروز و سرنوشت آنها را در 4 فصل اخیر بررسی کنیم؛

1398

سال 1398 سال عجیبی برای فوتبال ایران و همچنین جهان بود، شیوع ویروس کرونا باعث شد که در اسفند بازی های لیگ به پایان برسد و تا اطلاع ثانوی رقابتی برگزار نشود. در این سال شاهد جدالی سخت و سنگین میان تیم های مدعی مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، شهر خودرو و... در لیگ برتر نوزدهم باشیم. رقابت های حساسی که میلیون ها ایرانی را به ورزشگاه و پای تلویزیون می کشاند. در ابتدای لیگ فوتبال 98 99 تیم های سپاهان، تراکتور و شهر خودرو با نمایش های درخشان توانسته اند با رقبا کمی فاصله ایجاد کنند. پرسپولیس که لیگ برتر را خوب آغاز کرده بود به دلیل لغزش میان راه چند پله تنزل کرد و استقلال تهران با بهبود عملکرد از پایین جدول به رده های میانی و بالا آمده و امیدهای جدیدی در دل هواداران برای قهرمانی ایجاد کرده است اما درگیر حاشیه های رفتن و ماندن آندره آ استراماچونی شد. البته این حاشیه ها به استقلال محدود نماند و کالدرون سرمربی پرسپولیس را نیز در برگرفت. در نهایت با آمدن یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی این دو تیم تا حدی به ثبات رسیدند. در پایان سال 1398 پرسپولیس با 41 امتیاز از 19 بازی صدرنشین بود و در پایان موفق به قهرمانی شد.

1399

در لیگ بیستم شرایط برگزاری مسابقات بهتر از سال قبل بود و بازی ها بدون حضور تماشاگرها با رعایت پروتکل ها برگزار می‌شود در فصل 99-00 طبق معمول پرسپولیس، استقلال و سپاهان به دنبال جام نقره‌ای بودند، در پایان سال 1399 شاگردان طلایی پوش محرم نوید کیا موفق شدند به لطف تفاضل بهتر نسبت به پرسپولیس با 37 امتیاز از 18 بازی سال را با صدر نشینی تمام کند اما در پایان فصل این با تنها 2 امتیاز کمتر از شاگردان یحیی گل محمدی دستشان از جام کوتاه ماند و این قرمزها بودند که برای پنجمین سال متوالی قهرمان ایران شدند.

1400

فصل 1400-01 همه چیز آبی بود، فرهاد مجیدی کسی بود که به سلطه‌ی 5 فصله‌ی قرمزهای پایتخت پایان داد و با یک رکورد تاریخی استقلال را در پایان فصل بدون حتی یک شکست به قهرمانی رساند، وقتی تیمی بدون شکست قهرمان شده پس منطقی است که قهرمان عید نوروز نیز آبی پوشان تهران باشند. شاگردان فرهاد مجیدی با 55 امتیاز از 23 بازی موفق شدند سال 1400 را با صدر نشینی به پایان برسانند و در ادامه‌ی روند خوبی که داشتند بدون شکست جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

صدر نشین پارسال؛قهرمان لیگ نخواهد بود!

1401

سال 1401 بار دیگر سال عیدی طلایی پوشان به هوادارانشان بود، سپاهان در پایان سال 1401 با 46 امتیاز از 22 بازی در صدر جدول رده بندی قرار داشت و پرسپولیس با یک و استقلال با 3 امتیاز به دنبال اصفهانی ها بودند، در نهایت باز هم اصفهانی ها نتوانستند به حسرت 8 ساله‌ی خود پایان دهند این پرسپولیس بود که بار دیگر قهرمان لیگ شد. سپاهان در پایان فصل فقط با یک امتیاز اختلاف کورس را به شاگردان یحیی گل محمدی واگذار کرد.

1402

هفته بیست‌ویکم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور یکشنبه برگزار شد و استقلال و پرسپولیس با پیروزی‌هایی که مقابل حریفان خود هوادار و پیکان به دست آوردند، به رقابت فشرده‌شان در صدر جدول ادامه دادند. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با دو گل پیکان را از پیش رو برداشت و استقلال هم در ورزشگاه پاس قوامین با یک گل هوادار را شکست داد تا آبی‌ها سال ۱۴۰۲ را با صدرنشینی به پایان برساند. حالا باید منتظر ماند و دید شاگردان نکونام می توانند خاطرات خوب فرهاد را تکرار کنند یا مثل سپاهان فقط یک صدرنشین نوروز خواهند ماند و قهرمان پایان فصل نام دیگری خواهد بود.

بیشتر بخوانید؛

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =