قادری: تعداد اصلاح‌طلبان در مجلس افزایش پیدا کرده است/ اصولگریان نصف می‌شوند

منتخب مردم شیراز در مجلس دوازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس دوازدهم مجلسی پُر چالش خواهد بود، گفت: اختلاف نظرهای داخلی حتماً وجود خواهد داشت و احتمالاً اصولگرایان مجلس دوازدهم «دو فراکسیون سیاسی» تشکیل دهند. پیش‌بینی‌ام آن است که مجلس دوازدهم سه فراکسیون سیاسی متشکل از دو فراکسیون برای اصولگرایان و یک فراکسیون برای اصلاح‌طلبان و مستقلین خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره میزان تحقق شعار ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اظهار کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی اقدامات مهمی را برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ انجام دادند.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: برای مثال، مجلس شورای اسلامی یک‌سری قوانین کلیدی از جمله «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» و «طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» را به تصویب رساند که در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ بود؛ در واقع، ما معتقدیم باید ریشه‌های تورم را که همان افزایش پایه‌های پولی و رشد نقدینگی است، کنترل کنیم که این کار تا حد زیادی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت چراکه با تصویب طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی ابزار لازم را برای برخورد با تورم پیدا کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین «طرح تأمین مالی و جهش تولید» بسیار مهم بود و این قانون می‌تواند در تأمین مالی واحدهای تولیدی بسیار مؤثر باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با وجود این، هنوز واحدهای تولیدی ما یک‌سری مشکلات دارند که باید کارهای جدی‌تری برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی انجام شود.

وی درباره آرایش سیاسی مجلس دوازدهم، گفت: اکثریت مجلس بعدی متشکل از افرادی با جریان اصولگرایی است، البته تعداد افراد اصلاح‌طلب و مستقلین مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم افزایش یافته است اما باز هم اکثریت و قاطبه افرادی که به مجلس بعدی راه یافته‌اند، اصولگرا هستند.

منتخب مردم شیراز در مجلس دوازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس دوازدهم مجلسی پُر چالش خواهد بود، اظهار کرد: اختلاف نظرهای داخلی حتماً وجود خواهد داشت و احتمالاً اصولگرایان مجلس دوازدهم «دو فراکسیون سیاسی» تشکیل دهند. پیش‌بینی‌ام آن است که مجلس دوازدهم سه فراکسیون سیاسی متشکل از دو فراکسیون برای اصولگرایان و یک فراکسیون برای اصلاح‌طلبان و مستقلین خواهد داشت.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885868

برچسب‌ها